Cílem naší práce je postihnout teleshopping jako distribuční kanál v českém prostředí. K tomu je nezbytný popis legislativního prostředí a současného stavu a samozřejmě vlastní výzkumná činnost. Tu v naší práce představuje kvantitativní výzkum na reprezentativním vzorku české populace a případová studie, provedená v jedné z nejvýznamnějších tuzem-ských teleshoppingových společností. Výstupem práce je pak mimo jiné zhodnocení per-spektiv teleshoppingu v blízké budoucnosti, jejímž symbolem je v kontextu televizního vysílání proces digitalizace.
Anotace v angličtině
The main objective of the following final thesis is to present teleshopping as a distribution channel in the Czech Republic. That can only be accomplished by a thorough analysis of the Czech legislature system, followed by a description of the present state of the teleshop-ping in the Czech Republic and last but not least by an original research project. The re-search part of the thesis is represented on one hand by a quantitative research conducted on a representative sample of the Czech population, and on the other hand by a case study per-formed in one of the most prominent national teleshopping companies. The outcome of the thesis will be a comprehensive understanding of the perspectives of the teleshopping in the near future which is - in the context of television broadcasting - symbolized by the digiti-zing process.
teleshopping, advertisement, television, communications, research
Rozsah průvodní práce
74 s., 8 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem naší práce je postihnout teleshopping jako distribuční kanál v českém prostředí. K tomu je nezbytný popis legislativního prostředí a současného stavu a samozřejmě vlastní výzkumná činnost. Tu v naší práce představuje kvantitativní výzkum na reprezentativním vzorku české populace a případová studie, provedená v jedné z nejvýznamnějších tuzem-ských teleshoppingových společností. Výstupem práce je pak mimo jiné zhodnocení per-spektiv teleshoppingu v blízké budoucnosti, jejímž symbolem je v kontextu televizního vysílání proces digitalizace.
Anotace v angličtině
The main objective of the following final thesis is to present teleshopping as a distribution channel in the Czech Republic. That can only be accomplished by a thorough analysis of the Czech legislature system, followed by a description of the present state of the teleshop-ping in the Czech Republic and last but not least by an original research project. The re-search part of the thesis is represented on one hand by a quantitative research conducted on a representative sample of the Czech population, and on the other hand by a case study per-formed in one of the most prominent national teleshopping companies. The outcome of the thesis will be a comprehensive understanding of the perspectives of the teleshopping in the near future which is - in the context of television broadcasting - symbolized by the digiti-zing process.
teleshopping, advertisement, television, communications, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, uveďte historický vývoj využívání teleshoppingu v České republice.
2. Proveďte marketingový výzkum v teleshoppingových společnostech s cílem zjistit strukturu nabízených produktů a způsoby měření zpětné vazby.
3. Analyzujte využití zákonných norem týkajících se využití teleshoppingu, popište současný stav a trendy z dostupných sekundárních zdrojů a vlastního dotazníkového šetření.
4. Navrhněte podklady pro marketingový výzkum u cílové skupiny zákazníků jako příjemců teleshoppingových sdělení, zpracujte výstupy šetření a vyhodnoťte závěry.
5. V projektové části zpracujte na základě zjištěných dat návrh efektivního využití teleshoppingu z pohledu obsahu i formy jako distribučního kanálu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, uveďte historický vývoj využívání teleshoppingu v České republice.
2. Proveďte marketingový výzkum v teleshoppingových společnostech s cílem zjistit strukturu nabízených produktů a způsoby měření zpětné vazby.
3. Analyzujte využití zákonných norem týkajících se využití teleshoppingu, popište současný stav a trendy z dostupných sekundárních zdrojů a vlastního dotazníkového šetření.
4. Navrhněte podklady pro marketingový výzkum u cílové skupiny zákazníků jako příjemců teleshoppingových sdělení, zpracujte výstupy šetření a vyhodnoťte závěry.
5. V projektové části zpracujte na základě zjištěných dat návrh efektivního využití teleshoppingu z pohledu obsahu i formy jako distribučního kanálu.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
WUNDERMAN, Lester. Direct marketing: Reklama, která se zaplatí. Praha : Grada Publishing, 2004. 250 s. ISBN 80-247-0731-4.
NASH, E. Direct marketing. Brno: Comuter Press, 2003. 604 s. ISBN 80-7226-838-4
SVĚTLÍK, Jaroslav. Euromarketing. Zlín: UTB, 2005.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Direct marketing. In Studijní opory. Zlín: UTB, 2005. s. 44-70.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
WUNDERMAN, Lester. Direct marketing: Reklama, která se zaplatí. Praha : Grada Publishing, 2004. 250 s. ISBN 80-247-0731-4.
NASH, E. Direct marketing. Brno: Comuter Press, 2003. 604 s. ISBN 80-7226-838-4
SVĚTLÍK, Jaroslav. Euromarketing. Zlín: UTB, 2005.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Direct marketing. In Studijní opory. Zlín: UTB, 2005. s. 44-70.