Diplomová práce pojednává o vlivu globalizace a globálních trendů na společnost a kulturu, na rozhodování firem při výběru vhodných typů reklamních kampaní určených pro český trh. Práce zkoumá výběr mezi globálním a lokálním, mezi sklízením ekonomických výhod ze standardizované výroby nebo vstřícným přístupem k místním spotřebitelským potřebám a návykům. Praktická část analyzuje výsledky sondy, která zjišťovala postoje české veřejnosti k reklamě. V této části jsou také popsány a analyzovány reklamní kampaně firem ze čtyř různých odvětví. Na základě výsledků zjištěných průzkumem pak byly příklady kampaní vyhodnoceny a bylo zformulováno doporučení pro budoucí komunikaci.
Anotace v angličtině
Diploma paper deals with influence of globalization and global trends on the society and culture, on decision making of the companies in assessment suitable styles of the advertising campaigns which are dedicated for Czech market. Thesis investigate selection between global and local, reaping the economic benefits of standardized production or accommodating local needs and habits. Practical part analyses results of investigation which polled the positions of the Czech community towards the advertising. In this part are also described and analyzed advertising campaigns of companies from four different branches. On the results found out in the investigation were the examples of campaignes evaluated and there was formulate recommendation for the prospective communication.
Klíčová slova
globalizace, kultura, kulturní dimenze, mezinárodní marketing, interkulturní komunikace, reklama, teorie reklamy, reklamní strategie, globální reklamní kampaně, glokalizace, adaptace, marketingový výzkum, reklamní výzkum
Klíčová slova v angličtině
globalization, culture, cultural dimenzion, international marketing, intercultural communication, advertising, theory of advertising, strategies of advertising, global advertising campaigns, glocalization, adaptation, marketing research, advertising research
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o vlivu globalizace a globálních trendů na společnost a kulturu, na rozhodování firem při výběru vhodných typů reklamních kampaní určených pro český trh. Práce zkoumá výběr mezi globálním a lokálním, mezi sklízením ekonomických výhod ze standardizované výroby nebo vstřícným přístupem k místním spotřebitelským potřebám a návykům. Praktická část analyzuje výsledky sondy, která zjišťovala postoje české veřejnosti k reklamě. V této části jsou také popsány a analyzovány reklamní kampaně firem ze čtyř různých odvětví. Na základě výsledků zjištěných průzkumem pak byly příklady kampaní vyhodnoceny a bylo zformulováno doporučení pro budoucí komunikaci.
Anotace v angličtině
Diploma paper deals with influence of globalization and global trends on the society and culture, on decision making of the companies in assessment suitable styles of the advertising campaigns which are dedicated for Czech market. Thesis investigate selection between global and local, reaping the economic benefits of standardized production or accommodating local needs and habits. Practical part analyses results of investigation which polled the positions of the Czech community towards the advertising. In this part are also described and analyzed advertising campaigns of companies from four different branches. On the results found out in the investigation were the examples of campaignes evaluated and there was formulate recommendation for the prospective communication.
Klíčová slova
globalizace, kultura, kulturní dimenze, mezinárodní marketing, interkulturní komunikace, reklama, teorie reklamy, reklamní strategie, globální reklamní kampaně, glokalizace, adaptace, marketingový výzkum, reklamní výzkum
Klíčová slova v angličtině
globalization, culture, cultural dimenzion, international marketing, intercultural communication, advertising, theory of advertising, strategies of advertising, global advertising campaigns, glocalization, adaptation, marketing research, advertising research
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte současný stav výzkumu v dané oblasti. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o studovaném problému. Uveďte reprezentativní literaturu v oboru a zhodnoťte ji.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle diplomové práce.
3. Zpracujte analýzu současného stavu používaných reklamních strategií používaných při komunikaci nadnárodních značek.
4. Zpracujte výzkumnou sondu (cca 200 dotazníků), kterou zjistíte, jaký mají Češi názor na reklamu a jak ji vnímají.
5. Analyzujte případové studie z 3 až 6 oborů podnikání, ve kterých ukážete použité reklamní strategie (standardizace, adaptace).
6. Vyhodnoťte výzkumnou sondu a u případové studie stanovte, jaká reklamní strategie je optimální z hlediska účinnosti působení na českého spotřebitele.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte současný stav výzkumu v dané oblasti. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o studovaném problému. Uveďte reprezentativní literaturu v oboru a zhodnoťte ji.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle diplomové práce.
3. Zpracujte analýzu současného stavu používaných reklamních strategií používaných při komunikaci nadnárodních značek.
4. Zpracujte výzkumnou sondu (cca 200 dotazníků), kterou zjistíte, jaký mají Češi názor na reklamu a jak ji vnímají.
5. Analyzujte případové studie z 3 až 6 oborů podnikání, ve kterých ukážete použité reklamní strategie (standardizace, adaptace).
6. Vyhodnoťte výzkumnou sondu a u případové studie stanovte, jaká reklamní strategie je optimální z hlediska účinnosti působení na českého spotřebitele.
Seznam doporučené literatury
BAUMAN, Z. Globalizace. Důsledky pro člověka. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 2000. 160 s. ISBN 80-204-0817-7.
BECK, U. Co je to globalizace? Omyly a odpovědi. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury 2007. 191 s. ISBN 978-80-7325-123-9.
CÉZAR, J. I zázrak potřebuje reklamu! Pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press 2007. 200 s. ISBN 978-80-251-16688-3.
HOFSTEDE, G. HOFSTEDE G. Kultury a organizace. Software lidské mysli. Spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. 1. vyd. Praha: Linde 2007. 336 s. ISBN 80-86131-70-X.
KOTLER, P. KELLER, K., L. Marketing Management. 12. vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KŘÍŽEK, Z. CRHA, I. Život s reklamou. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2002. 168 s. ISBN 80-2470213-4.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
TELLIS, G., J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2000. 620 s. ISBN 80-7165-997-7.
VYSEKALOVÁ, J. MIKEŠ, J. Reklama. 2. vyd. Praha: Grada Publishing 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
ZYMAN, S. BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji doposud znali. 1. vyd. Praha: Management Press 2004. 256 s. ISBN 80-7261-107-0.
Seznam doporučené literatury
BAUMAN, Z. Globalizace. Důsledky pro člověka. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 2000. 160 s. ISBN 80-204-0817-7.
BECK, U. Co je to globalizace? Omyly a odpovědi. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury 2007. 191 s. ISBN 978-80-7325-123-9.
CÉZAR, J. I zázrak potřebuje reklamu! Pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press 2007. 200 s. ISBN 978-80-251-16688-3.
HOFSTEDE, G. HOFSTEDE G. Kultury a organizace. Software lidské mysli. Spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. 1. vyd. Praha: Linde 2007. 336 s. ISBN 80-86131-70-X.
KOTLER, P. KELLER, K., L. Marketing Management. 12. vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KŘÍŽEK, Z. CRHA, I. Život s reklamou. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2002. 168 s. ISBN 80-2470213-4.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
TELLIS, G., J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2000. 620 s. ISBN 80-7165-997-7.
VYSEKALOVÁ, J. MIKEŠ, J. Reklama. 2. vyd. Praha: Grada Publishing 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
ZYMAN, S. BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji doposud znali. 1. vyd. Praha: Management Press 2004. 256 s. ISBN 80-7261-107-0.