Diplomová práce se zabývá otázkou marketingu kulturních organizací se zaměřením na marketing divadla. Analyzuje dvě vybrané reklamní kampaně Hudebního divadla Karlín, které byly v minulosti realizovány - tedy skutečně proběhly. Analýza těchto kampaní se zaměřuje na cíle kampaně, vybraný komunikační koncept, mediální mix atd. a kampaně hodnotí z hlediska dosažení požadovaného cíle. Součástí diplomové práce bude navržení nové reklamní kampaně v souladu s vybranou cílovou skupinou, cíli kampaně, mediálním mixem...Zároveň bude posouzena možnost realizace kampaně zejména vzhledem k reálnému finančnímu rozpočtu. V případě nemožnosti reálné realizace kampaně bude navržena alternativní varianta.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on marketing of cultural organizations with a special emphasis on marketing approach of a theatre. It analyses a selected advertising campaigns of Hudební divadlo Karlín which have been realised in the past. This analysis describes targets of the campaign, selected communication concept, media mix etc., and it also evaluates the campaign from the perspective of achieving its desired goal. The thesis will include proposal of a new advertising campaign that will adhere to a selected target group, to targets of the campaign, to media mix....The campaign will be evaluated from the perspective of possible implementation, taking into consideration real budget of the theatre. In case of not being able to implement the campaign due to budget limitations, an alternative one with lower costs shall be proposed.
Klíčová slova
Hudební divadlo Karlín, marketing divadla, marketing kultury, marketing kulturních organizací, propagace, reklama
Klíčová slova v angličtině
Karlin Musical Theatre, marketing of theatre, cultural marketing, marketing of cultural organizations, promotion, advertising
Rozsah průvodní práce
114 s, 6.s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá otázkou marketingu kulturních organizací se zaměřením na marketing divadla. Analyzuje dvě vybrané reklamní kampaně Hudebního divadla Karlín, které byly v minulosti realizovány - tedy skutečně proběhly. Analýza těchto kampaní se zaměřuje na cíle kampaně, vybraný komunikační koncept, mediální mix atd. a kampaně hodnotí z hlediska dosažení požadovaného cíle. Součástí diplomové práce bude navržení nové reklamní kampaně v souladu s vybranou cílovou skupinou, cíli kampaně, mediálním mixem...Zároveň bude posouzena možnost realizace kampaně zejména vzhledem k reálnému finančnímu rozpočtu. V případě nemožnosti reálné realizace kampaně bude navržena alternativní varianta.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on marketing of cultural organizations with a special emphasis on marketing approach of a theatre. It analyses a selected advertising campaigns of Hudební divadlo Karlín which have been realised in the past. This analysis describes targets of the campaign, selected communication concept, media mix etc., and it also evaluates the campaign from the perspective of achieving its desired goal. The thesis will include proposal of a new advertising campaign that will adhere to a selected target group, to targets of the campaign, to media mix....The campaign will be evaluated from the perspective of possible implementation, taking into consideration real budget of the theatre. In case of not being able to implement the campaign due to budget limitations, an alternative one with lower costs shall be proposed.
Klíčová slova
Hudební divadlo Karlín, marketing divadla, marketing kultury, marketing kulturních organizací, propagace, reklama
Klíčová slova v angličtině
Karlin Musical Theatre, marketing of theatre, cultural marketing, marketing of cultural organizations, promotion, advertising
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu divadla a jeho specifikách (cílová skupina, marketingová komunikace, financování). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu vybrané reklamní kampaně divadla. Vymezte cíle vybrané reklamní kampaně a zhodnoťte zvolený komunikační koncept, reklamní sdělení, mediální mix a časový plán kampaně vzhledem k cílům kampaně a finančnímu rozpočtu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh jiné, nové, reklamní kampaně. Zhodnoťte její případnou efektivitu a možnosti realizace vzhledem k reálnému finančnímu rozpočtu. Případně navrhněte optimalizovanou verzi kampaně, která bude v souladu s rozpočtem a bude fakticky realizovatelná.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu divadla a jeho specifikách (cílová skupina, marketingová komunikace, financování). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu vybrané reklamní kampaně divadla. Vymezte cíle vybrané reklamní kampaně a zhodnoťte zvolený komunikační koncept, reklamní sdělení, mediální mix a časový plán kampaně vzhledem k cílům kampaně a finančnímu rozpočtu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh jiné, nové, reklamní kampaně. Zhodnoťte její případnou efektivitu a možnosti realizace vzhledem k reálnému finančnímu rozpočtu. Případně navrhněte optimalizovanou verzi kampaně, která bude v souladu s rozpočtem a bude fakticky realizovatelná.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2.vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X
DRUCKER, Peter F. Řízení neziskových organizací: Praxe a principy. 1.vyd. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN80-58603-38-1
KINCL, J. Marketing podle trhů. 1.vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004. 172 s. ISBN 80-86851-02-8
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2.vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X
DRUCKER, Peter F. Řízení neziskových organizací: Praxe a principy. 1.vyd. Praha: Management Press, 1994. 184 s. ISBN80-58603-38-1
KINCL, J. Marketing podle trhů. 1.vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004. 172 s. ISBN 80-86851-02-8
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0