Hlavním cílem diplomové práce je určit postavení a význam event marketingu v současném komunikačním mixu. Teoretická část shrnuje informace a sekundární data o tomto emocionálním komunikačním nástroji. Praktická část nejprve analyzuje tři event marketingové aktivity na základě stanovených kritérií a dále hodnotí výsledky dotazníkového šetření mezi odbornou marketingovou veřejností, které jsou poté porovnány s teoretickými východisky. Projektová část obsahuje návrh obecně ideálních postupů při plánování, realizaci a vyhodnocení event marketingových aktivit.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to determine position and meaning of event marketing in present communication mix. Theoretical part sums up information and secondary data about this emotional communication tool. In the practical part an analysis of three event marketing activities is presented, based on the set criteria as well as results of the questionnaire examination among the professional marketing community, which are being compared against the theoretical resources. The project part encompasses a proposal of common ideal approaches while planning, implementing and evaluating the event marketing activities.
event marketing, event, emotions, communication mix, event controlling, effectivity, communication tool, BTL communication, event marketing agency
Rozsah průvodní práce
75 s., 9 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je určit postavení a význam event marketingu v současném komunikačním mixu. Teoretická část shrnuje informace a sekundární data o tomto emocionálním komunikačním nástroji. Praktická část nejprve analyzuje tři event marketingové aktivity na základě stanovených kritérií a dále hodnotí výsledky dotazníkového šetření mezi odbornou marketingovou veřejností, které jsou poté porovnány s teoretickými východisky. Projektová část obsahuje návrh obecně ideálních postupů při plánování, realizaci a vyhodnocení event marketingových aktivit.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to determine position and meaning of event marketing in present communication mix. Theoretical part sums up information and secondary data about this emotional communication tool. In the practical part an analysis of three event marketing activities is presented, based on the set criteria as well as results of the questionnaire examination among the professional marketing community, which are being compared against the theoretical resources. The project part encompasses a proposal of common ideal approaches while planning, implementing and evaluating the event marketing activities.
event marketing, event, emotions, communication mix, event controlling, effectivity, communication tool, BTL communication, event marketing agency
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou základnu nutnou pro uchopení daného tématu. Proveďte rešerši zahraniční literatury. Pokuste se tyto literární zdroje porovnat s českými, pokud lze.
2. Zabývejte se historií event marketingu v České republice od po roce 1989 (kromě veletrhů a výstav). Pokuste se nastínit vývoj daného tématu, pokud je to možné na základě získaných dat.
3. Analyzujte Vámi vybrané již uskutečněné eventmarketingové aktivity na základě jasně stanovených kritérií. Z této analýzy vyvoďte závěry.
4. Proveďte dotazníkové šetření mezi odbornou veřejností na téma diplomové práce, vyhodnoťe a vyvoďte závěry.
5. Na základě dvou předcházejících se pokuste navrhnout v projektové části obecné ideální postupy při plánování, realizaci a vyhodnocování eventmarketingové aktivity.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou základnu nutnou pro uchopení daného tématu. Proveďte rešerši zahraniční literatury. Pokuste se tyto literární zdroje porovnat s českými, pokud lze.
2. Zabývejte se historií event marketingu v České republice od po roce 1989 (kromě veletrhů a výstav). Pokuste se nastínit vývoj daného tématu, pokud je to možné na základě získaných dat.
3. Analyzujte Vámi vybrané již uskutečněné eventmarketingové aktivity na základě jasně stanovených kritérií. Z této analýzy vyvoďte závěry.
4. Proveďte dotazníkové šetření mezi odbornou veřejností na téma diplomové práce, vyhodnoťe a vyvoďte závěry.
5. Na základě dvou předcházejících se pokuste navrhnout v projektové části obecné ideální postupy při plánování, realizaci a vyhodnocování eventmarketingové aktivity.
Seznam doporučené literatury
Berridge, G.: Events Design and Experience (Events Management)
Bon le, G.: Psychologie davu, Praha, KRA 1997
Hoyle, L.H.: Event Marketing: How to Successfully Promote Events, Festivals, Conventions, and Expositions
Němec, P.: Public relations - praxe komunikace s veřejností. Praha, Management Press
Pelsmecker, P.,Geuens,M.: Bergh. J.V.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing, 2003.
Soares E.J.: Promotional Feats: Role of Planned Events in the Marketing Communications Mix
Šindler, P.: Event marketing, Grada Publishing a.s. 2003.
Schreiber, A.C.: Lifestyle and Event Marketing: Connecting with Your Customers in the Post-advertising Age
Vysekalová, J.: Komárková, R.: Psychologie reklamy, 2. vyd. Praha, Grada Publishing 2002.
Seznam doporučené literatury
Berridge, G.: Events Design and Experience (Events Management)
Bon le, G.: Psychologie davu, Praha, KRA 1997
Hoyle, L.H.: Event Marketing: How to Successfully Promote Events, Festivals, Conventions, and Expositions
Němec, P.: Public relations - praxe komunikace s veřejností. Praha, Management Press
Pelsmecker, P.,Geuens,M.: Bergh. J.V.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing, 2003.
Soares E.J.: Promotional Feats: Role of Planned Events in the Marketing Communications Mix
Šindler, P.: Event marketing, Grada Publishing a.s. 2003.
Schreiber, A.C.: Lifestyle and Event Marketing: Connecting with Your Customers in the Post-advertising Age
Vysekalová, J.: Komárková, R.: Psychologie reklamy, 2. vyd. Praha, Grada Publishing 2002.