Veřejná správa musí umět prezentovat informace o území, poskytovaných službách, závazných pravidlech pro obyvatele a především o svých vizích do budoucna. Komunikace s občany je jedním z nejdůležitějších aspektů pro efektivní fungování města, pro jeho pozitivní prezentaci i propagaci, a tedy i jeho budoucí rozvoj. Snaha obce o participaci občanů na rozvojových plánech obce je základním východiskem pro jejich budoucí úspěšné přijetí a realizaci, stejně jako základem pro všeoecný pocit spokojenosti a pro podporu patriotismu
svých občanů. Pro město Frýdlant jsou tyto faktory naprosto zásadní, protože vize jeho rozvoje je na samém začátku a největší výzvou do budoucna tedy zůstává náplň komunikace a její marketingová koncepce. Tato práce zpracovává komunikační strategii města, předchází jí analýza současného stavu komunikace města a městského úřadu, potvrzení či vyvrácení hypotéz a návrh strategie komunikace do budoucnosti.
Anotace v angličtině
One of the public administration´s task consist of presentation of information about the territory, about the provided services and the binding regulations for inhabitants. Moreover the emphasis is placed on the future visions of the council. Communication with citizens is one of the most important facets that ensures the effective community functioning, its positive presentation and propagation and consequently its future progress. Community´s pursuit of inhabitants participation on development plan is essential for its future adoption and realization, and it is crucial for the general contentment as well as for supporting the patriotism of citizens. Considering the actual situation of development plan which is in its early stage, the city of Frýdlant has to interpret the above mentioned factors as essential.
According to these facts, the upcoming challenge embodies in communication contens and its marketing conception. This thesis develops community marketing strategy, precluding by the analysis of community communication´s curent state, confirming or refusing hypotheses and the future communication strategy proposition.
Klíčová slova
Komunikace, strategie, veřejná správa, služba občanům, vztahy
s veřejností, marketing měst a obcí
Klíčová slova v angličtině
Communication, strategy, public administration, services to citizen, public relations, community marketing
Rozsah průvodní práce
82 s., 4 s. obr. priloh
Jazyk
CZ
Anotace
Veřejná správa musí umět prezentovat informace o území, poskytovaných službách, závazných pravidlech pro obyvatele a především o svých vizích do budoucna. Komunikace s občany je jedním z nejdůležitějších aspektů pro efektivní fungování města, pro jeho pozitivní prezentaci i propagaci, a tedy i jeho budoucí rozvoj. Snaha obce o participaci občanů na rozvojových plánech obce je základním východiskem pro jejich budoucí úspěšné přijetí a realizaci, stejně jako základem pro všeoecný pocit spokojenosti a pro podporu patriotismu
svých občanů. Pro město Frýdlant jsou tyto faktory naprosto zásadní, protože vize jeho rozvoje je na samém začátku a největší výzvou do budoucna tedy zůstává náplň komunikace a její marketingová koncepce. Tato práce zpracovává komunikační strategii města, předchází jí analýza současného stavu komunikace města a městského úřadu, potvrzení či vyvrácení hypotéz a návrh strategie komunikace do budoucnosti.
Anotace v angličtině
One of the public administration´s task consist of presentation of information about the territory, about the provided services and the binding regulations for inhabitants. Moreover the emphasis is placed on the future visions of the council. Communication with citizens is one of the most important facets that ensures the effective community functioning, its positive presentation and propagation and consequently its future progress. Community´s pursuit of inhabitants participation on development plan is essential for its future adoption and realization, and it is crucial for the general contentment as well as for supporting the patriotism of citizens. Considering the actual situation of development plan which is in its early stage, the city of Frýdlant has to interpret the above mentioned factors as essential.
According to these facts, the upcoming challenge embodies in communication contens and its marketing conception. This thesis develops community marketing strategy, precluding by the analysis of community communication´s curent state, confirming or refusing hypotheses and the future communication strategy proposition.
Klíčová slova
Komunikace, strategie, veřejná správa, služba občanům, vztahy
s veřejností, marketing měst a obcí
Klíčová slova v angličtině
Communication, strategy, public administration, services to citizen, public relations, community marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o komunikační strategii měst a obcí, zohledněte trendy komunikace ve veřejné správě.
2. Formulujte pracovní hypotézy, cíle a metody práce.
3. Na základě sběru sekundárních zdrojů dat a výsledků výzkumných šetření analyzujte efektivitu dosavadních komunikačních aktivit města Frýdlantu vzhledem k jejich cílovým skupinám.
4. Závěry analýzy sestavte do SWOT - tzn. formulujte silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení pro nastavení komunikační strategie.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Městského úřadu Frýdlant včetně stanovení finanční a personální náročnosti, limitů implementace a priorit k řešení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o komunikační strategii měst a obcí, zohledněte trendy komunikace ve veřejné správě.
2. Formulujte pracovní hypotézy, cíle a metody práce.
3. Na základě sběru sekundárních zdrojů dat a výsledků výzkumných šetření analyzujte efektivitu dosavadních komunikačních aktivit města Frýdlantu vzhledem k jejich cílovým skupinám.
4. Závěry analýzy sestavte do SWOT - tzn. formulujte silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení pro nastavení komunikační strategie.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Městského úřadu Frýdlant včetně stanovení finanční a personální náročnosti, limitů implementace a priorit k řešení.
Seznam doporučené literatury
DOUBNEROVÁ, Jitka. Cestovní ruch v chráněných územích : Rešerše odborné literatury. Jizersko-ještědský horský spolek. 2008. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2008. 54 s.
FORET, Miroslav. Komunikace s veřejností. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1994. 206 s. ISBN 80-210-1034-7. JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
KRATOCHVÍL, Petr . Aktualizace programu rozvoje cestovního ruchu krajů a regionu. CzechTourism. 2006. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 3 s.
KREJČÍČKOVÁ, Marta. Analýza dispozic obcí mikroregionu pro rozvoj cestovního ruchu. 2006. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 33 s.
Regionální a municipální marketing. Technická Univerzita Ostrava. 2006. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 95 s.
Seznam doporučené literatury
DOUBNEROVÁ, Jitka. Cestovní ruch v chráněných územích : Rešerše odborné literatury. Jizersko-ještědský horský spolek. 2008. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2008. 54 s.
FORET, Miroslav. Komunikace s veřejností. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1994. 206 s. ISBN 80-210-1034-7. JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
KRATOCHVÍL, Petr . Aktualizace programu rozvoje cestovního ruchu krajů a regionu. CzechTourism. 2006. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 3 s.
KREJČÍČKOVÁ, Marta. Analýza dispozic obcí mikroregionu pro rozvoj cestovního ruchu. 2006. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 33 s.
Regionální a municipální marketing. Technická Univerzita Ostrava. 2006. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 95 s.