V diplomové práci se zaměřuji na fenomén a mechanismy virálního marketingu, jeho etické problematiku a využití v segmentu neziskových organizací. V analytické části se zabývám online virálním marketingem v kontextu celé problematiky firemní komunikace a popsáním teoretických principů fungování virálního šíření. Praktická část obsahuje popis potřebných online nástrojů a data z kvalitativního výzkumu. V projektové části pak na základě analýzy a výzkumu stanovuji obecná pravidla pro využití virálního marketingu neziskovými organizacemi.
Anotace v angličtině
My thesis focuses on viral marketing mechanisms and principles with emphasis on ethical issue and use in NGO segment. Analytical chapters deals with viral marketing as a part of whole corporate communication and theoretically describes principles of viral proliferation. Practical part contents description of useful resources and output data from my qualitative research. In project part I determine the best practices of viral marketing in NGO segment.
V diplomové práci se zaměřuji na fenomén a mechanismy virálního marketingu, jeho etické problematiku a využití v segmentu neziskových organizací. V analytické části se zabývám online virálním marketingem v kontextu celé problematiky firemní komunikace a popsáním teoretických principů fungování virálního šíření. Praktická část obsahuje popis potřebných online nástrojů a data z kvalitativního výzkumu. V projektové části pak na základě analýzy a výzkumu stanovuji obecná pravidla pro využití virálního marketingu neziskovými organizacemi.
Anotace v angličtině
My thesis focuses on viral marketing mechanisms and principles with emphasis on ethical issue and use in NGO segment. Analytical chapters deals with viral marketing as a part of whole corporate communication and theoretically describes principles of viral proliferation. Practical part contents description of useful resources and output data from my qualitative research. In project part I determine the best practices of viral marketing in NGO segment.
1. Teoreticky zařaďte virální a online marketing do problematiky marketingových komunikací.
2. Stanovte teoretické principy šíření virálních sdělení-teorie M. Gladwella, problematika komunitních sítí, web 2.0 aplikace.
3. Vymezte etické problémy a konflikty s Etickým kodexem reklamy.
4. Proveďte kvalitativní výzkum metodou hloubkových rozhovorů.
5. Aplikujte teorii a poznatky z výzkumu pro marketing konkretní neziskové organizace.
Zásady pro vypracování
1. Teoreticky zařaďte virální a online marketing do problematiky marketingových komunikací.
2. Stanovte teoretické principy šíření virálních sdělení-teorie M. Gladwella, problematika komunitních sítí, web 2.0 aplikace.
3. Vymezte etické problémy a konflikty s Etickým kodexem reklamy.
4. Proveďte kvalitativní výzkum metodou hloubkových rozhovorů.
5. Aplikujte teorii a poznatky z výzkumu pro marketing konkretní neziskové organizace.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Chris. Long Tail. Londýn: Random House, 2007. ISBN: 1844138518
CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1688-3
EARLS, Mark. 7 principů masového marketingu. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1911-2
FREEMANTLE, David. Buzz. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-148-8
FREY, Petr. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
GLADWELL, Malcom. Bod zlomu. Praha: Dokořán, 2006. ISBN 80-7363-070-2
GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-151-8
GOLDSMITH, Rusel. Viral Marketing: Make People Your Willing Advocates. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2002 ISBN: 0273659057
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2
HUGHES, Mark: Buzzmarketing. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-153-4
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2724-0
KASHANI, Kamran; JEANNET, Jean-Pierre. Proč už neplatí tradiční marketing. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1536-7
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
KOTLER, Philip. Inovativní marketing. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0921-X
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Chris. Long Tail. Londýn: Random House, 2007. ISBN: 1844138518
CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1688-3
EARLS, Mark. 7 principů masového marketingu. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1911-2
FREEMANTLE, David. Buzz. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-148-8
FREY, Petr. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
GLADWELL, Malcom. Bod zlomu. Praha: Dokořán, 2006. ISBN 80-7363-070-2
GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-151-8
GOLDSMITH, Rusel. Viral Marketing: Make People Your Willing Advocates. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2002 ISBN: 0273659057
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2
HUGHES, Mark: Buzzmarketing. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-153-4
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2724-0
KASHANI, Kamran; JEANNET, Jean-Pierre. Proč už neplatí tradiční marketing. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1536-7
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
KOTLER, Philip. Inovativní marketing. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0921-X