Tato diplomová práce se zabývá propojením nákupního chování spotřebitele, jeho emocionálním a racionálním rozhodováním a zkušeností Space managementu s potřebami firmy, které vedou k optimálnímu uspořádání prostoru provozoven.
Cílem je analyzovat nákupní rozhodování a typologii spotřebitele v prodejnách společnosti JAAL FASHION, předního českého výrobce a prodejce originální dámské konfekce. Dalším cílem je návrh rad, doporučení i připomínek, které povedou ke zkvalitnění služeb firmy JAAL FASHION, včetně využití a přínosu Space managementu.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the interconnection among shopping behaviour of a consumer, their emotional and rational decision making, space management experience and the needs of a company which lead to an optimal space arrangement in a shop.
The aim is to analyse shopping decision making and typology of consumer in JAAL FASHION shops. This company is an eminent Czech producer and seller of original womenswear.
Another objective of this dissertation is to give advice, recommentadion and comments to JAAL FASHION. It will help to improve company services including space management.
Klíčová slova
Nákupní chování, nákupní rozhodování, rozhodovací proces, racionalita, emocionalita, spotřebitel, maloobchod, Space management, dispoziční řešení prodejny, Merchandising, design prodejny, výzkumná sonda.
Klíčová slova v angličtině
Shopping behaviour, shopping decision making, decision making process, rationality, emotionalism, consumer, retail business, space management, shop layout, merchandising, shop design, research probe.
Rozsah průvodní práce
96 s., 11 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá propojením nákupního chování spotřebitele, jeho emocionálním a racionálním rozhodováním a zkušeností Space managementu s potřebami firmy, které vedou k optimálnímu uspořádání prostoru provozoven.
Cílem je analyzovat nákupní rozhodování a typologii spotřebitele v prodejnách společnosti JAAL FASHION, předního českého výrobce a prodejce originální dámské konfekce. Dalším cílem je návrh rad, doporučení i připomínek, které povedou ke zkvalitnění služeb firmy JAAL FASHION, včetně využití a přínosu Space managementu.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the interconnection among shopping behaviour of a consumer, their emotional and rational decision making, space management experience and the needs of a company which lead to an optimal space arrangement in a shop.
The aim is to analyse shopping decision making and typology of consumer in JAAL FASHION shops. This company is an eminent Czech producer and seller of original womenswear.
Another objective of this dissertation is to give advice, recommentadion and comments to JAAL FASHION. It will help to improve company services including space management.
Klíčová slova
Nákupní chování, nákupní rozhodování, rozhodovací proces, racionalita, emocionalita, spotřebitel, maloobchod, Space management, dispoziční řešení prodejny, Merchandising, design prodejny, výzkumná sonda.
Klíčová slova v angličtině
Shopping behaviour, shopping decision making, decision making process, rationality, emotionalism, consumer, retail business, space management, shop layout, merchandising, shop design, research probe.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a pramenů z daného oboru.
2. Stanovte cíl a formulejte hypotézy DP.
3. V teoretické části definujte pojmy nákupní rozhodování, rozhodovací proces spotřebitele, zaměřte se na faktory emocionální a racionální. Charakterizujte spotřebitele jako osobnost.
4. Definujte pojem space-management.
5. V praktické části charakterizujte profil společnosti JAAL FASHION (organizační schéma, marketingový mix, segmentace trhu, space management apod.).
6. Realizujte výzkumnou sondu v oblasti racionálních a emocionálních faktorů působení společnosti JAAL FASHION. Proveďte vyhodnocení, zhodnoťte validitu hypotéz.
7. Formulujte návrhy a doporučení na optimální působení společnosti na zákazníka.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a pramenů z daného oboru.
2. Stanovte cíl a formulejte hypotézy DP.
3. V teoretické části definujte pojmy nákupní rozhodování, rozhodovací proces spotřebitele, zaměřte se na faktory emocionální a racionální. Charakterizujte spotřebitele jako osobnost.
4. Definujte pojem space-management.
5. V praktické části charakterizujte profil společnosti JAAL FASHION (organizační schéma, marketingový mix, segmentace trhu, space management apod.).
6. Realizujte výzkumnou sondu v oblasti racionálních a emocionálních faktorů působení společnosti JAAL FASHION. Proveďte vyhodnocení, zhodnoťte validitu hypotéz.
7. Formulujte návrhy a doporučení na optimální působení společnosti na zákazníka.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V., KOUDELKA, J. Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4.
CLOW, K .E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
FREY, P. Marketingové komunikace: To nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. 204 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
HAGUE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2007. 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
KOTLER, P. Marketing, management. 3. vyd. Praha: VICTORIA PUBLISHING, 1991. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUDELKA, J. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. 148 s. ISBN 80-86419-76-2.
KOUDELKA, J. Spotřební chování a marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 187 s. ISBN 80-7169-372-3.
SCHIFFMAN, L. G., KANUK, L. L. Nákupní chování. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2004. 663 s. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, J., A KOLEKTIV. Psychologie reklamy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V., KOUDELKA, J. Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4.
CLOW, K .E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
FREY, P. Marketingové komunikace: To nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. 204 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
HAGUE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2007. 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
KOTLER, P. Marketing, management. 3. vyd. Praha: VICTORIA PUBLISHING, 1991. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUDELKA, J. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. 148 s. ISBN 80-86419-76-2.
KOUDELKA, J. Spotřební chování a marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 187 s. ISBN 80-7169-372-3.
SCHIFFMAN, L. G., KANUK, L. L. Nákupní chování. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2004. 663 s. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, J., A KOLEKTIV. Psychologie reklamy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.