Tématem diplomové práce je srovnání marketingových komunikací hlavních zpravodaj-ských relací TV Nova a Prima TV v období jejich změn. Práci tvoří tři části. Teoretická část zahrnuje klíčové pojmy, se kterými pracuji v analytické části práce, a umožňuje formulovat hypotézy. Praktická část analyzuje marketingové komunikace obou hlavních zpravodajských relaci a jejich sledovanost a ve svém závěru potvrzuje obě stanovené hypo-tézy. Projektová část je tvořena návrhem krizové komunikace pro Televizní noviny v případě, že by byly ohroženy jinou hlavní zpravodajskou relací.
Anotace v angličtině
My thesis is on a comparison of the marketing communication of main news on both TV Nova and Prima TV during their periods of change. The work consists of three parts: The theory contains key elements which I use to both analyse the topic and formulate the hypo-thesis. The practical section investigates the marketing communications of both main news and their viewership. In the end it confirms both hypothesis. The project section of my work concerns a crisis scenario proposal of Televizni noviny in case of a threat by a com-petitor's news broadcast.
Klíčová slova
Zpravodajství, TV Nova, Prima TV, sledovanost, marketingové komunikace, krizová ko-munikace.
Klíčová slova v angličtině
TV news, TV Nova, Prima TV, rating, marketing communication, crisis communication.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je srovnání marketingových komunikací hlavních zpravodaj-ských relací TV Nova a Prima TV v období jejich změn. Práci tvoří tři části. Teoretická část zahrnuje klíčové pojmy, se kterými pracuji v analytické části práce, a umožňuje formulovat hypotézy. Praktická část analyzuje marketingové komunikace obou hlavních zpravodajských relaci a jejich sledovanost a ve svém závěru potvrzuje obě stanovené hypo-tézy. Projektová část je tvořena návrhem krizové komunikace pro Televizní noviny v případě, že by byly ohroženy jinou hlavní zpravodajskou relací.
Anotace v angličtině
My thesis is on a comparison of the marketing communication of main news on both TV Nova and Prima TV during their periods of change. The work consists of three parts: The theory contains key elements which I use to both analyse the topic and formulate the hypo-thesis. The practical section investigates the marketing communications of both main news and their viewership. In the end it confirms both hypothesis. The project section of my work concerns a crisis scenario proposal of Televizni noviny in case of a threat by a com-petitor's news broadcast.
Klíčová slova
Zpravodajství, TV Nova, Prima TV, sledovanost, marketingové komunikace, krizová ko-munikace.
Klíčová slova v angličtině
TV news, TV Nova, Prima TV, rating, marketing communication, crisis communication.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce osvětlete postavení televize jako významného komunikačního a reklamního prostředku. Definujte základní pojmy z televizního prostředí a stanovte hypotézy práce a metody jejich ověřování.
2. Proveďte analýzu hlavní zpravodajské relace TV Nova a Prima TV před obdobím jejich změn.
3. V praktické části analyzujte hlavní zpravodajskou relaci TV Nova a Prima TV v období jejich změny, tedy říjen 2007 (TV Nova) a únor 2008 (Prima TV) a zdůrazněte změny ve vysílání.
4. Srovnejte marketingové komunikace hlavní zpravodajské relace TV Nova a Prima TV v období jejich změn a vynaložené finanční prostředky.
5. V projektové části navrhněte možnou krizovou komunikaci TV Nova použitelnou v případě, že by ji Prima TV ohrozila.
6. Shrňte závěry diplomové práce a naznačte další možný vývoj řešené problematiky.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce osvětlete postavení televize jako významného komunikačního a reklamního prostředku. Definujte základní pojmy z televizního prostředí a stanovte hypotézy práce a metody jejich ověřování.
2. Proveďte analýzu hlavní zpravodajské relace TV Nova a Prima TV před obdobím jejich změn.
3. V praktické části analyzujte hlavní zpravodajskou relaci TV Nova a Prima TV v období jejich změny, tedy říjen 2007 (TV Nova) a únor 2008 (Prima TV) a zdůrazněte změny ve vysílání.
4. Srovnejte marketingové komunikace hlavní zpravodajské relace TV Nova a Prima TV v období jejich změn a vynaložené finanční prostředky.
5. V projektové části navrhněte možnou krizovou komunikaci TV Nova použitelnou v případě, že by ji Prima TV ohrozila.
6. Shrňte závěry diplomové práce a naznačte další možný vývoj řešené problematiky.
Seznam doporučené literatury
BURTON, G. - JIRÁK, K.: Úvod do studia médií, 1. vyd. Brno & Barrister Principal, 2003, ISBN 80-85947-67-6
Dějiny českých médií v datech (kol. autorů). Rozhlas. Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
Deset let v českých médiích (kol. autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 2002. ISBN 80-7178-714-0.
PELSMACKER, P. - GEUENS, M. - BERGH, J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, Praha 2003. ISBN 80-247-0254-1
REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7.
VÁGNER, I. Televizní zprávy-psychický nátlak. 1.vyd. Argo, Praha 1997. ISBN 80- 7203-16-0.
ZPRAVODAJSTVÍ v médiích (kol.autorů). Karolinum, Praha 2001. ISBN 80-246-0248-2
Seznam doporučené literatury
BURTON, G. - JIRÁK, K.: Úvod do studia médií, 1. vyd. Brno & Barrister Principal, 2003, ISBN 80-85947-67-6
Dějiny českých médií v datech (kol. autorů). Rozhlas. Televize. Mediální právo. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum 2003. ISBN 80-246-0632-1
Deset let v českých médiích (kol. autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 2002. ISBN 80-7178-714-0.
PELSMACKER, P. - GEUENS, M. - BERGH, J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, Praha 2003. ISBN 80-247-0254-1
REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7.
VÁGNER, I. Televizní zprávy-psychický nátlak. 1.vyd. Argo, Praha 1997. ISBN 80- 7203-16-0.
ZPRAVODAJSTVÍ v médiích (kol.autorů). Karolinum, Praha 2001. ISBN 80-246-0248-2