Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké komunikační nástroje ke své prezentaci využívá Canisterapeutické centrum Zlín a zda má široká veřejnost povědomí o to, že se toto cent-rum ve městě nachází a své služby poskytuje zdarma. Teoretická část diplomové práce se opírá o odbornou literaturu, která se zabývá problematikou sociálního marketingu a sociální reklamy. Dále pak diplomová práce vychází z materiálů vztahujících se k problematice canisterapie a jejího využití v praxi. Praktická část diplomové práce je založena na infor-macích o Canisterapeutickém centru Zlín, jeho aktivitách a současné komunikační strategii. Další částí je dotazníkové šetření, díky kterému bylo zjištěno, jaké povědomí o existenci a aktivitách centra široká veřejnost má. Na základě vyhodnocení výzkumné sondy byla navr-žena účelná kampaň, která by povědomí veřejnosti měla ještě zvýšit.
Anotace v angličtině
The aim of thesis was to find out what kind of communication tools uses The Canistherapic Center Zlín for its presentation and if the general public has awareness of the fact that this center is located in the city and its services provides for free. The theoretical part of the thesis is based on professional literature, which deals with social marketing and social ad-vertising. The thesis is based also on materials connected with the canistherapy issue, and its use in practice. The practical part of the thesis is based on information about The Ca-nistherapic Center Zlín, its activities and its contemporary communication strategy. Ano-ther part is a questionnaire survey owing which was found what is the awareness of the existence and activities of the center of general public. Based on the evaluation of research was probed the proposed effective campaign that which should more incerease the aware-ness of general public.
Klíčová slova
Canisterapie, veřejnost, komunikační nástroje, problematika, kampaň, sociální reklama, sociální kampaň, dotazníkové šetření, vyhodnocení, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
canistherapy, general public, communication tools, issue, campaign, social advertising, social campaign, questionnaire survey, evaluations of research, communications strategy.
Rozsah průvodní práce
86 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké komunikační nástroje ke své prezentaci využívá Canisterapeutické centrum Zlín a zda má široká veřejnost povědomí o to, že se toto cent-rum ve městě nachází a své služby poskytuje zdarma. Teoretická část diplomové práce se opírá o odbornou literaturu, která se zabývá problematikou sociálního marketingu a sociální reklamy. Dále pak diplomová práce vychází z materiálů vztahujících se k problematice canisterapie a jejího využití v praxi. Praktická část diplomové práce je založena na infor-macích o Canisterapeutickém centru Zlín, jeho aktivitách a současné komunikační strategii. Další částí je dotazníkové šetření, díky kterému bylo zjištěno, jaké povědomí o existenci a aktivitách centra široká veřejnost má. Na základě vyhodnocení výzkumné sondy byla navr-žena účelná kampaň, která by povědomí veřejnosti měla ještě zvýšit.
Anotace v angličtině
The aim of thesis was to find out what kind of communication tools uses The Canistherapic Center Zlín for its presentation and if the general public has awareness of the fact that this center is located in the city and its services provides for free. The theoretical part of the thesis is based on professional literature, which deals with social marketing and social ad-vertising. The thesis is based also on materials connected with the canistherapy issue, and its use in practice. The practical part of the thesis is based on information about The Ca-nistherapic Center Zlín, its activities and its contemporary communication strategy. Ano-ther part is a questionnaire survey owing which was found what is the awareness of the existence and activities of the center of general public. Based on the evaluation of research was probed the proposed effective campaign that which should more incerease the aware-ness of general public.
Klíčová slova
Canisterapie, veřejnost, komunikační nástroje, problematika, kampaň, sociální reklama, sociální kampaň, dotazníkové šetření, vyhodnocení, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
canistherapy, general public, communication tools, issue, campaign, social advertising, social campaign, questionnaire survey, evaluations of research, communications strategy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s důrazem na sociální problematiku a dostupné odborné materiály směřující k danému tématu. Objasněte termín canisterapie a jaké místo v dané oblasti zaujímá.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu marketingových komunikací a povědomí zlínské veřejnosti v oblasti canisterapie realizované v rámci Canisterapeutického centra Zlín.
3. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současné aktivity a komunikační strategii Canisterapeutického centra Zlín. Realizujte dotazníkové šetření jednak směřující ke klientské základně centra, dále pak k široké zlínské veřejnosti, jehož cílem by bylo zjistit povědomí o aktivitách Canisterapeutického centra Zlín.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě verifikace hypotéz a shrnujících závěrů navrhněte vlastní projekt efektivní kampaně na propagaci Canisterapeutického centra Zlín. Posuďte přínosy projektu, jeho případná rizika, která by mohla při samotné realizaci vzniknout.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s důrazem na sociální problematiku a dostupné odborné materiály směřující k danému tématu. Objasněte termín canisterapie a jaké místo v dané oblasti zaujímá.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu marketingových komunikací a povědomí zlínské veřejnosti v oblasti canisterapie realizované v rámci Canisterapeutického centra Zlín.
3. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současné aktivity a komunikační strategii Canisterapeutického centra Zlín. Realizujte dotazníkové šetření jednak směřující ke klientské základně centra, dále pak k široké zlínské veřejnosti, jehož cílem by bylo zjistit povědomí o aktivitách Canisterapeutického centra Zlín.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě verifikace hypotéz a shrnujících závěrů navrhněte vlastní projekt efektivní kampaně na propagaci Canisterapeutického centra Zlín. Posuďte přínosy projektu, jeho případná rizika, která by mohla při samotné realizaci vzniknout.
Seznam doporučené literatury
Hannagan T. J.:Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík, J.: Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Ekopress, Praha 2001
Čepelka, O. a spol. : Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997 - dotisk 2008
Kotler, P., Andreasen, R.: Strategic marketing for nonprofit organizations
Kotler, P., Roberto, N., Lee. N.: Social marketing improving the quality of life
Seznam doporučené literatury
Hannagan T. J.:Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík, J.: Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Ekopress, Praha 2001
Čepelka, O. a spol. : Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997 - dotisk 2008
Kotler, P., Andreasen, R.: Strategic marketing for nonprofit organizations
Kotler, P., Roberto, N., Lee. N.: Social marketing improving the quality of life