Teoretická část mé diplomové práce uvede čtenáře do problematiky marketingu a marke-tingových komunikací a přiblíží mu situaci v odvětví sportovního marketingu. V praktické části se zabývám postavením českého i světového fotbalu na trhu sportovního marketingu. Rozebírám vliv celosvětové finanční krize na fotbal a české fotbalové kluby. Dále pak ana-lyzuji strategie marketingových komunikací klubů AC Sparta Praha a FK Mladá Boleslav.
V projektové části navrhuji vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti marketingových strate-gií AC Sparta Praha a FK Mladá Boleslav pro období následujících tří let.
Anotace v angličtině
The theoretical part of my dissertation will bring the reader in the issue of marketing and marketing communications and introduce him the situation in the branch of sports market-ing. In the practical part I am concerned with the position of Czech and world football on the field of sports marketing. I analyse the influence of the financial crisis on football and Czech football clubs AC Sparta Prague and FK Mladá Boleslav. In the project part of my dissertation I suggest my own solution to increase the effectiveness of marketing strategies of AC Sparta Prague and FK Mladá Boleslav for the next three years.
Klíčová slova
sport, sportovní marketing, fotbal, fotbalové kluby, marketingové komunikace, finanční krize.
Klíčová slova v angličtině
sport, sport marketing, football, football clubs, marketing communication, financial crisis.
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část mé diplomové práce uvede čtenáře do problematiky marketingu a marke-tingových komunikací a přiblíží mu situaci v odvětví sportovního marketingu. V praktické části se zabývám postavením českého i světového fotbalu na trhu sportovního marketingu. Rozebírám vliv celosvětové finanční krize na fotbal a české fotbalové kluby. Dále pak ana-lyzuji strategie marketingových komunikací klubů AC Sparta Praha a FK Mladá Boleslav.
V projektové části navrhuji vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti marketingových strate-gií AC Sparta Praha a FK Mladá Boleslav pro období následujících tří let.
Anotace v angličtině
The theoretical part of my dissertation will bring the reader in the issue of marketing and marketing communications and introduce him the situation in the branch of sports market-ing. In the practical part I am concerned with the position of Czech and world football on the field of sports marketing. I analyse the influence of the financial crisis on football and Czech football clubs AC Sparta Prague and FK Mladá Boleslav. In the project part of my dissertation I suggest my own solution to increase the effectiveness of marketing strategies of AC Sparta Prague and FK Mladá Boleslav for the next three years.
Klíčová slova
sport, sportovní marketing, fotbal, fotbalové kluby, marketingové komunikace, finanční krize.
Klíčová slova v angličtině
sport, sport marketing, football, football clubs, marketing communication, financial crisis.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte daný problém a cíle řešení v diplomové práci. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových strategií, marketingových komunikací a sportovního marketingu.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte stav marketingových strategií klubů hrajících 1. Gambrinus ligu.
3. Na základě výzkumů analyzujte postavení českého fotbalu a českých fotbalových klubů na trhu sportovního marketingu.
4. Ověřte platnost hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy a výzkumu, vyvoďte závěry a navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti marketingových strategií dvou fotbalových klubů pro období následujících tří let.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte daný problém a cíle řešení v diplomové práci. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových strategií, marketingových komunikací a sportovního marketingu.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte stav marketingových strategií klubů hrajících 1. Gambrinus ligu.
3. Na základě výzkumů analyzujte postavení českého fotbalu a českých fotbalových klubů na trhu sportovního marketingu.
4. Ověřte platnost hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy a výzkumu, vyvoďte závěry a navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti marketingových strategií dvou fotbalových klubů pro období následujících tří let.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254
Manažer marketingových komunikací. Brno: Mospra, 1997.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001, ISBN 80-247-0016-6
POSTLER, Milan. Média v reklamě. Praha: 2003, ISBN 80-245-0629-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, ISBN 80-247-0402-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000, ISBN 80-7169-997-7
CLARKE L. CAYWOOD. Public Relations. Computer press, 2003, ISBN 80-7226-886-4
ZUMROVÁ, L., Sponzoring (skripta). Brno: Mospra Brno, 2000.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer press, a.s., 2006, ISBN 80-251-1041-9
KINNEBROCK, W. Integriertes Eventmarketing - vom Marketing-Erleben zum Erlebnismarketing. Wiesbaden, Forkel Verlag 1993
NĚMEC, P., Public Relations. Computer press 2003, ISBN 80-7226-886-4
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama (skripta). Zlín, UTB 2003
ŠINDLER, P., Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1.vyd. Praha 2003, Grada Publishing, ISBN 80-247-0646-6
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254
Manažer marketingových komunikací. Brno: Mospra, 1997.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001, ISBN 80-247-0016-6
POSTLER, Milan. Média v reklamě. Praha: 2003, ISBN 80-245-0629-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, ISBN 80-247-0402-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000, ISBN 80-7169-997-7
CLARKE L. CAYWOOD. Public Relations. Computer press, 2003, ISBN 80-7226-886-4
ZUMROVÁ, L., Sponzoring (skripta). Brno: Mospra Brno, 2000.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer press, a.s., 2006, ISBN 80-251-1041-9
KINNEBROCK, W. Integriertes Eventmarketing - vom Marketing-Erleben zum Erlebnismarketing. Wiesbaden, Forkel Verlag 1993
NĚMEC, P., Public Relations. Computer press 2003, ISBN 80-7226-886-4
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama (skripta). Zlín, UTB 2003
ŠINDLER, P., Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1.vyd. Praha 2003, Grada Publishing, ISBN 80-247-0646-6