Německý trh printových medií je bohatý svojí nabídkou novin, časopisů a vstup na trh s novým titulem není jednoduchý. Diplomová práce dokumentuje vznik a rozvoj kult magazínu, nového produktu Mittelbayerische Verlag. Kult magazín je odrazem webové stránky kult.de pro vychodní Bavorsko. Každý registrovaný uživatel má na webu svůj profil s nímž se prezentuje.Spousta lidí zná web kult. de, ale kolik jich zná samotný magazín. Postrádájí čtenáři v kultu něco a co od takového magazínu vlastně očekávají.Cílem bude zjistit nejen reakci čtenářů na stávajicí magazín, ale také srovnání a následné hodnocení kultu s nejsilnějsími konkurenty z pohledu čtenáře.Hlavním cílem je dle situační analýzy a vlastní kreativní myšlenky vytvořit návrh nového kult magazínu, který může v budoucnu eventuelně sloužit jako inspirace pro redakční tým. Magazín bude dle výsledků z průzkumu trhu přízpůsobem přáním čtenáře.
Annotation in English
The thesis is mapping beginnig, activity and marketing target of Mittelbayerische newspaper relating to kult-magazine. The practical part includes a competition analysis which are related to kult-Magazin. The thesis includes the questionnaire probe on the theme ‚reaktion inhabitant to new kult-Magazin and his interpretation. The project part conntets to the practical part in form of marketing mix, where will be discribed his individual parts. The principal aim of project part is to suggest the concept of an ideal magazine according to situational analysis and my creative idea. The concept of magazine can be a inspiration for marketing department of the Mittelbayerische newspaper in future.
Německý trh printových medií je bohatý svojí nabídkou novin, časopisů a vstup na trh s novým titulem není jednoduchý. Diplomová práce dokumentuje vznik a rozvoj kult magazínu, nového produktu Mittelbayerische Verlag. Kult magazín je odrazem webové stránky kult.de pro vychodní Bavorsko. Každý registrovaný uživatel má na webu svůj profil s nímž se prezentuje.Spousta lidí zná web kult. de, ale kolik jich zná samotný magazín. Postrádájí čtenáři v kultu něco a co od takového magazínu vlastně očekávají.Cílem bude zjistit nejen reakci čtenářů na stávajicí magazín, ale také srovnání a následné hodnocení kultu s nejsilnějsími konkurenty z pohledu čtenáře.Hlavním cílem je dle situační analýzy a vlastní kreativní myšlenky vytvořit návrh nového kult magazínu, který může v budoucnu eventuelně sloužit jako inspirace pro redakční tým. Magazín bude dle výsledků z průzkumu trhu přízpůsobem přáním čtenáře.
Annotation in English
The thesis is mapping beginnig, activity and marketing target of Mittelbayerische newspaper relating to kult-magazine. The practical part includes a competition analysis which are related to kult-Magazin. The thesis includes the questionnaire probe on the theme ‚reaktion inhabitant to new kult-Magazin and his interpretation. The project part conntets to the practical part in form of marketing mix, where will be discribed his individual parts. The principal aim of project part is to suggest the concept of an ideal magazine according to situational analysis and my creative idea. The concept of magazine can be a inspiration for marketing department of the Mittelbayerische newspaper in future.
1. Zpracujte oblast teorie žurnalismu a printových médií s důrazem na redakční marketing a také marketingový mix. Definujte pojmy, se nimiž budete dále pracovat. Formulujte pracovní hypotézy vztahující se k analýze nového produktu Mittelbayerische Zeitung - "kult-magazínu".
2. Z dostupných informací a vlastní metodou šetření zpracujte situační analýzu.
3. Vyhodnoťte výsledky analýzy, ověřte pracovní hypotézy a vyvoďte závěry.
4. Zpracujte návrh v podobě marketingového mixu "kult magazínu" s výrazným zaměřením na samotný produkt, jeho novou podobu a obsahovou strukturu.
Research Plan
1. Zpracujte oblast teorie žurnalismu a printových médií s důrazem na redakční marketing a také marketingový mix. Definujte pojmy, se nimiž budete dále pracovat. Formulujte pracovní hypotézy vztahující se k analýze nového produktu Mittelbayerische Zeitung - "kult-magazínu".
2. Z dostupných informací a vlastní metodou šetření zpracujte situační analýzu.
3. Vyhodnoťte výsledky analýzy, ověřte pracovní hypotézy a vyvoďte závěry.
4. Zpracujte návrh v podobě marketingového mixu "kult magazínu" s výrazným zaměřením na samotný produkt, jeho novou podobu a obsahovou strukturu.
Recommended resources
Fauser, M., Einführung in die Kulturwissenschaft, Darmstadt 2004, ISBN 3-534-15913-6
Wyss, V., Redaktionelles Qualitätsmanagement. Ziele. Normen, Ressourcen, UVK, ISBN 978-3896693686
Keller, A., Elektronische Zeitschriften. Grundlagen und Perspektiven, Wiesbaden 2005, ISBN 9783447052344
Lampret, N., Die Zukunft der Zeitung. Grundlagen, Stratedieansätze, Perspektiven, VDM Verlag Dr. Müller, ISBN 978-3-8364-0676-5
Kotler,P. Armstrong, G., Saundres J., Wong, V., Grundlagen des Marketing, Peatson Studium 2007, ISBN 3-8273-7176-7
Recommended resources
Fauser, M., Einführung in die Kulturwissenschaft, Darmstadt 2004, ISBN 3-534-15913-6
Wyss, V., Redaktionelles Qualitätsmanagement. Ziele. Normen, Ressourcen, UVK, ISBN 978-3896693686
Keller, A., Elektronische Zeitschriften. Grundlagen und Perspektiven, Wiesbaden 2005, ISBN 9783447052344
Lampret, N., Die Zukunft der Zeitung. Grundlagen, Stratedieansätze, Perspektiven, VDM Verlag Dr. Müller, ISBN 978-3-8364-0676-5
Kotler,P. Armstrong, G., Saundres J., Wong, V., Grundlagen des Marketing, Peatson Studium 2007, ISBN 3-8273-7176-7