Diplomová práce charakterizuje marketingové komunikace se zaměřením na média, public relations a na mediální analýzu. Definuje marketingový mix, prostředky marketingové ko-munikace, specializuje se na jednotlivá média a marketingový výzkum a vyzdvihuje roli mediálního plánování vzhledem k efektivnosti marketingové komunikace v oblasti spor-tovního průmyslu. Na základě šetření u cílové skupiny umožňuje vybrat vhodný typ média a mediálního nosiče. Práce se zabývá mediálním plánováním velmi atraktivní akce spor-tovního charakteru, kterou je Formule 1. Cílem je návrh v praxi použitelného plánu, jenž by vycházel z výsledků mediální analýzy a dotazníkového šetření realizovaného u odborné i laické české veřejnosti a za pomoci odborníků z dané oblasti.
Anotace v angličtině
Thesis describes a marketing communications with a focus on media, public relations and media analysis. It defines the marketing mix, marketing communication devices, specializes in various media and marketing research and highlights the role of media planning in relation to the effectiveness of marketing communication in the sports industry. On the basis of investigations in target group it enables to select the appropriate type of media and medial carrier. The work deals with media planning of very attractive sports events, that is Formula 1. The aim is to make the proposal, in practice, the applicable plan, which would be based on the results of media analysis and questionnaire survey carried out with experts and the general Czech public and with the assistance of experts in this field.
Klíčová slova
Marketing, marketingová komunikace, sport, reklama, média, mediální plánování, Lewis Hamilton, Formule 1, Vodafone McLaren Mercedes.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, sport, advertising, media, media planning, Lewis Hamilton, Formula 1, Vodafone McLaren Mercedes.
Rozsah průvodní práce
76 s., 12 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce charakterizuje marketingové komunikace se zaměřením na média, public relations a na mediální analýzu. Definuje marketingový mix, prostředky marketingové ko-munikace, specializuje se na jednotlivá média a marketingový výzkum a vyzdvihuje roli mediálního plánování vzhledem k efektivnosti marketingové komunikace v oblasti spor-tovního průmyslu. Na základě šetření u cílové skupiny umožňuje vybrat vhodný typ média a mediálního nosiče. Práce se zabývá mediálním plánováním velmi atraktivní akce spor-tovního charakteru, kterou je Formule 1. Cílem je návrh v praxi použitelného plánu, jenž by vycházel z výsledků mediální analýzy a dotazníkového šetření realizovaného u odborné i laické české veřejnosti a za pomoci odborníků z dané oblasti.
Anotace v angličtině
Thesis describes a marketing communications with a focus on media, public relations and media analysis. It defines the marketing mix, marketing communication devices, specializes in various media and marketing research and highlights the role of media planning in relation to the effectiveness of marketing communication in the sports industry. On the basis of investigations in target group it enables to select the appropriate type of media and medial carrier. The work deals with media planning of very attractive sports events, that is Formula 1. The aim is to make the proposal, in practice, the applicable plan, which would be based on the results of media analysis and questionnaire survey carried out with experts and the general Czech public and with the assistance of experts in this field.
Klíčová slova
Marketing, marketingová komunikace, sport, reklama, média, mediální plánování, Lewis Hamilton, Formule 1, Vodafone McLaren Mercedes.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, sport, advertising, media, media planning, Lewis Hamilton, Formula 1, Vodafone McLaren Mercedes.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu a dostupné materiály v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na mediální analýzu. Přibližte roli celebrit v reklamě a osvětlete danou problematiku na teoretické bázi.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného mediálního obrazu celebrity Luise Hammiltona se zaměřením na česká média a stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte výzkum povědomí u veřejnosti, jenž bude směřovat k přesně stanovené cílové skupině, tzn. veřejnosti aktivně se zajímající o závody Formule 1.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě závěrečného shrnutí konkretizujte mechanismus tvorby image ve sportovním prostředí (konkrétně na příkladu Luise Hammiltona, jezdce Formule 1) a navrhněte vlastní řešení (projekt) nastiňující možnosti vedoucí k vytvoření pozice celebrity, zhodnoťte pozitivní a negativní aspekty, které jsou s danou problematikou spojeny.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu a dostupné materiály v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na mediální analýzu. Přibližte roli celebrit v reklamě a osvětlete danou problematiku na teoretické bázi.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného mediálního obrazu celebrity Luise Hammiltona se zaměřením na česká média a stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte výzkum povědomí u veřejnosti, jenž bude směřovat k přesně stanovené cílové skupině, tzn. veřejnosti aktivně se zajímající o závody Formule 1.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě závěrečného shrnutí konkretizujte mechanismus tvorby image ve sportovním prostředí (konkrétně na příkladu Luise Hammiltona, jezdce Formule 1) a navrhněte vlastní řešení (projekt) nastiňující možnosti vedoucí k vytvoření pozice celebrity, zhodnoťte pozitivní a negativní aspekty, které jsou s danou problematikou spojeny.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
FREY, Petr. Marketingová komunikace nové trendy a jejich využití. Management Press, 2005, str. 76. ISBN 80-7261-129-1
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha, Grada Publishing 2004. Počet stran 855. ISBN 80-247-0513-3
MEENEGHAN, T. Current Developments and Future Directions in Sponsorship Research, International Journal of Adverstising, 1998.
SMITH, P. Moderní marketing. Praha, Computer Press 2000. Počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. Učební text, Zlín, 2003, str. 6
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha, Management Press 2004. Počet stran 255. ISBN 80-7261-107-0
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
FREY, Petr. Marketingová komunikace nové trendy a jejich využití. Management Press, 2005, str. 76. ISBN 80-7261-129-1
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha, Grada Publishing 2004. Počet stran 855. ISBN 80-247-0513-3
MEENEGHAN, T. Current Developments and Future Directions in Sponsorship Research, International Journal of Adverstising, 1998.
SMITH, P. Moderní marketing. Praha, Computer Press 2000. Počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. Učební text, Zlín, 2003, str. 6
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha, Management Press 2004. Počet stran 255. ISBN 80-7261-107-0