Předmětem předložené diplomové práce je teoretický rozbor obecných východisek marke-tingu a managementu v návaznosti na zavádění produktů na trh. Jsou zde uvedeny základní marketingové pojmy, které se pojí se strategií zavedení výrobku na trhu. Analytická část práce se koncentruje na charakteristiku společnosti a konkrétního produktu, popisuje SWOT analýzu a Porterův model pěti konkurenčních sil. Projektová část má následně za cíl navrhnout, na základě analytické části diplomové práce, komunikační strategii pro produkt Lepicol.
Anotace v angličtině
This diploma paper is focused on study of marketing and management. In the theoretical part of paper, there are basic marketing abstracts which are linked to product on market.
In the analysis parf of paper is analysis of ASP Czech, s.r.o. factory, analysis of concrete product, SWOT analysis and Porter analysis. In last part of paper is presented a new com-munications strategy for product Lepicol.
Klíčová slova
Marketing a management, Marketingový mix, Analýza tržní příležitosti, Produkt, PCL - product life cycle, ASP Czech, s.r.o., Lepicol
Klíčová slova v angličtině
Marketing and management, Marketing communications, Product, Product life cycle, ASP Czech, s.r.o., Lepicol
Rozsah průvodní práce
91 s., 5 s. obr. priloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem předložené diplomové práce je teoretický rozbor obecných východisek marke-tingu a managementu v návaznosti na zavádění produktů na trh. Jsou zde uvedeny základní marketingové pojmy, které se pojí se strategií zavedení výrobku na trhu. Analytická část práce se koncentruje na charakteristiku společnosti a konkrétního produktu, popisuje SWOT analýzu a Porterův model pěti konkurenčních sil. Projektová část má následně za cíl navrhnout, na základě analytické části diplomové práce, komunikační strategii pro produkt Lepicol.
Anotace v angličtině
This diploma paper is focused on study of marketing and management. In the theoretical part of paper, there are basic marketing abstracts which are linked to product on market.
In the analysis parf of paper is analysis of ASP Czech, s.r.o. factory, analysis of concrete product, SWOT analysis and Porter analysis. In last part of paper is presented a new com-munications strategy for product Lepicol.
Klíčová slova
Marketing a management, Marketingový mix, Analýza tržní příležitosti, Produkt, PCL - product life cycle, ASP Czech, s.r.o., Lepicol
Klíčová slova v angličtině
Marketing and management, Marketing communications, Product, Product life cycle, ASP Czech, s.r.o., Lepicol
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte danou problematiku řešenou v diplomové práci. Zpracujte odborné literární prameny a vymezte jednotlivé marketingové pojmy při strategii zavedení výrobku na trh. Formulujte teoretická východiska diplomové práce.
2. Charakterizujte současnou situaci firmy, stanovte cíl a hypotézy DP.
3. Realizujte dotazníkové šetření a analyzujte portfolio produktů v konkurenčním odvětví zdravé výživy u společnosti ASP Czech, s.r.o.
4. Vyhodnoťte a verifikujte platnost stanovených hypotéz a analýz. Navrhněte komunikační strategii pro produkt Lepicol.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte danou problematiku řešenou v diplomové práci. Zpracujte odborné literární prameny a vymezte jednotlivé marketingové pojmy při strategii zavedení výrobku na trh. Formulujte teoretická východiska diplomové práce.
2. Charakterizujte současnou situaci firmy, stanovte cíl a hypotézy DP.
3. Realizujte dotazníkové šetření a analyzujte portfolio produktů v konkurenčním odvětví zdravé výživy u společnosti ASP Czech, s.r.o.
4. Vyhodnoťte a verifikujte platnost stanovených hypotéz a analýz. Navrhněte komunikační strategii pro produkt Lepicol.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
JOBBER, David, LANCASTER, Geoff. Management prodeje. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2001. 431 s. ISBN 80-7226-533-4.
TAYLOR, David. Brand Management : Řízení značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
AAKER, David A. Brand Building : budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
JOBBER, David, LANCASTER, Geoff. Management prodeje. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2001. 431 s. ISBN 80-7226-533-4.
TAYLOR, David. Brand Management : Řízení značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
AAKER, David A. Brand Building : budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.