Autorka se v diplomové práci zabývá problematikou z oblasti psychologie reklamy. Jejím hlavním zájmem je komunikační účinek reklamního sdělení na konkrétní cílovou skupinu. Jejím úkolem je zjistit, zda vybraný spotřebitelský segment lépe reaguje na racionální, nebo emocionální faktory reklamního sdělení. Výsledkem diplomové práce autorky je soubor zásad a doporučení pro tvorbu efektivního reklamního sdělení cíleného na zvolenou skupi-nu spotřebitelů.
Anotace v angličtině
The author deals with questions belonging to the psychology of advertising in her graduati-on thesis. Her main focus is the communication effect of advertising towards a specific target group. The task is to find if a chosen consumer segment reacts better to rational or emotional factors of advertising. The outcome of the graduation thesis is a group of re-commendations and rules of how to create an effective advertisement targeting a chosen group of consumers.
Promotion, advertising, emotions, rationality, advertising analysis, consumer, recipient, psy-chology of advertising, factors of communication
Rozsah průvodní práce
77 s., 11 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Autorka se v diplomové práci zabývá problematikou z oblasti psychologie reklamy. Jejím hlavním zájmem je komunikační účinek reklamního sdělení na konkrétní cílovou skupinu. Jejím úkolem je zjistit, zda vybraný spotřebitelský segment lépe reaguje na racionální, nebo emocionální faktory reklamního sdělení. Výsledkem diplomové práce autorky je soubor zásad a doporučení pro tvorbu efektivního reklamního sdělení cíleného na zvolenou skupi-nu spotřebitelů.
Anotace v angličtině
The author deals with questions belonging to the psychology of advertising in her graduati-on thesis. Her main focus is the communication effect of advertising towards a specific target group. The task is to find if a chosen consumer segment reacts better to rational or emotional factors of advertising. The outcome of the graduation thesis is a group of re-commendations and rules of how to create an effective advertisement targeting a chosen group of consumers.
Promotion, advertising, emotions, rationality, advertising analysis, consumer, recipient, psy-chology of advertising, factors of communication
Zásady pro vypracování
1. Formulujte základní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k obsahu reklamního sdělení z pohledu racionality a emocionality.
3. Proveďte výběr analyzovaných reklam podle stanovených kriterií.
4. Za pomocí dotazníkového šetření zjistěte úroveň vlivu analyzovaných reklam na vybranou cílovou skupinu.
5. Z výsledků výzkumu vypracujte návrh zásad pro vytvoření vyvážené a efektivní reklamy pro danou cílovou skupinu.
Zásady pro vypracování
1. Formulujte základní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k obsahu reklamního sdělení z pohledu racionality a emocionality.
3. Proveďte výběr analyzovaných reklam podle stanovených kriterií.
4. Za pomocí dotazníkového šetření zjistěte úroveň vlivu analyzovaných reklam na vybranou cílovou skupinu.
5. Z výsledků výzkumu vypracujte návrh zásad pro vytvoření vyvážené a efektivní reklamy pro danou cílovou skupinu.
Seznam doporučené literatury
BAGGIO, Antonio Maria: Hl´adat´si tvár, Bratislava: Nové mesto, 1996, ISBN 80-85487-41-1, s.133
BÁRTOVÁ, Hilda, BÁRTA, Vladimír, KOUDELKA, Jan: Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum), Praha: Oeconomica, 2007, ISBN: 978-80-245-1275-4, s.254
DU PLESSIS, Erik: Jak zákazník vnímá reklamu, Brno : Computer Press, c2007, ISBN 978-80-251-1456-8, s.215
GODIN, Seth: Všichni marketéři jsou lháři, Praha: Management Press, 2006, ISBN 80-7261-151-8, s.187
KOMÁRKOVÁ, Růžena; RYMEŠ Milan; VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie trhu, Praha : Grada Publishing, 1998, ISBN 80-7169-632-3, s.154
KOTLER, Philip.: Marketing podle Kotlera, Management Press 2002, ISBN 80-7261-010-4, s.258
KOUDELKA, Jan: Spotřební chování a marketing, Praha : Grada Publishing, 1997, ISBN 80-7169-372-3, s.191
OGILVY, David: O reklamě, Praha : Management Press, 1996, ISBN 80-85943-25-5, s.223
TELLIS, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje, Praha : Grada Publishing, 2000, ISBN 80-7169-997-7, s. 602
TOSCANI, Olivero.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart 1996, s. 173, ISBN 80-85871-82-3
VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie reklamy, nové trendy a poznatky, Praha : Grada, 2007, ISBN 978-80-247-2196-5
ZYMAN, Sergio: Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali, Praha: Management Press, 2005, ISBN 80-7261-134-8, s.214
Seznam doporučené literatury
BAGGIO, Antonio Maria: Hl´adat´si tvár, Bratislava: Nové mesto, 1996, ISBN 80-85487-41-1, s.133
BÁRTOVÁ, Hilda, BÁRTA, Vladimír, KOUDELKA, Jan: Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum), Praha: Oeconomica, 2007, ISBN: 978-80-245-1275-4, s.254
DU PLESSIS, Erik: Jak zákazník vnímá reklamu, Brno : Computer Press, c2007, ISBN 978-80-251-1456-8, s.215
GODIN, Seth: Všichni marketéři jsou lháři, Praha: Management Press, 2006, ISBN 80-7261-151-8, s.187
KOMÁRKOVÁ, Růžena; RYMEŠ Milan; VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie trhu, Praha : Grada Publishing, 1998, ISBN 80-7169-632-3, s.154
KOTLER, Philip.: Marketing podle Kotlera, Management Press 2002, ISBN 80-7261-010-4, s.258
KOUDELKA, Jan: Spotřební chování a marketing, Praha : Grada Publishing, 1997, ISBN 80-7169-372-3, s.191
OGILVY, David: O reklamě, Praha : Management Press, 1996, ISBN 80-85943-25-5, s.223
TELLIS, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje, Praha : Grada Publishing, 2000, ISBN 80-7169-997-7, s. 602
TOSCANI, Olivero.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart 1996, s. 173, ISBN 80-85871-82-3
VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie reklamy, nové trendy a poznatky, Praha : Grada, 2007, ISBN 978-80-247-2196-5
ZYMAN, Sergio: Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali, Praha: Management Press, 2005, ISBN 80-7261-134-8, s.214