Hlavním cílem diplomové práce je vypracování analýzy konkurenčního prostředí v segmentu potravin s jogurtovými nápoji a na základě této analýzy posuzuje reálnou možnost vstupu nového výrobku na trh. Teoretická část práce zpracovává rešerši literatury, dává východiska pro analýzu trhu a zabývá se také problematikou vstupu nového produktu na trh. V praktické části je pak provedena analýza trhu, charakteristika vybraného produktu a jeho komunikace. Na základě výstupů zpracovaných analýz jsou hodnoceny podmínky pro vstup nového produktu na trh. Projektová část navrhuje doporučení k realizaci záměrů sta-novených prací.
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis is to analyze the competition in the market segment of yogurt drinks. The analysis provides the key information about the potential for a new pro-duct to enter the market. The theory section of this thesis is based on technical literature research, it provides main solutions for the market research and also describes the proble-matics connected to new product and its entering of a market. The practical section of this thesis includes the market analysis as well as the main characteristics of the selected pro-duct and its marketing communication. The outcome of the performed analyses provides the information about the conditions for the new product to enter the market. The project section suggests the steps necessary for the achievement of the objectives recommended by the thesis.
Competition, market segmentation, Porters 5 forces analysis, map of the market battleground, SWOT analysis, new product, marketing mix
Rozsah průvodní práce
76 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování analýzy konkurenčního prostředí v segmentu potravin s jogurtovými nápoji a na základě této analýzy posuzuje reálnou možnost vstupu nového výrobku na trh. Teoretická část práce zpracovává rešerši literatury, dává východiska pro analýzu trhu a zabývá se také problematikou vstupu nového produktu na trh. V praktické části je pak provedena analýza trhu, charakteristika vybraného produktu a jeho komunikace. Na základě výstupů zpracovaných analýz jsou hodnoceny podmínky pro vstup nového produktu na trh. Projektová část navrhuje doporučení k realizaci záměrů sta-novených prací.
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis is to analyze the competition in the market segment of yogurt drinks. The analysis provides the key information about the potential for a new pro-duct to enter the market. The theory section of this thesis is based on technical literature research, it provides main solutions for the market research and also describes the proble-matics connected to new product and its entering of a market. The practical section of this thesis includes the market analysis as well as the main characteristics of the selected pro-duct and its marketing communication. The outcome of the performed analyses provides the information about the conditions for the new product to enter the market. The project section suggests the steps necessary for the achievement of the objectives recommended by the thesis.
Competition, market segmentation, Porters 5 forces analysis, map of the market battleground, SWOT analysis, new product, marketing mix
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literární prameny související s teorií vstupu nového produktu na trh, s problematikou segmentace, konkurence a distribučních cest. Charakterizujte přístupy k řešené problematice a základní pojmy.
2. Formulujte teoretická východiska vztahující se k řešenému problému, cíl a pracovní hypotézy.
3. Charakterizujte zvolený produkt, popište a analyzujte problémy, které způsobily stažení produktu z trhu. Proveďte analýzu podmínek vstupu produktu na trh a identifikujte příčiny neúspěchu vstupu produktu na trh.
4. S využitím výsledků analýz ověřte platnost pracovních hypotéz a navrhněte opatření vedoucí ke změně výchozího stavu.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literární prameny související s teorií vstupu nového produktu na trh, s problematikou segmentace, konkurence a distribučních cest. Charakterizujte přístupy k řešené problematice a základní pojmy.
2. Formulujte teoretická východiska vztahující se k řešenému problému, cíl a pracovní hypotézy.
3. Charakterizujte zvolený produkt, popište a analyzujte problémy, které způsobily stažení produktu z trhu. Proveďte analýzu podmínek vstupu produktu na trh a identifikujte příčiny neúspěchu vstupu produktu na trh.
4. S využitím výsledků analýz ověřte platnost pracovních hypotéz a navrhněte opatření vedoucí ke změně výchozího stavu.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
JOBBER, David, LANCASTER, Geoff. Management prodeje. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2001. 431 s. ISBN 80-7226-533-4.
TAYLOR, David. Brand Management : Řízení značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
AAKER, David A. Brand Building : budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
JOBBER, David, LANCASTER, Geoff. Management prodeje. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2001. 431 s. ISBN 80-7226-533-4.
TAYLOR, David. Brand Management : Řízení značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
AAKER, David A. Brand Building : budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.