Diplomová práce se tématicky dotýká soukromého zdravotnického zařízení Gemini oční centrum, a.s. Nejprve popisuje obecné charakteristiky marketingu služeb, marketingových komunikací a uvádí některá specifika zdravotnického prostředí. Následuje seznámení se sledovanou organizací, konkrétně s její nabídkou a současnými komunikačními aktivitami. Další data o momentálním stavu pocházejí z relativně rozsáhlého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo více než 1000 osob. Projektová část práce předkládá návrh komunikační strategie oční kliniky. Ten vychází z teoretických poznatků i z analýzy současného stavu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with Gemini eye center - a private healthcare facility. The first part aims at explaining some basic principles of services marketing, healthcare marketing and marketing communication. This is followed by an analysis of the clinic itself. Main focus is of course on marketing communication. An important source of data is a questionnaire which was filed out by more than 1000 former patients of the clinic. All the data and information support the main part of the thesis which is a communication strategy project.
Klíčová slova
marketing,služby,marketing služeb,marketingový mix,propagace,zdravotnictví,reklama,public relations,Gemini oční centrum
Klíčová slova v angličtině
marketing,services,services marketing,promotion,health care,advertising,public relations,Gemini eye center
Rozsah průvodní práce
92 s
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se tématicky dotýká soukromého zdravotnického zařízení Gemini oční centrum, a.s. Nejprve popisuje obecné charakteristiky marketingu služeb, marketingových komunikací a uvádí některá specifika zdravotnického prostředí. Následuje seznámení se sledovanou organizací, konkrétně s její nabídkou a současnými komunikačními aktivitami. Další data o momentálním stavu pocházejí z relativně rozsáhlého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo více než 1000 osob. Projektová část práce předkládá návrh komunikační strategie oční kliniky. Ten vychází z teoretických poznatků i z analýzy současného stavu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with Gemini eye center - a private healthcare facility. The first part aims at explaining some basic principles of services marketing, healthcare marketing and marketing communication. This is followed by an analysis of the clinic itself. Main focus is of course on marketing communication. An important source of data is a questionnaire which was filed out by more than 1000 former patients of the clinic. All the data and information support the main part of the thesis which is a communication strategy project.
Klíčová slova
marketing,služby,marketing služeb,marketingový mix,propagace,zdravotnictví,reklama,public relations,Gemini oční centrum
Klíčová slova v angličtině
marketing,services,services marketing,promotion,health care,advertising,public relations,Gemini eye center
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, zohledněte specifika marketingu zdravotnických služeb při tvorbě komunikační strategie.
2.Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte Gemini oční centrum, a. s. a jeho dosavadní komunikační aktivity.
4. Realizujte primární šetření u klientů, situační a portfólio analýzu vybraného subjektu.
5. Na základě výstupů z analýz stanovte strategický rámec komunikace Gemini a sestavte komunikační plán na zvolené období.
6. Verifikujte hypotézy, formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, zohledněte specifika marketingu zdravotnických služeb při tvorbě komunikační strategie.
2.Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte Gemini oční centrum, a. s. a jeho dosavadní komunikační aktivity.
4. Realizujte primární šetření u klientů, situační a portfólio analýzu vybraného subjektu.
5. Na základě výstupů z analýz stanovte strategický rámec komunikace Gemini a sestavte komunikační plán na zvolené období.
6. Verifikujte hypotézy, formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of Health Care Marketing. [s.l.]: Jones & Bartlett Publishers, 1996. ISBN 0834206870.
GRÖNROOS, Christian. Service Management and Marketing: A cusotomer relationship management approach. 2nd edition. [s.l.] : Wiley, 2000. 404 s. ISBN 978-0471720348.
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, Philip. Marketing Professional Services. 1st edition. [s.l.]: Prentice Hall Press, 2002. 432 s. ISBN 978-0735201798.
PELSMACKER, Patrick de, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri van den. Marketingová komunikace. Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of Health Care Marketing. [s.l.]: Jones & Bartlett Publishers, 1996. ISBN 0834206870.
GRÖNROOS, Christian. Service Management and Marketing: A cusotomer relationship management approach. 2nd edition. [s.l.] : Wiley, 2000. 404 s. ISBN 978-0471720348.
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, Philip. Marketing Professional Services. 1st edition. [s.l.]: Prentice Hall Press, 2002. 432 s. ISBN 978-0735201798.
PELSMACKER, Patrick de, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri van den. Marketingová komunikace. Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.