Cílem mé diplomové práce je postihnout zásadní aspekty fungování komunikační strategie
v rámci organizování a řízení redakce regionálního magazínu. Předmětem analýzy, jejího
vyhodnocení a navazujícího diplomového projektu je regionální informační magazín inZlin.
Periodikum je kulturně zaměřeno a je zdarma distribuováno po celém regionu do kaváren,
restaurací, klubů a jiných kulturních zařízení (kinosály, divadla, domy umění, atd.).
Analýza staví na základech předchozích teoretických poznatků. Ty se skládají
z charakteristiky redakčního prostředí, navržení optimální marketingové strategie, specifik
komunikačního mixu a základních zásad pro zpracování kvalitních www stránek. Výstup
analýzy je užit pro formulování doporučení vhodných komunikačních východisek
v závislosti na technologických a společenských trendech a aktuální situaci v daném prostředí.
Obsah teoretické části práce je také zaměřen na poskytnutí uceleného pohledu na
spektrum komunikačního mixu. Především reklamy, distribuční strategie, PR a sponzoringu.
Tyto součásti hrají v mechanismu fungování tohoto magazínu klíčovou roli. Nedílnou
součástí analýzy je zmapování a charakteristika konkurence v oblasti regionálních magazínů.
Jedním z hlavních cílů analýzy je zjistit, v čem spočívají nejvýznamnější strategické
síly, slabosti, příležitosti a hrozby.
Cílem projektové části je navrhnout co nejefektivnější způsoby propagace. Hlavní účel
projektu spořívá především ve vypracování návrhu pro posílení pozice magazínu
v doposud plně nevyužitém virtuálním prostředí internetu. Podstatná část projektové stati
se tedy věnuje návrhu na zlepšení úrovně webových stránek magazínu.
Anotace v angličtině
the organizing and managing process which is done by the regional
magazine´s editorial staff. The subject of the analysis, its data evaluation and following
diploma project is regional informational magazine inZlin. This ‚qcost free‘‘ periodical is
culturally specialized and is distributed throughout the whole region to coffee lounges, restaurants,
clubs and other cultural insitutions (cinemas, theatres, houses of arts, etc.).
The analysis is based on the previous theoretic findings. These consist of the editorial environment
´s characteristic, of the marketing strategy propositions, communication mix specifics
and the basic principles for the high-quality web pages elaboration. The output of the
analysis is used to make the reccommendations for the communication formulations´ starting
points in dependence on the technological and social general drifts and on the actual
conditions in existing environment. The theoretic chapter´s content is focused on the giving
the comprehensive insight to the communication mix prism as well. The advertising, distribution
strategy, PR and the sponsorship are the main parts of it. These play the crucial
role in the magazine´s function mechanism. Mapping and the competition characterising in
the regional magazines market area are the indivisible parts of the analysis. To explore the
most important strategic strengths, weaknesses, opportunities and threats is one of the main
analysis´ goals.
The project chapter´s goal is to propose the most effective ways to advertise. Here comes
the main project purpose. First of all it consists in the elaboration of the magazíne´s position
reinforcement project in the not yet fully epxloited virtual world of internet. The essential
part of the project chapter is devoted to the proposal which pushes the magazine´s web
pages level higher then.
Communication mix, regional, magazine, inZlin, cultural, competition, advertising, web
pages, analysis, specifics, goal, marketing strategy, project
Rozsah průvodní práce
122 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé diplomové práce je postihnout zásadní aspekty fungování komunikační strategie
v rámci organizování a řízení redakce regionálního magazínu. Předmětem analýzy, jejího
vyhodnocení a navazujícího diplomového projektu je regionální informační magazín inZlin.
Periodikum je kulturně zaměřeno a je zdarma distribuováno po celém regionu do kaváren,
restaurací, klubů a jiných kulturních zařízení (kinosály, divadla, domy umění, atd.).
Analýza staví na základech předchozích teoretických poznatků. Ty se skládají
z charakteristiky redakčního prostředí, navržení optimální marketingové strategie, specifik
komunikačního mixu a základních zásad pro zpracování kvalitních www stránek. Výstup
analýzy je užit pro formulování doporučení vhodných komunikačních východisek
v závislosti na technologických a společenských trendech a aktuální situaci v daném prostředí.
Obsah teoretické části práce je také zaměřen na poskytnutí uceleného pohledu na
spektrum komunikačního mixu. Především reklamy, distribuční strategie, PR a sponzoringu.
Tyto součásti hrají v mechanismu fungování tohoto magazínu klíčovou roli. Nedílnou
součástí analýzy je zmapování a charakteristika konkurence v oblasti regionálních magazínů.
Jedním z hlavních cílů analýzy je zjistit, v čem spočívají nejvýznamnější strategické
síly, slabosti, příležitosti a hrozby.
Cílem projektové části je navrhnout co nejefektivnější způsoby propagace. Hlavní účel
projektu spořívá především ve vypracování návrhu pro posílení pozice magazínu
v doposud plně nevyužitém virtuálním prostředí internetu. Podstatná část projektové stati
se tedy věnuje návrhu na zlepšení úrovně webových stránek magazínu.
Anotace v angličtině
the organizing and managing process which is done by the regional
magazine´s editorial staff. The subject of the analysis, its data evaluation and following
diploma project is regional informational magazine inZlin. This ‚qcost free‘‘ periodical is
culturally specialized and is distributed throughout the whole region to coffee lounges, restaurants,
clubs and other cultural insitutions (cinemas, theatres, houses of arts, etc.).
The analysis is based on the previous theoretic findings. These consist of the editorial environment
´s characteristic, of the marketing strategy propositions, communication mix specifics
and the basic principles for the high-quality web pages elaboration. The output of the
analysis is used to make the reccommendations for the communication formulations´ starting
points in dependence on the technological and social general drifts and on the actual
conditions in existing environment. The theoretic chapter´s content is focused on the giving
the comprehensive insight to the communication mix prism as well. The advertising, distribution
strategy, PR and the sponsorship are the main parts of it. These play the crucial
role in the magazine´s function mechanism. Mapping and the competition characterising in
the regional magazines market area are the indivisible parts of the analysis. To explore the
most important strategic strengths, weaknesses, opportunities and threats is one of the main
analysis´ goals.
The project chapter´s goal is to propose the most effective ways to advertise. Here comes
the main project purpose. First of all it consists in the elaboration of the magazíne´s position
reinforcement project in the not yet fully epxloited virtual world of internet. The essential
part of the project chapter is devoted to the proposal which pushes the magazine´s web
pages level higher then.
Communication mix, regional, magazine, inZlin, cultural, competition, advertising, web
pages, analysis, specifics, goal, marketing strategy, project
Zásady pro vypracování
1. Najděte a prostudujte literární zdroje k tématu.
2. Proveďte analýzu marketingové a komunikační strategie zvoleného regionálního magazínu se zaměřením na konkurenci titulu.
3. Na základě zjištěných poznatků navrhněte nové způsoby distribuce a komunikace magazínu.
4. V rámci projektu také navrhněte vylepšení webové prezentace magazínu.
Zásady pro vypracování
1. Najděte a prostudujte literární zdroje k tématu.
2. Proveďte analýzu marketingové a komunikační strategie zvoleného regionálního magazínu se zaměřením na konkurenci titulu.
3. Na základě zjištěných poznatků navrhněte nové způsoby distribuce a komunikace magazínu.
4. V rámci projektu také navrhněte vylepšení webové prezentace magazínu.
Seznam doporučené literatury
BLACK, Sam; JANIŠOVÁ, Dana.: Nejúčinnější propagace - Public Relations. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1994. 203 s. ISBN 80-7169-106-2.
KOLEKTIV AUTORŮ.: 1001 tipů a triků pro www stránky. 1.vyd. Brno, Computer Press, 2003. 402 s. ISBN 80-7226-756-6.
McNAIR, Brian; LOUPOVÁ, Hana.: Sociologie žurnalistiky. 1.vyd. Praha: Portál, 2004. 184 s. ISBN 80-7178-840-6.
ŽANTOVSKÝ, Petr.: Hrobaři, ratlíci a čáryfukové : aneb procházky minovým polem české žurnalistiky po r. 1989. 1.vyd. Praha: Votobia, 2002. 119 s. ISBN 80-7220-130-1.
KOTLER, Philip; TRIAS DE BES, Fernando: Inovativní marketing : Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1.vyd. Praha: Grada, 2004. 200 s. ISBN 80-247-0921-X.
Seznam doporučené literatury
BLACK, Sam; JANIŠOVÁ, Dana.: Nejúčinnější propagace - Public Relations. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1994. 203 s. ISBN 80-7169-106-2.
KOLEKTIV AUTORŮ.: 1001 tipů a triků pro www stránky. 1.vyd. Brno, Computer Press, 2003. 402 s. ISBN 80-7226-756-6.
McNAIR, Brian; LOUPOVÁ, Hana.: Sociologie žurnalistiky. 1.vyd. Praha: Portál, 2004. 184 s. ISBN 80-7178-840-6.
ŽANTOVSKÝ, Petr.: Hrobaři, ratlíci a čáryfukové : aneb procházky minovým polem české žurnalistiky po r. 1989. 1.vyd. Praha: Votobia, 2002. 119 s. ISBN 80-7220-130-1.
KOTLER, Philip; TRIAS DE BES, Fernando: Inovativní marketing : Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1.vyd. Praha: Grada, 2004. 200 s. ISBN 80-247-0921-X.