Ve své diplomové práci se zaměřím na problematiku uvedení nového produktu na trh, stra-tegie s tímto úkonem spojených a využití jednotlivých forem marketingové komunikace v rámci tohoto procesu.
Cílem této práce je vytvoření metodologie, která by mohla sloužit jako návod pro obchodní společnost při uvedení nového produktu na trh. Tato metodologie bude vytvořena na zá-kladě teoretických marketingových znalostí o této problematice a zároveň bude zohledňo-vat nové trendy z praxe.
V rámci praktické části diplomové práce jsem pro reálný popis metodologie uvedení nového produktu na trh vybrala relativně netypický produkt - pálenou střešní krytinu Samba 11 posuvná taška. Tento produkt byl vybrán zcela účelně, aby bylo v diplomové práci možné poukázat na to, že vytvořenou metodologii je možné využít u různých typů produktů
a nejen u běžného rychloobrátkového zboží.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I focus on introducing new product into the marketplace using tools of marketing communication. I will describe also the strategies used during the period of introducing new product.
The objective of this work is to create the methodology used as an instruction for business companies during the introduction new product into the marketplace. This methodology is creating on theory basis and includes the new trends of marketing.
In practical part I present the methodology on introducing new burnt tille Samba 11. The purpose of this choice was to show that the methodology is possible to use on all types of products.
Klíčová slova
produkt, marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, laterální marketing, conjoint analýza, životní cyklus výrobku, strukturální analýza odvětví
Klíčová slova v angličtině
product, marketing communication, integrated marketing communication, lateral marketing, conjoint analysis, product life cycle, structural analysis of segment
Rozsah průvodní práce
81 s., 9 s. obr. priloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se zaměřím na problematiku uvedení nového produktu na trh, stra-tegie s tímto úkonem spojených a využití jednotlivých forem marketingové komunikace v rámci tohoto procesu.
Cílem této práce je vytvoření metodologie, která by mohla sloužit jako návod pro obchodní společnost při uvedení nového produktu na trh. Tato metodologie bude vytvořena na zá-kladě teoretických marketingových znalostí o této problematice a zároveň bude zohledňo-vat nové trendy z praxe.
V rámci praktické části diplomové práce jsem pro reálný popis metodologie uvedení nového produktu na trh vybrala relativně netypický produkt - pálenou střešní krytinu Samba 11 posuvná taška. Tento produkt byl vybrán zcela účelně, aby bylo v diplomové práci možné poukázat na to, že vytvořenou metodologii je možné využít u různých typů produktů
a nejen u běžného rychloobrátkového zboží.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I focus on introducing new product into the marketplace using tools of marketing communication. I will describe also the strategies used during the period of introducing new product.
The objective of this work is to create the methodology used as an instruction for business companies during the introduction new product into the marketplace. This methodology is creating on theory basis and includes the new trends of marketing.
In practical part I present the methodology on introducing new burnt tille Samba 11. The purpose of this choice was to show that the methodology is possible to use on all types of products.
Klíčová slova
produkt, marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, laterální marketing, conjoint analýza, životní cyklus výrobku, strukturální analýza odvětví
Klíčová slova v angličtině
product, marketing communication, integrated marketing communication, lateral marketing, conjoint analysis, product life cycle, structural analysis of segment
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce a charakterizující teorii uvedení nového produktu na trh včetně charakteritiky základních pojmů.
2. Formulujte cíle práce a v návaznosti vyslovte hypotézy.
3. S využitím dostupných informačních zdrojů proveďte analýzu procesu uvedení nového produktu na trh.
4. Analyzujte možnosti využití marketingového výzkumu v procesu uvedení nového produktu na trh.
5. Na základě provedené analýzy navrhněte metodologii procesu uvedení nového produktu na trh, verifikujte vyslovené hypotézy a zhodnoťte cíle diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce a charakterizující teorii uvedení nového produktu na trh včetně charakteritiky základních pojmů.
2. Formulujte cíle práce a v návaznosti vyslovte hypotézy.
3. S využitím dostupných informačních zdrojů proveďte analýzu procesu uvedení nového produktu na trh.
4. Analyzujte možnosti využití marketingového výzkumu v procesu uvedení nového produktu na trh.
5. Na základě provedené analýzy navrhněte metodologii procesu uvedení nového produktu na trh, verifikujte vyslovené hypotézy a zhodnoťte cíle diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
De PELSMACKER, P., GEUENS, M., Van den BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing Management. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001. ISBN 80-247-0053-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
De PELSMACKER, P., GEUENS, M., Van den BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing Management. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001. ISBN 80-247-0053-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0393-9.