Obsahem této práce jsou marketingově-strategické a plánovací procesy prováděné na konkrétním tržním subjektu. V první, teoretické části jsou popsány nejprve nástroje, které napomáhají k následnému výběru strategie (marketingový audit, Porterův 5-ti faktorový model analýzy konkurenčních sil, mapa tržního bojiště). Poté následují konkrétní specifikace marketingových strategií a samotného marketingového plánu. Ve druhé, praktické části jsou již jednotlivé výše zmíněné nástroje aplikovány do praxe. Vyústěním celé práce je návrh marketingového plánu pro daný subjekt, který se nachází v závěrečné, projektové části.
Anotace v angličtině
The main content of this work are marketing strategy and planning proces-ses, which are applied on the particular company. The first, theoretical part describes possible tools, that can help for final choice of strategy (marketing audit, Porter´s 5 factors model of competitors strengths and map of market battle field). These are lately followed by specification of most used marketing strategies and main aspects of marketing plan. In the second part, which is practical, are all above mentioned tools applied in practice. As the result of the work is suggestion of marketing plan for the company, which is the final, project part.
Obsahem této práce jsou marketingově-strategické a plánovací procesy prováděné na konkrétním tržním subjektu. V první, teoretické části jsou popsány nejprve nástroje, které napomáhají k následnému výběru strategie (marketingový audit, Porterův 5-ti faktorový model analýzy konkurenčních sil, mapa tržního bojiště). Poté následují konkrétní specifikace marketingových strategií a samotného marketingového plánu. Ve druhé, praktické části jsou již jednotlivé výše zmíněné nástroje aplikovány do praxe. Vyústěním celé práce je návrh marketingového plánu pro daný subjekt, který se nachází v závěrečné, projektové části.
Anotace v angličtině
The main content of this work are marketing strategy and planning proces-ses, which are applied on the particular company. The first, theoretical part describes possible tools, that can help for final choice of strategy (marketing audit, Porter´s 5 factors model of competitors strengths and map of market battle field). These are lately followed by specification of most used marketing strategies and main aspects of marketing plan. In the second part, which is practical, are all above mentioned tools applied in practice. As the result of the work is suggestion of marketing plan for the company, which is the final, project part.
1. Nastudujte informační teoretické zdroje zabývající se tématikou marketingového strategického plánování a definujte základní pojmy.
2. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. S využitím odborných přístupů realizujte marketingový audit a proveďte analýzu konkurenčního prostředí.
4. Na základě výsledků marketingového auditu a ostatních analýz navrhněte efektivní marketingový strategický plán firmy Aukro s. r. o.
5. V závěru verifikujte vyslovené hypotézy a zhodnoťte dosažení stanovených cílů.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte informační teoretické zdroje zabývající se tématikou marketingového strategického plánování a definujte základní pojmy.
2. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. S využitím odborných přístupů realizujte marketingový audit a proveďte analýzu konkurenčního prostředí.
4. Na základě výsledků marketingového auditu a ostatních analýz navrhněte efektivní marketingový strategický plán firmy Aukro s. r. o.
5. V závěru verifikujte vyslovené hypotézy a zhodnoťte dosažení stanovených cílů.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P.,GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003, 1. vydání, ISBN 80-7318-140-1
SOUKALOVÁ, R.: Strategický marketing, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005, 1. vydání, ISBN 80-7318-177-0
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing, Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0513-3
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P.,GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003, 1. vydání, ISBN 80-7318-140-1
SOUKALOVÁ, R.: Strategický marketing, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005, 1. vydání, ISBN 80-7318-177-0
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing, Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0513-3