Práce mapuje nabídku a poptávku na trhu mladých grafických designérů. Mladým grafickým designérům přináší návod, jak zužitkovat své znalosti a schopnosti v praxi. Po-máhá jim v analýze jejich silných a slabých stránek, při identifikaci příležitostí a hrozeb na trhu a sestavování jejich marketingové strategie. Práce jim přináší tipy a doporučení, jak zlepšit zákaznickou péči, jak komunikovat, jaké služby nabízet a jak nastavit své ceny. Klientům přináší přehled výhod a nevýhod spolupráce s grafickými designéry, informuje je o jejich zkušenostech a zájmech a upozorňuje na nejčastější chyby ve spolupráci s nimi.
Anotace v angličtině
The thesis is mapping the supply and demand in young graphic designer s’ market. It brings a brief manual for young graphic designers, which suggests how to use their knowledge and skills in business. It helps them analyze their strengths and weaknesses, identify opportunities and threats on the market and design their marketing strategy. The thesis involves tips and recommendations how the young designers can improve their cus-tomer service, how they should communicate and which service and prices they could of-fer. The clients can find an overview of the strengths and weaknesses of young graphic designers and are informed about their experience and interests. The thesis presents the most common mistakes in the processes.
Klíčová slova
mladý grafický designér, studium grafického designu, trh grafického designu, trh mladých grafických designérů, grafik, grafický design, marketing, marketingová strategie, marketingové plánování, zákaznická péče, rozšířený produkt, SWOT analýza, procesy, marketingová komunikace, doporučení, networking, word-of-mouth
Klíčová slova v angličtině
Young graphic designer, student, the graphic design studies, graphic design market, young graphic design market, graphic designer, graphic design, marketing, processes, marketing strategy, marketing planning, customer care, SWOT analysis, marketing communication, recommendation, networking, word-of-mount
Rozsah průvodní práce
107 s., 40 s. priloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce mapuje nabídku a poptávku na trhu mladých grafických designérů. Mladým grafickým designérům přináší návod, jak zužitkovat své znalosti a schopnosti v praxi. Po-máhá jim v analýze jejich silných a slabých stránek, při identifikaci příležitostí a hrozeb na trhu a sestavování jejich marketingové strategie. Práce jim přináší tipy a doporučení, jak zlepšit zákaznickou péči, jak komunikovat, jaké služby nabízet a jak nastavit své ceny. Klientům přináší přehled výhod a nevýhod spolupráce s grafickými designéry, informuje je o jejich zkušenostech a zájmech a upozorňuje na nejčastější chyby ve spolupráci s nimi.
Anotace v angličtině
The thesis is mapping the supply and demand in young graphic designer s’ market. It brings a brief manual for young graphic designers, which suggests how to use their knowledge and skills in business. It helps them analyze their strengths and weaknesses, identify opportunities and threats on the market and design their marketing strategy. The thesis involves tips and recommendations how the young designers can improve their cus-tomer service, how they should communicate and which service and prices they could of-fer. The clients can find an overview of the strengths and weaknesses of young graphic designers and are informed about their experience and interests. The thesis presents the most common mistakes in the processes.
Klíčová slova
mladý grafický designér, studium grafického designu, trh grafického designu, trh mladých grafických designérů, grafik, grafický design, marketing, marketingová strategie, marketingové plánování, zákaznická péče, rozšířený produkt, SWOT analýza, procesy, marketingová komunikace, doporučení, networking, word-of-mouth
Klíčová slova v angličtině
Young graphic designer, student, the graphic design studies, graphic design market, young graphic design market, graphic designer, graphic design, marketing, processes, marketing strategy, marketing planning, customer care, SWOT analysis, marketing communication, recommendation, networking, word-of-mount
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné informační zdroje do přehledu nabídky a poptávky trhu grafického designu v ČR a teoretická východiska k nástrojům marketingu při vstupu na trhu.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Na základě sekundárních dat a primárního šetření analyzujte možnosti vstupu graf. designérů na český trh.
4. Vytvořte manuál "marketingového plánu" vstupu graf. designéra na trh.
5. Sestavte závěry, vymezte limity použití manuálu, verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné informační zdroje do přehledu nabídky a poptávky trhu grafického designu v ČR a teoretická východiska k nástrojům marketingu při vstupu na trhu.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Na základě sekundárních dat a primárního šetření analyzujte možnosti vstupu graf. designérů na český trh.
4. Vytvořte manuál "marketingového plánu" vstupu graf. designéra na trh.
5. Sestavte závěry, vymezte limity použití manuálu, verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
COOPER, John. Marketingové plánování. 1. vyd. Praha:Grada, 1999. 230 s. ISBN 8071696412.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 1.vyd. Praha: Grada, 2004. 789 s. ISBN 8024705133.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
PELASMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH , Joeri. Van den. Marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 8024702541.
SMITH, Constance. Art marketing 101 : [a handbook for the fine artist] . 2nd edition. Nevada City, CA : ArtNetwork, 2004. 338 s. ISBN 0940899485.
Seznam doporučené literatury
COOPER, John. Marketingové plánování. 1. vyd. Praha:Grada, 1999. 230 s. ISBN 8071696412.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 1.vyd. Praha: Grada, 2004. 789 s. ISBN 8024705133.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
PELASMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH , Joeri. Van den. Marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 8024702541.
SMITH, Constance. Art marketing 101 : [a handbook for the fine artist] . 2nd edition. Nevada City, CA : ArtNetwork, 2004. 338 s. ISBN 0940899485.