Tato práce se zabývá problematikou komerčních sdělení v počítačových hrách. Popisuje vývoj tohoto média, jeho současný stav a do jisté míry i budoucí možnosti využití nových technologií. V teoretické části jsou shrnuta specifika her jako média a jejich rozdělení z hlediska žánrů. Je zde uvedena typologie jejich konzumentů - hráčů a také jednotlivé formy reklamních sdělení, se kterým se v tomto médiu můžeme setkat. Analytická část se zabývá popisem a analýzou konkrétních marketingových sdělení v jednotlivých herních titulech.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the field of advertising in computer games. It describes the evolution of the media, its contemporary state and to a certain extend future possibilities of use of new technologies. In the theoretical part, there is a specification of the medium and the description of its genres. There is also a typology of its consumers - players and the definitions of various advertising forms that one can use in this medium. The analytic part comprises
of the analysis of particular advertisements in different game titles.
Tato práce se zabývá problematikou komerčních sdělení v počítačových hrách. Popisuje vývoj tohoto média, jeho současný stav a do jisté míry i budoucí možnosti využití nových technologií. V teoretické části jsou shrnuta specifika her jako média a jejich rozdělení z hlediska žánrů. Je zde uvedena typologie jejich konzumentů - hráčů a také jednotlivé formy reklamních sdělení, se kterým se v tomto médiu můžeme setkat. Analytická část se zabývá popisem a analýzou konkrétních marketingových sdělení v jednotlivých herních titulech.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the field of advertising in computer games. It describes the evolution of the media, its contemporary state and to a certain extend future possibilities of use of new technologies. In the theoretical part, there is a specification of the medium and the description of its genres. There is also a typology of its consumers - players and the definitions of various advertising forms that one can use in this medium. The analytic part comprises
of the analysis of particular advertisements in different game titles.
1. Definujte nutnou teoretickou základnu potřebnou k uchopení tématu.
2. Definujte pojem "hra", ať už jako typ softwaru, anebo jako pojem z oboru komunikace. Zabývejte se typologií "hráčů", sociálních skupin v této oblasti (komunity apod.).
3. Kategorizujte hry podle využitelnosti či přístupu k marketingovým komunikacím.
4. Stanovte si jasná kritéria analýzy a analyzujte Vámi vybrané hry v návaznosti k předcházející teoretické části daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Definujte nutnou teoretickou základnu potřebnou k uchopení tématu.
2. Definujte pojem "hra", ať už jako typ softwaru, anebo jako pojem z oboru komunikace. Zabývejte se typologií "hráčů", sociálních skupin v této oblasti (komunity apod.).
3. Kategorizujte hry podle využitelnosti či přístupu k marketingovým komunikacím.
4. Stanovte si jasná kritéria analýzy a analyzujte Vámi vybrané hry v návaznosti k předcházející teoretické části daného problému.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 855 s. Expert. ISBN 8024705133.
MOHAMMED, Rafi A., et al. Internet marketing : building advantage in the networked economy. 2nd edition. Boston : McGraw-Hill/Irwin MarketspaceU, 2004. 743 s. ISBN 0072538422.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingové komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. Expert. ISBN 8024702541.
SMITH, Paul. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 518 s. Praxe manažera. ISBN 8072262521.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 855 s. Expert. ISBN 8024705133.
MOHAMMED, Rafi A., et al. Internet marketing : building advantage in the networked economy. 2nd edition. Boston : McGraw-Hill/Irwin MarketspaceU, 2004. 743 s. ISBN 0072538422.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingové komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. Expert. ISBN 8024702541.
SMITH, Paul. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 518 s. Praxe manažera. ISBN 8072262521.