Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace Dej-vického divadla. Nejprve se věnuji základním teoretickým poznatkům problémové oblasti - marketingu v kultuře a poté marketingu a marketingovým komunikacím v divadle a je-jich specifikám.
Dále popisuji základní charakteristiky vybraného divadla. Na základě získaných informací je sestavena marketingová strategie v DD, marketingový mix, S.W.O.T analýza, a na zá-kladě dotazníku marketingový výzkum, který slouží jako podklad pro další hypotézy. Poté formuluji vlastní návrhy na změnu v marketingu a marketingové komunikaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of marketing and marketing communications of Dejvicke theatre. At first I determine the essential knowledge of the problem area - marketing in cul-ture and than marketing and marketing communication in theatre and its specifics.
After that I describe basic characterics of the choosen theatre. Based on gathered infor-mation are composed marketing strategy, marketing mix, SWOT analysis, and based of questionnaire is collected marketing research which is important for next part. After that I applied to the selected organization of my own proposals concerning the change of the pre-sent marketing and marketing communication of the Dejvicke theatre.
Klíčová slova
marketing v divadle, marketingové komunikace, SWOT analýza, dotazníkové šetření, mar-ketingový mix, marketingový výzkum, divadelní publikum, Dejvické divadlo
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace Dej-vického divadla. Nejprve se věnuji základním teoretickým poznatkům problémové oblasti - marketingu v kultuře a poté marketingu a marketingovým komunikacím v divadle a je-jich specifikám.
Dále popisuji základní charakteristiky vybraného divadla. Na základě získaných informací je sestavena marketingová strategie v DD, marketingový mix, S.W.O.T analýza, a na zá-kladě dotazníku marketingový výzkum, který slouží jako podklad pro další hypotézy. Poté formuluji vlastní návrhy na změnu v marketingu a marketingové komunikaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of marketing and marketing communications of Dejvicke theatre. At first I determine the essential knowledge of the problem area - marketing in cul-ture and than marketing and marketing communication in theatre and its specifics.
After that I describe basic characterics of the choosen theatre. Based on gathered infor-mation are composed marketing strategy, marketing mix, SWOT analysis, and based of questionnaire is collected marketing research which is important for next part. After that I applied to the selected organization of my own proposals concerning the change of the pre-sent marketing and marketing communication of the Dejvicke theatre.
Klíčová slova
marketing v divadle, marketingové komunikace, SWOT analýza, dotazníkové šetření, mar-ketingový mix, marketingový výzkum, divadelní publikum, Dejvické divadlo
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Dejvického divadla. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná přípravu ucelené komunikační strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Dejvického divadla. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná přípravu ucelené komunikační strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadla jinak. Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86102-53-X
DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla Praha: Pražská scéna, 2005. ISBN 80-86102-49-1
DVOŘÁK, J. Management divadla - antologie textů Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86102-50-5
REKTOŘÍK, J. A KOL. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru Praha: Ekopress, s.r.o., 2002. ISBN 80-86119-60-2
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadla jinak. Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86102-53-X
DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla Praha: Pražská scéna, 2005. ISBN 80-86102-49-1
DVOŘÁK, J. Management divadla - antologie textů Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86102-50-5
REKTOŘÍK, J. A KOL. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru Praha: Ekopress, s.r.o., 2002. ISBN 80-86119-60-2
Přílohy volně vložené
Obr č. 1 Logo DD
Obr. č. 2 Helppes - webová propagace
Obr. č. 3 Pohlednice
Obr. č. 4 Soubor DD
Obr. č. 5 Program na květen
Obr. č. 6 Obal na DVD
Obr. č. 7 Vyprodaná představení
Obr. č. 8 Vstupenka na představení
Obr. č. 9 Výsledek fundraisingu a sponzoringu
Obr. č. 10 Vzorek grafiky webové stránky