Tato bakalářská práce se zabývá analýzou PR strategie značky Kleenex a určením míry jejího potenciálu publicity ve vybraných titulech. Pozornost je zaměřena na komunikaci firem v segmentu papírových hygienických potřeb a techniky firemní komunikace s důrazem na media relations a publicitu značky. V práci je analyzována publicita značky dle vlastního úsudku, založeného na studiu odborné literatury a na základě provedeného mediálního auditu. Tyto podklady slouží k určení míry potenciálu publicity značky Kleenex a strategie jejího dosažení.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with an analysis of PR strategy of Kleenex brand and identifies the potential publicity measure in selected titles. Particular attention is paid to corporate communications in the segment of paper tissues and other hygienic tools and techniques of corporate communications with emphasis on media relations and brand publicity. The brand publicity is based on my own judgement which was made according to studied literature and own media research. The gathered data help to show publicity potential of Kleenex brand and to set a convenient strategy to use it fully.
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou PR strategie značky Kleenex a určením míry jejího potenciálu publicity ve vybraných titulech. Pozornost je zaměřena na komunikaci firem v segmentu papírových hygienických potřeb a techniky firemní komunikace s důrazem na media relations a publicitu značky. V práci je analyzována publicita značky dle vlastního úsudku, založeného na studiu odborné literatury a na základě provedeného mediálního auditu. Tyto podklady slouží k určení míry potenciálu publicity značky Kleenex a strategie jejího dosažení.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with an analysis of PR strategy of Kleenex brand and identifies the potential publicity measure in selected titles. Particular attention is paid to corporate communications in the segment of paper tissues and other hygienic tools and techniques of corporate communications with emphasis on media relations and brand publicity. The brand publicity is based on my own judgement which was made according to studied literature and own media research. The gathered data help to show publicity potential of Kleenex brand and to set a convenient strategy to use it fully.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o public relations, media relations a specifikách strategie firemní komunikace. Definujte současný stav mediálního trhu a nastiňte jeho vývoj ve vztahu k vybraným cílovým skupinám. Formulujte obecné zásady jednání s médii (novináři) vedoucí k dosažení publicity značky. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dosavadních PR aktivit značky Kleenex. Vymezte jednotlivé cílové skupiny komunikačních aktivit značky Kleenex a formou mediálního auditu zjistěte míru atraktivity a formu komunikovaného tématu pro novinářskou obec. Konfrontujte výsledky analýzy s obecnými zásadami jednání s médii a komunikací značky. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu komunikace značky Kleenex.
3. Na základě výsledků analýzy představte míru potenciálu publicity značky Kleenex, definici nejefektivnější strategie jejího dosažení a případně stručný nástin možností změn v dosavadní PR komunikaci značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o public relations, media relations a specifikách strategie firemní komunikace. Definujte současný stav mediálního trhu a nastiňte jeho vývoj ve vztahu k vybraným cílovým skupinám. Formulujte obecné zásady jednání s médii (novináři) vedoucí k dosažení publicity značky. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dosavadních PR aktivit značky Kleenex. Vymezte jednotlivé cílové skupiny komunikačních aktivit značky Kleenex a formou mediálního auditu zjistěte míru atraktivity a formu komunikovaného tématu pro novinářskou obec. Konfrontujte výsledky analýzy s obecnými zásadami jednání s médii a komunikací značky. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu komunikace značky Kleenex.
3. Na základě výsledků analýzy představte míru potenciálu publicity značky Kleenex, definici nejefektivnější strategie jejího dosažení a případně stručný nástin možností změn v dosavadní PR komunikaci značky.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. Praha : Grada, 2006. 240 s.
STEJSKALOVÁ, Dita, HORÁKOVÁ, Iveta, ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 256 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
VĚRČÁK, Vladimír, GIRGAŠOVÁ, Jana, LIŠKAŘOVÁ, Renata. Media relations není manipulace. Praha : Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 154 s. ISBN 80-7226-823-6.
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 148 s. ISBN 80-7261-096-1.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. Praha : Grada, 2006. 240 s.
STEJSKALOVÁ, Dita, HORÁKOVÁ, Iveta, ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 256 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
VĚRČÁK, Vladimír, GIRGAŠOVÁ, Jana, LIŠKAŘOVÁ, Renata. Media relations není manipulace. Praha : Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 154 s. ISBN 80-7226-823-6.
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 148 s. ISBN 80-7261-096-1.