Každý podnikatelský subjekt je na trhu obklopován prostředím, které jej ovlivňuje a v rámci kterého se snaží dosahovat svých cílů a zájmů. Cílem této bakalářské práce je analyzovat současný stav marketingového prostředí, marketingového mixu a komunikací v dané firmě a dokázat tak, že efektivní využívání nástrojů marketingového řízení a plánování, je základem pro dlouhodobé a úspěšné fungování na trhu.
Teoretická část uvádí faktické informace vztahující se k problematice strategického marktetingu malých a středních firem, jejich marketingového řízení a plánování a v neposlední řadě také marketingových komunikací.
Část praktická se již věnuje analýze konkrétního marketingového prostředí, definování silných a slabých stránek podniku, jeho příležitostí i ohrožení na trhu. Analýze marktingového prostředí předchází rozbor marketingového mixu, analýza konkurence a STEP analýza.
Závěrem práce je formulace návrhů na vhodnou komunikační strategii s ohledem na výsledky provedených analýz.
Anotace v angličtině
In the market each business entity is surrounded by specific enviroment which is influenced by and within it try to achieve its objectives and interests.
The aim of this thesis is to analyze the current state of marketing environment, marketing mix and communication in selected company and prove that the effective using tools of marketing management and planning, is the basis for long-term and successful functioning in the market.
Theoretical part provides factual information relating to the issue of strategic marketing in small and medium-sized companies, their marketing management and planning and also marketing communications.
The practical part is devoted to analysis of concrete marketing environment, defining the strengths and weaknesses of the enterprise, its opportunities and threats in the market. The analysis of marketing enviroment is preceded by an analysis of marketing mix, competition analysis and STEP analysis.
Closing part involves the formulation of proposals for an appropriate communication strategy with regard to the results of executed analysies.
Každý podnikatelský subjekt je na trhu obklopován prostředím, které jej ovlivňuje a v rámci kterého se snaží dosahovat svých cílů a zájmů. Cílem této bakalářské práce je analyzovat současný stav marketingového prostředí, marketingového mixu a komunikací v dané firmě a dokázat tak, že efektivní využívání nástrojů marketingového řízení a plánování, je základem pro dlouhodobé a úspěšné fungování na trhu.
Teoretická část uvádí faktické informace vztahující se k problematice strategického marktetingu malých a středních firem, jejich marketingového řízení a plánování a v neposlední řadě také marketingových komunikací.
Část praktická se již věnuje analýze konkrétního marketingového prostředí, definování silných a slabých stránek podniku, jeho příležitostí i ohrožení na trhu. Analýze marktingového prostředí předchází rozbor marketingového mixu, analýza konkurence a STEP analýza.
Závěrem práce je formulace návrhů na vhodnou komunikační strategii s ohledem na výsledky provedených analýz.
Anotace v angličtině
In the market each business entity is surrounded by specific enviroment which is influenced by and within it try to achieve its objectives and interests.
The aim of this thesis is to analyze the current state of marketing environment, marketing mix and communication in selected company and prove that the effective using tools of marketing management and planning, is the basis for long-term and successful functioning in the market.
Theoretical part provides factual information relating to the issue of strategic marketing in small and medium-sized companies, their marketing management and planning and also marketing communications.
The practical part is devoted to analysis of concrete marketing environment, defining the strengths and weaknesses of the enterprise, its opportunities and threats in the market. The analysis of marketing enviroment is preceded by an analysis of marketing mix, competition analysis and STEP analysis.
Closing part involves the formulation of proposals for an appropriate communication strategy with regard to the results of executed analysies.
1. Prostudujte teoretické zdroje vztahujících se k problematice strategického marketingu malých a středních firem a marketingové komunikace.
2. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. Proveďte analýzu současného stavu marketingového prostředí a komunikací v dané firmě formou SWOT analýzy a analýzy marketingového mixu.
4. S využitím výsledků analýz formulujte návrhy na komunikační strategii a doporučení na efektivní využití marketingových komunikací.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretické zdroje vztahujících se k problematice strategického marketingu malých a středních firem a marketingové komunikace.
2. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. Proveďte analýzu současného stavu marketingového prostředí a komunikací v dané firmě formou SWOT analýzy a analýzy marketingového mixu.
4. S využitím výsledků analýz formulujte návrhy na komunikační strategii a doporučení na efektivní využití marketingových komunikací.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketign management. 12. vyd. Praha : Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5 PELSMACKER DE, Patrick, et al. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3
VAŠTÍKOVÁ , Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada , 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. 145 s. ISBN 80-86419-76-2
VYSEKALOVÁ , Jitka. Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 159 s. ISBN 80-247-0894-9
KALKA , Regine. Marketing : klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 110 s. ISBN 8024704137
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketign management. 12. vyd. Praha : Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5 PELSMACKER DE, Patrick, et al. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3
VAŠTÍKOVÁ , Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada , 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. 145 s. ISBN 80-86419-76-2
VYSEKALOVÁ , Jitka. Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 159 s. ISBN 80-247-0894-9
KALKA , Regine. Marketing : klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 110 s. ISBN 8024704137