Bakalářská práce se zabývá důvěryhodností informací obsažených v reklamním sdělení a její vliv na přijetí reklamy.
Teoretická část definuje pojmy z oblasti reklamy a jejího vnímání spotřebitelem, stejně jako etickou a regulační otázkou problematiky. Důležitost zacílení a umístění reklamy ur-čuje nejvhodnější metody pro vytyčení faktorů zvyšující či snižující důvěryhodnost.
Praktická část analyzuje kvalitativně do hloubky konkrétní sdělení a porovnává je s vý-sledky výzkumu na stejné téma.
Anotace v angličtině
The Bachelor essay deals with the trustworthiness of information contained in promotional message and its influence to accept the advertisement.
Theoretical part defines ideas from advertising field and its perception by consumer as well as ethics and regulating point of problems. Importance of targeting and positioning adverti-sement determines the most effective methods for defining factor which escalate or lower trustworthiness.
Practical part analyses qualitatively in specific messages and compare them with results from research on the same topic.
Bakalářská práce se zabývá důvěryhodností informací obsažených v reklamním sdělení a její vliv na přijetí reklamy.
Teoretická část definuje pojmy z oblasti reklamy a jejího vnímání spotřebitelem, stejně jako etickou a regulační otázkou problematiky. Důležitost zacílení a umístění reklamy ur-čuje nejvhodnější metody pro vytyčení faktorů zvyšující či snižující důvěryhodnost.
Praktická část analyzuje kvalitativně do hloubky konkrétní sdělení a porovnává je s vý-sledky výzkumu na stejné téma.
Anotace v angličtině
The Bachelor essay deals with the trustworthiness of information contained in promotional message and its influence to accept the advertisement.
Theoretical part defines ideas from advertising field and its perception by consumer as well as ethics and regulating point of problems. Importance of targeting and positioning adverti-sement determines the most effective methods for defining factor which escalate or lower trustworthiness.
Practical part analyses qualitatively in specific messages and compare them with results from research on the same topic.
1. Definujte základní pojmy v oblasti reklamy, sdělení se zaměřením na etické aspekty reklamního působení.
2. Formulujte hlavní hypotézy a cíl bakalářské práce.
3. Charakterizujte pojem důvěryhodnost ve vztahu k cílovým skupinám reklamního působení.
4. Popište základní nástroje měření důvěryhodnosti
5. Realizujte jednoduchý marketingový výzkum (sondu) zjišťující názory veřejnosti na vnímání důvěryhodnosti reklamního sdělení (faktory působení celebrit, humoru, značky, hudby...)
6. Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte validitu hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Definujte základní pojmy v oblasti reklamy, sdělení se zaměřením na etické aspekty reklamního působení.
2. Formulujte hlavní hypotézy a cíl bakalářské práce.
3. Charakterizujte pojem důvěryhodnost ve vztahu k cílovým skupinám reklamního působení.
4. Popište základní nástroje měření důvěryhodnosti
5. Realizujte jednoduchý marketingový výzkum (sondu) zjišťující názory veřejnosti na vnímání důvěryhodnosti reklamního sdělení (faktory působení celebrit, humoru, značky, hudby...)
6. Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte validitu hypotéz.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
DU PLESSIS, Eric. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
BRANNAN, Tom. Jak se dělá účinná reklama. Praha : Management Press, 1996. 181 s. ISBN 80-85603-99-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
DU PLESSIS, Eric. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
BRANNAN, Tom. Jak se dělá účinná reklama. Praha : Management Press, 1996. 181 s. ISBN 80-85603-99-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.