Cílem bakalářské práce je specifikovat odlišnosti v interpretaci reklamy na luxusní a běžné zboží ženám a mužům a objasnit genderové prvky, které se v takto cílené marketingové komunikaci vyskytují. Závěry jsou vyvozeny na základě pozorování a následné analýzy tiskové reklamy v lifestylových časopisech cílených na muže a na ženy - Maxim a Cosmo-politan. Analýza se zabývá zkoumáním genderových a sémiotických prvků v reklamách a jejich vztahy.
Anotace v angličtině
The main objective of this bachelor thesis is to specify differences in interpretation of ad-vertisement for luxury and casual goods to women and men and clarify gender aspects which are often used in this kind of marketing communication. The conclusions were made by observation and analysis of advertise in lifestyle magazines aimed to men and women - Maxim and Cosmopolitan. The analysis contains observation of gender and semiotic aspects in advertise.
Cílem bakalářské práce je specifikovat odlišnosti v interpretaci reklamy na luxusní a běžné zboží ženám a mužům a objasnit genderové prvky, které se v takto cílené marketingové komunikaci vyskytují. Závěry jsou vyvozeny na základě pozorování a následné analýzy tiskové reklamy v lifestylových časopisech cílených na muže a na ženy - Maxim a Cosmo-politan. Analýza se zabývá zkoumáním genderových a sémiotických prvků v reklamách a jejich vztahy.
Anotace v angličtině
The main objective of this bachelor thesis is to specify differences in interpretation of ad-vertisement for luxury and casual goods to women and men and clarify gender aspects which are often used in this kind of marketing communication. The conclusions were made by observation and analysis of advertise in lifestyle magazines aimed to men and women - Maxim and Cosmopolitan. The analysis contains observation of gender and semiotic aspects in advertise.
1. Specifikujte základní pojmy, zabývejte se psychologickými rozdílnostmi obou pohlaví, genderu a genderových stereotypů ve společnosti.
2. Definujte luxusní zboží v kontrastu se zbožím běžným. Zpracujte analýzu inzerce ze dvou titulů lifestylových časopisů (mužský a ženský) za období dvanácti měsíců.
3. Na základě analýzy vypracujte konečnou rešerši, srovnejte znaky a rysy typické pro inzerci na luxusní zboží v mužských a ženských titulech, rozdílnosti a společné znaky této inzerce. Na základě těchto poznatků vyvoďte patřičné závěry a definujte, jak je česká reklama na luxusní a běžné zboží interpretována podle genderu dané cílové skupině.
Zásady pro vypracování
1. Specifikujte základní pojmy, zabývejte se psychologickými rozdílnostmi obou pohlaví, genderu a genderových stereotypů ve společnosti.
2. Definujte luxusní zboží v kontrastu se zbožím běžným. Zpracujte analýzu inzerce ze dvou titulů lifestylových časopisů (mužský a ženský) za období dvanácti měsíců.
3. Na základě analýzy vypracujte konečnou rešerši, srovnejte znaky a rysy typické pro inzerci na luxusní zboží v mužských a ženských titulech, rozdílnosti a společné znaky této inzerce. Na základě těchto poznatků vyvoďte patřičné závěry a definujte, jak je česká reklama na luxusní a běžné zboží interpretována podle genderu dané cílové skupině.
Seznam doporučené literatury
RENZETTI, Claire. Ženy, muži a společnost. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005. 642 s. ISBN 80-264-0525-2.
Oakleyová, Ann. Pohlaví, gender a společnost. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 171 s. ISBN 80-7178-403-6
VODÁKOVÁ, Vodáková, ALENA, Olga. Rod ženský : Kdo jsme, odkud jsme příšly, kam jdeme?. 1. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství (Slon), 2003. 356 s. Knižnice Sociologických aktualit; sv. 8. ISBN 80-86429-18-0.
KUBÍČKOVÁ, Eliška. Kulturní aspekty televizní reklamy na pivo. [s.l.], 2007. 92 s. , 17. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací. Ústav marketingových komunikací. Vedoucí diplomové práce doc. Ing. Jaroslav Světlík, PhD.
GABRHELÍK, Lukáš. Reklama v národních mutacích lifestilových časopisů pro muže. [s.l.], 2008. 61 s. Vedoucí bakalářské práce doc.Miroslav Zelinský, PhDr. CSc.
ASPEKT : Feministický kultúrný časopis. Záujmové združenie žien ASPEKT. 2002. Bratislava : Heinrich Boll Stiftung, Pro Helvetia, 2002. Nepravidelně. ISSN 1336-099X.
Seznam doporučené literatury
RENZETTI, Claire. Ženy, muži a společnost. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005. 642 s. ISBN 80-264-0525-2.
Oakleyová, Ann. Pohlaví, gender a společnost. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 171 s. ISBN 80-7178-403-6
VODÁKOVÁ, Vodáková, ALENA, Olga. Rod ženský : Kdo jsme, odkud jsme příšly, kam jdeme?. 1. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství (Slon), 2003. 356 s. Knižnice Sociologických aktualit; sv. 8. ISBN 80-86429-18-0.
KUBÍČKOVÁ, Eliška. Kulturní aspekty televizní reklamy na pivo. [s.l.], 2007. 92 s. , 17. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací. Ústav marketingových komunikací. Vedoucí diplomové práce doc. Ing. Jaroslav Světlík, PhD.
GABRHELÍK, Lukáš. Reklama v národních mutacích lifestilových časopisů pro muže. [s.l.], 2008. 61 s. Vedoucí bakalářské práce doc.Miroslav Zelinský, PhDr. CSc.
ASPEKT : Feministický kultúrný časopis. Záujmové združenie žien ASPEKT. 2002. Bratislava : Heinrich Boll Stiftung, Pro Helvetia, 2002. Nepravidelně. ISSN 1336-099X.