Bakalářská práce se v teoretické části zabývá public relations, sponzoringem a jeho využitím ve firmě. Představí metody, postupy a prostředky, které lze ve sponzoringu hudebních festivalů využít. V praktické části je představena a analyzována společnost Red Bull a její marketingové aktivity. Součástí práce je analýza image značky Red Bull prostřednictvím průzkumné sondy na akci Majáles UTB Zlín 2009.
Anotace v angličtině
This bachelor 's thesis in the theoretical part deals with public relations, sponsoring and its use in the company. It presents methods, procedures and resources that may be used in sponsoring of music festivals. In the practical part of this bachelor's thesis the Red Bull company and its marketing activities are presented and analyzed. One part of this work is an analysis of the brand image of the Red Bull through an exploratory probe during the event Majáles UTB Zlín 2009.
Klíčová slova
Komunikace, marketing, public relations, sponzoring, značka, image, festival, hudba, Majá-les UTB Zlín 2009, Red bull, propagace.
Klíčová slova v angličtině
Communication, marketing, public relations, sponsoring, brand, image, festival, music, Ma-jáles UTB Zlín 2009, Red bull, propagation.
Rozsah průvodní práce
75 s., 7 s. přílohy.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá public relations, sponzoringem a jeho využitím ve firmě. Představí metody, postupy a prostředky, které lze ve sponzoringu hudebních festivalů využít. V praktické části je představena a analyzována společnost Red Bull a její marketingové aktivity. Součástí práce je analýza image značky Red Bull prostřednictvím průzkumné sondy na akci Majáles UTB Zlín 2009.
Anotace v angličtině
This bachelor 's thesis in the theoretical part deals with public relations, sponsoring and its use in the company. It presents methods, procedures and resources that may be used in sponsoring of music festivals. In the practical part of this bachelor's thesis the Red Bull company and its marketing activities are presented and analyzed. One part of this work is an analysis of the brand image of the Red Bull through an exploratory probe during the event Majáles UTB Zlín 2009.
Klíčová slova
Komunikace, marketing, public relations, sponzoring, značka, image, festival, hudba, Majá-les UTB Zlín 2009, Red bull, propagace.
Klíčová slova v angličtině
Communication, marketing, public relations, sponsoring, brand, image, festival, music, Ma-jáles UTB Zlín 2009, Red bull, propagation.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na sponzoring a další PR formy.
2. Stanovte pracovní hypotézu.
3. Analyzujte současný stav aktivit v oblasti sponzoringu zvolené značky.
4. Proveďte marketingový průzkum u předem zvolené cílové skupiny s cílem změřit vliv sponzoringu zvolené značky na její vnímání u cílové skupiny.
5. Zhodnoťte získaná data, vyvoďte závěry a navrhněte případné změny pro efektivní využití sponzoringu v rámci budování image značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na sponzoring a další PR formy.
2. Stanovte pracovní hypotézu.
3. Analyzujte současný stav aktivit v oblasti sponzoringu zvolené značky.
4. Proveďte marketingový průzkum u předem zvolené cílové skupiny s cílem změřit vliv sponzoringu zvolené značky na její vnímání u cílové skupiny.
5. Zhodnoťte získaná data, vyvoďte závěry a navrhněte případné změny pro efektivní využití sponzoringu v rámci budování image značky.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations : Řízená komunikace s veřejností. Brno : Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4 .
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně . Praha : Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations . Praha : Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6.
KELLER,KEVIN, Lane. Strategické řízení značky . Praha : Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
AAKER, David A. Brand building . Praha : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations : Řízená komunikace s veřejností. Brno : Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4 .
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně . Praha : Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations . Praha : Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6.
KELLER,KEVIN, Lane. Strategické řízení značky . Praha : Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
AAKER, David A. Brand building . Praha : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.