Tato bakalářská práce shrnuje teoretické poznatky o komunitních webech. Jedná se o vymezení podstaty komunitních webů, jejich struktury, historie a marketingového využití. Teoretická část práce obsahuje rovněž vymezení pojmu web 2.0 jako platformy pro vznik a rozvoj komunitních webů.
Praktická část této bakalářské práce je věnována komunitnímu webu Kofolín, který byl vytvořen jako prostředek marketingové komunikace společnosti Kofola a.s.
Anotace v angličtině
This BA degree paper seeks to summarise the key theoretical findings on the topic of social networking websites. Attention is specifically focused on investigating the nature of social networking websites, their structure, history and also their use in marketing. The review of literature explores the term 'web 2.0' and establishes well-based theoretical foundations for understanding its use as a platform for inception and development of social networking websites.
Practical part of this paper examines social networking website Kofolin that was created by the Kofola company as one of their marketing communication methods.
Klíčová slova
Komunitní web, historie komunitních webů, struktura komunitních webů, marketingové využití komunitních webů, web 2.0, Kofola a.s., marketingová komunikace společnosti Kofola a.s., Kofolín.
Klíčová slova v angličtině
Social networking website, history of social networking websites, structure of social ne-tworking websites, marketing use of social networking websites, web 2.0, Kofola a.s., marketing use of company Kofola a.s., Kofolín.
Rozsah průvodní práce
53 s., 3 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce shrnuje teoretické poznatky o komunitních webech. Jedná se o vymezení podstaty komunitních webů, jejich struktury, historie a marketingového využití. Teoretická část práce obsahuje rovněž vymezení pojmu web 2.0 jako platformy pro vznik a rozvoj komunitních webů.
Praktická část této bakalářské práce je věnována komunitnímu webu Kofolín, který byl vytvořen jako prostředek marketingové komunikace společnosti Kofola a.s.
Anotace v angličtině
This BA degree paper seeks to summarise the key theoretical findings on the topic of social networking websites. Attention is specifically focused on investigating the nature of social networking websites, their structure, history and also their use in marketing. The review of literature explores the term 'web 2.0' and establishes well-based theoretical foundations for understanding its use as a platform for inception and development of social networking websites.
Practical part of this paper examines social networking website Kofolin that was created by the Kofola company as one of their marketing communication methods.
Klíčová slova
Komunitní web, historie komunitních webů, struktura komunitních webů, marketingové využití komunitních webů, web 2.0, Kofola a.s., marketingová komunikace společnosti Kofola a.s., Kofolín.
Klíčová slova v angličtině
Social networking website, history of social networking websites, structure of social ne-tworking websites, marketing use of social networking websites, web 2.0, Kofola a.s., marketing use of company Kofola a.s., Kofolín.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se komunitních webových serverů.
2. Popište, jakým způsobem lze využít problematiku sociálních sítí v souvislosti s marketingovými komunikacemi, definujte pojem Web 2.0, pokud tak lze učinit.
3. Představte komunitní webový server Kofolín, objasněte jeho vznik a provozovateli stanovené cíle, pokud tyto informace budou dostupné.
4. Popište strukturu komunitního webového serveru Kofolín a objasněte interní postupy jeho tvorby. Tyto postupy analyzujte a pokuste se vyvodit závěry, ve kterých budou doporučení ke zlepšení struktury a těchto postupů.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se komunitních webových serverů.
2. Popište, jakým způsobem lze využít problematiku sociálních sítí v souvislosti s marketingovými komunikacemi, definujte pojem Web 2.0, pokud tak lze učinit.
3. Představte komunitní webový server Kofolín, objasněte jeho vznik a provozovateli stanovené cíle, pokud tyto informace budou dostupné.
4. Popište strukturu komunitního webového serveru Kofolín a objasněte interní postupy jeho tvorby. Tyto postupy analyzujte a pokuste se vyvodit závěry, ve kterých budou doporučení ke zlepšení struktury a těchto postupů.
Seznam doporučené literatury
CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu. Redaktor Ondřej Jirásek; překlad V. Jungmann a L. Mohelská . 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 378 s. ISBN 80-251-0228-9.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Redaktor Petr Somogyi; přeložili Mgr. J. Langerová a Ing. V. Nový. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SCHELLMANN, Bernhard, et al. Média : základní pojmy - návrhy - výroba. Redaktorka Mgr. Helena Černá. 1. vyd. Praha : Europa-Sobotáles, 2004. 484 s. ISBN 80-86706-06-0.
STUCHLÍK, Petr, DVOŘÁČEK, Martin. Marketing na Internetu. Redaktorka Mgr. Alexandra Kuchařová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2000. 248 s. ISBN 80-7169-957-8.
STUCHLÍK, Petr, PEGNER, Martin, DVOŘÁČEK, Martin. Marketing a reklama na internetu. Redaktorka Marie Kmentová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 200 s. ISBN 80-7169-630-7.
Seznam doporučené literatury
CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu. Redaktor Ondřej Jirásek; překlad V. Jungmann a L. Mohelská . 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 378 s. ISBN 80-251-0228-9.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Redaktor Petr Somogyi; přeložili Mgr. J. Langerová a Ing. V. Nový. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SCHELLMANN, Bernhard, et al. Média : základní pojmy - návrhy - výroba. Redaktorka Mgr. Helena Černá. 1. vyd. Praha : Europa-Sobotáles, 2004. 484 s. ISBN 80-86706-06-0.
STUCHLÍK, Petr, DVOŘÁČEK, Martin. Marketing na Internetu. Redaktorka Mgr. Alexandra Kuchařová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2000. 248 s. ISBN 80-7169-957-8.
STUCHLÍK, Petr, PEGNER, Martin, DVOŘÁČEK, Martin. Marketing a reklama na internetu. Redaktorka Marie Kmentová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 200 s. ISBN 80-7169-630-7.