Tématem této bakalářské práce je popis historie, současného stavu a nových trendů v oblasti komunikační disciplíny public relations. Cílem práce je porovnat úroveň public relations u nás a v USA, a to na základě historického vývoje a schopnosti aplikace nových trendů. V první části krátce definuji teoretická východiska oboru a základní pojmy nutné pro orientaci a chápání vývoje a současného stavu. V praktické části se zabývám detailním popisem historie public relations v USA a České republice a novými trendy, které jsou nutné aplikovat na základě společensko-sociálních změn současnosti.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is descriptions of history, current situation and recent trends in a communication discipline called public relations. The main goal of this work is to compare the level of public relations in the USA and Czech Republic based on historical development and ability of new methods application. In the first part I define theoretical bases and conceptions which help understanding and orientation in public relations disci-pline. In the practical part I summarize detailed historical development of public relations in the USA and Czech Republic, followed by new methods which ought to be used in com-munication according to social changes in our society.
Klíčová slova
PUBLIC RELATIONS, HISTORIE PR, PROPAGANDA, VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ, NOVÉ TRENDY V PR, ONLINE PR, BUZZ MARKETING, WORD-OF-MOUTH, GUERILLA MARKETING, SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Klíčová slova v angličtině
PUBLIC RELATIONS, HISTORY OF PR, PROPAGANDA, PUBLIC OPINION, RECENT TRENDS IN PR, ONLINE PR, BUZZ MARKETING, WORD-OF-MOUTH, GUERILLA MARKETING, SOCIAL NETWORKING
Rozsah průvodní práce
71 s. , 2 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je popis historie, současného stavu a nových trendů v oblasti komunikační disciplíny public relations. Cílem práce je porovnat úroveň public relations u nás a v USA, a to na základě historického vývoje a schopnosti aplikace nových trendů. V první části krátce definuji teoretická východiska oboru a základní pojmy nutné pro orientaci a chápání vývoje a současného stavu. V praktické části se zabývám detailním popisem historie public relations v USA a České republice a novými trendy, které jsou nutné aplikovat na základě společensko-sociálních změn současnosti.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is descriptions of history, current situation and recent trends in a communication discipline called public relations. The main goal of this work is to compare the level of public relations in the USA and Czech Republic based on historical development and ability of new methods application. In the first part I define theoretical bases and conceptions which help understanding and orientation in public relations disci-pline. In the practical part I summarize detailed historical development of public relations in the USA and Czech Republic, followed by new methods which ought to be used in com-munication according to social changes in our society.
Klíčová slova
PUBLIC RELATIONS, HISTORIE PR, PROPAGANDA, VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ, NOVÉ TRENDY V PR, ONLINE PR, BUZZ MARKETING, WORD-OF-MOUTH, GUERILLA MARKETING, SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Klíčová slova v angličtině
PUBLIC RELATIONS, HISTORY OF PR, PROPAGANDA, PUBLIC OPINION, RECENT TRENDS IN PR, ONLINE PR, BUZZ MARKETING, WORD-OF-MOUTH, GUERILLA MARKETING, SOCIAL NETWORKING
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíle práce.
2. Zpracujte odbornou rešerši vývoje oboru PR jak v ČR, tak v zahraničí. Zaměřte se na stěžejní etapy rozvoje PR, zasaďte vývoj oboru PR do historických souvislostí, porovnejte vývoj a vlivy vnějšího prostředí.
3. Zpracujte mediální analýzu odborných časopisů s cílem analyzovat vývoj oboru a začlenění nových forem PR a trendů na kampaní a komunikačních strategií.
4. Na příkladu konkrétní kampaně ukažte aplikaci nových trendů oboru PR do praxe.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro další práci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíle práce.
2. Zpracujte odbornou rešerši vývoje oboru PR jak v ČR, tak v zahraničí. Zaměřte se na stěžejní etapy rozvoje PR, zasaďte vývoj oboru PR do historických souvislostí, porovnejte vývoj a vlivy vnějšího prostředí.
3. Zpracujte mediální analýzu odborných časopisů s cílem analyzovat vývoj oboru a začlenění nových forem PR a trendů na kampaní a komunikačních strategií.
4. Na příkladu konkrétní kampaně ukažte aplikaci nových trendů oboru PR do praxe.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro další práci.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
LESLY, Philip. Public relations: teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing,1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7.
PELSMACKER, P.;GUENS,M.;VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. 600s. ISBN 80-247-0254-1
REIFOVÁ, Irena & kol.Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada,
2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
LESLY, Philip. Public relations: teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing,1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7.
PELSMACKER, P.;GUENS,M.;VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. 600s. ISBN 80-247-0254-1
REIFOVÁ, Irena & kol.Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada,
2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.