Tato bakalářská práce se zabývá popisem a analýzou vývoje, současného stavu a nových trendů v oblasti Public relations v ČR a v zahraničí. Teoretická část popisuje základní priority PR aktivit, zásady správného fungování media relations a poznatky z nově se rozvíjející oblasti PR, online PR.
Praktická část je věnována částečné analýze Public relations v zahraničí a rozboru dvou případových studií. Závěr práce patří marketingovému výzkumu, který je zaměřený na současný stav a nové trendy v PR v ČR a na Slovensku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the description and analysis of the progression, present condition and new trends in the field of Public Relations in the Czech Republic and abroad.
The theoretical part describes the basic priorities of PR activities, the principles of the proper functioning of media relations and knowledge of the new developing field of Public relations, online Public relations.
The practical part is devoted to partial analysis of Public relations in abroad and the analysis of two case studies. Conclusion includes marketing research, which focuses on the current state and new trends in PR in the Czech Republic and Slovakia.
Klíčová slova
Public relations, marketingové Public relations, Media relations, Online PR, blogy, sociální média, marketingový výzkum, případové studie
Klíčová slova v angličtině
Public relations, marketing Public relations, Media relations, Online PR, blogs, social media, marketing research, case studies
Rozsah průvodní práce
61 s., 7 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá popisem a analýzou vývoje, současného stavu a nových trendů v oblasti Public relations v ČR a v zahraničí. Teoretická část popisuje základní priority PR aktivit, zásady správného fungování media relations a poznatky z nově se rozvíjející oblasti PR, online PR.
Praktická část je věnována částečné analýze Public relations v zahraničí a rozboru dvou případových studií. Závěr práce patří marketingovému výzkumu, který je zaměřený na současný stav a nové trendy v PR v ČR a na Slovensku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the description and analysis of the progression, present condition and new trends in the field of Public Relations in the Czech Republic and abroad.
The theoretical part describes the basic priorities of PR activities, the principles of the proper functioning of media relations and knowledge of the new developing field of Public relations, online Public relations.
The practical part is devoted to partial analysis of Public relations in abroad and the analysis of two case studies. Conclusion includes marketing research, which focuses on the current state and new trends in PR in the Czech Republic and Slovakia.
Klíčová slova
Public relations, marketingové Public relations, Media relations, Online PR, blogy, sociální média, marketingový výzkum, případové studie
Klíčová slova v angličtině
Public relations, marketing Public relations, Media relations, Online PR, blogs, social media, marketing research, case studies
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte základní pojmy týkající se tématu práce. Uveďte základní definice, formy PR.
2. Definujte cíle práce a popište pracovní hypotézu.
3. Popište z dostupných sekundárních zdrojů vývoj oboru PR v zahraničí.
4. Zpracujte marketingový průzkum u vybraných PR agentur v ČR a zahraničí s cílem zhodnotit předem stanovená kritéria současného stavu, vývoje a trendů v oblasti PR.
5. Analyzujte vývoj a současný stav využitelnosti PR nástrojů ve 2 zvolených PR agenturách (jedna v ČR a jedna v zahraničí).
6. Shrňte závěry primárního šetření a sekundárních zdrojů, vyvoďte závěry k novým trendům v oblasti PR.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte základní pojmy týkající se tématu práce. Uveďte základní definice, formy PR.
2. Definujte cíle práce a popište pracovní hypotézu.
3. Popište z dostupných sekundárních zdrojů vývoj oboru PR v zahraničí.
4. Zpracujte marketingový průzkum u vybraných PR agentur v ČR a zahraničí s cílem zhodnotit předem stanovená kritéria současného stavu, vývoje a trendů v oblasti PR.
5. Analyzujte vývoj a současný stav využitelnosti PR nástrojů ve 2 zvolených PR agenturách (jedna v ČR a jedna v zahraničí).
6. Shrňte závěry primárního šetření a sekundárních zdrojů, vyvoďte závěry k novým trendům v oblasti PR.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 165 s. ISBN 978-80-247-1903-0.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
VĚRČÁK, Vladimír, GIRGAŠOVÁ, Jana, LIŠKAŘOVÁ, Renata. Media relations není manipulace. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2.
LESLY, Philip. Public relations: teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing,1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7.
PAVLŮ, Dušan. Komerční a nekomerční marketingové komunikace-nástroje
utváření kultury společnosti. In PAVLŮ, Dušan, el al. Marketingové komunikace a kultura. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. S. 13-24. ISBN 80-7318-252-1.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 165 s. ISBN 978-80-247-1903-0.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
VĚRČÁK, Vladimír, GIRGAŠOVÁ, Jana, LIŠKAŘOVÁ, Renata. Media relations není manipulace. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2.
LESLY, Philip. Public relations: teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing,1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7.
PAVLŮ, Dušan. Komerční a nekomerční marketingové komunikace-nástroje
utváření kultury společnosti. In PAVLŮ, Dušan, el al. Marketingové komunikace a kultura. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. S. 13-24. ISBN 80-7318-252-1.