Bakalářská práce na téma ''Postavení a role rodiny v reklamě‘‘ se zabývá pojetím
a zobrazováním rodinného modelu a prostředí v rámci marketingových komunikací,
konkrétně v televizních reklamních spotech. Práce zkoumá nejen rodinu jako nástroj
reklamního sdělení, ale také jednotlivé role otce a matky v souvislosti s rodinným modelem ale i spotřebitelským chováním.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis ''Position and role of the family in advertising‘‘ deals with the conception and portrayal of the family structure and its environment within
the marketing communications, concretely within the television commercials. The bachelor thesis studies not only family as a tool of advertisement but also the particular roles of
father and mother in the context of the family structure and also the consumer’s behaviour.
Klíčová slova
reklama, televizní reklama, reklamní spot, rodina, otec, matka, děti
Klíčová slova v angličtině
Advertising, television advertising, television commercials, family, father, mother, children
Rozsah průvodní práce
56 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma ''Postavení a role rodiny v reklamě‘‘ se zabývá pojetím
a zobrazováním rodinného modelu a prostředí v rámci marketingových komunikací,
konkrétně v televizních reklamních spotech. Práce zkoumá nejen rodinu jako nástroj
reklamního sdělení, ale také jednotlivé role otce a matky v souvislosti s rodinným modelem ale i spotřebitelským chováním.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis ''Position and role of the family in advertising‘‘ deals with the conception and portrayal of the family structure and its environment within
the marketing communications, concretely within the television commercials. The bachelor thesis studies not only family as a tool of advertisement but also the particular roles of
father and mother in the context of the family structure and also the consumer’s behaviour.
Klíčová slova
reklama, televizní reklama, reklamní spot, rodina, otec, matka, děti
Klíčová slova v angličtině
Advertising, television advertising, television commercials, family, father, mother, children
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte a prostudujte teoretické zdroje k tématu.
2. Popište základní vývoj a podobu použití tématu rodiny v audiovizuálních reklamách.
3. Analyzujte reklamní spoty vybraných produktů, ve kterých je použito motivu rodiny.
4. Porovnejte zjištěné výsledky a vyvoďte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte a prostudujte teoretické zdroje k tématu.
2. Popište základní vývoj a podobu použití tématu rodiny v audiovizuálních reklamách.
3. Analyzujte reklamní spoty vybraných produktů, ve kterých je použito motivu rodiny.
4. Porovnejte zjištěné výsledky a vyvoďte závěry.
Seznam doporučené literatury
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. 2. upr. vyd. Praha : SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2002. 250 s. ISBN 80-86429-05-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3. rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. 294 s. Expert. ISBN 978-80-247-219.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. Přeloženo z angličtiny. ISBN 978-80-251-1456-8.
PELSMACKER, Patrick de, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri van den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 581 s. Expert. Přeloženo z angličtiny. ISBN 80-247-0254-1 .
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a kultura. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. 156 s. Malá edice FMK. ISBN 80-7318-252-1.
Seznam doporučené literatury
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. 2. upr. vyd. Praha : SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2002. 250 s. ISBN 80-86429-05-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3. rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. 294 s. Expert. ISBN 978-80-247-219.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. Přeloženo z angličtiny. ISBN 978-80-251-1456-8.
PELSMACKER, Patrick de, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri van den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 581 s. Expert. Přeloženo z angličtiny. ISBN 80-247-0254-1 .
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a kultura. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. 156 s. Malá edice FMK. ISBN 80-7318-252-1.