Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje nového produktu ve firmě LINEA NIVNICE, a. s., jeho testováním a uplatněním na trhu. V teoretické části je popsána vývojové fáze nového výrobku a jeho problematika. V praktické části byla vypracována analýza současného stavu ve firmě a charakterizován trh
s nealkoholickými nápoji. Pro tyto účely byl sestaven dotazník a provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky předešlého šetření a provedena analýza. Na základě výsledků analýzy bylo provedeno zhodnocení současné strategie pro propagaci nového výrobku a doporučeny vhodné metody.
Cílem bakalářské práce je analyzovat vývoj nového produktu, trendy na trhu
s ovocnými nápoji a navrhnout prostředky ke zlepšení prodeje.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to write about a development of a new product in LINEA NIVNICE, a.s. company and about its testing procedure and assertion on the market.
The theoretical part is focused on a description of all stages of development of the new product and all about its launch. The practical part includes an analysis of a current situation in the company and then a characteristic of the market for non-alcoholic drinks. A questionnaire was made and implemented to meet these objectives. The results of the questionnaire are compared with the results of a previous survey and all pieces of information are analysed. By the help of this analysis it was possible to make an evaluation of the current strategy for promoting the new product and subsequently to recommend some suitable methods. The aim of this bachelor work is to analyse the development of the new product, to analyse the trends of the market concentrated on fruit drinks and finally, to propose some possibilities for rise in sales.
Klíčová slova
Vývoj nového produktu, zavedení nového výrobku na trh, průzkum trhu, testování výrobku.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: development of new product, introduction of the new product on market, market research, testing procedure of the product.
Rozsah průvodní práce
80 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje nového produktu ve firmě LINEA NIVNICE, a. s., jeho testováním a uplatněním na trhu. V teoretické části je popsána vývojové fáze nového výrobku a jeho problematika. V praktické části byla vypracována analýza současného stavu ve firmě a charakterizován trh
s nealkoholickými nápoji. Pro tyto účely byl sestaven dotazník a provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky předešlého šetření a provedena analýza. Na základě výsledků analýzy bylo provedeno zhodnocení současné strategie pro propagaci nového výrobku a doporučeny vhodné metody.
Cílem bakalářské práce je analyzovat vývoj nového produktu, trendy na trhu
s ovocnými nápoji a navrhnout prostředky ke zlepšení prodeje.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to write about a development of a new product in LINEA NIVNICE, a.s. company and about its testing procedure and assertion on the market.
The theoretical part is focused on a description of all stages of development of the new product and all about its launch. The practical part includes an analysis of a current situation in the company and then a characteristic of the market for non-alcoholic drinks. A questionnaire was made and implemented to meet these objectives. The results of the questionnaire are compared with the results of a previous survey and all pieces of information are analysed. By the help of this analysis it was possible to make an evaluation of the current strategy for promoting the new product and subsequently to recommend some suitable methods. The aim of this bachelor work is to analyse the development of the new product, to analyse the trends of the market concentrated on fruit drinks and finally, to propose some possibilities for rise in sales.
Klíčová slova
Vývoj nového produktu, zavedení nového výrobku na trh, průzkum trhu, testování výrobku.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: development of new product, introduction of the new product on market, market research, testing procedure of the product.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu vztahujicí se k tématu bakalářské práce. Uveďte teoretické poznatky, východiska a zásady k danému problému.
2. Charakterizujte současný trh s nealkoholickými nápoji.
3. Sestavte dotazník.
4. Zjištěné informace z dozaníkového šetření porovnejte s předešlým výzkumem.
5. Na základě analýzy doporučte firmě vhodné metody pro zvýšení prodejnosti výrobku.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu vztahujicí se k tématu bakalářské práce. Uveďte teoretické poznatky, východiska a zásady k danému problému.
2. Charakterizujte současný trh s nealkoholickými nápoji.
3. Sestavte dotazník.
4. Zjištěné informace z dozaníkového šetření porovnejte s předešlým výzkumem.
5. Na základě analýzy doporučte firmě vhodné metody pro zvýšení prodejnosti výrobku.
Seznam doporučené literatury
[1] FREY, P. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha: Management Press, 2005. 120 s. ISBN 80-7226-558-X.
[2] KOTLER, P. Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[3] SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. 1. vyd. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, Plzeň, 2005. 340 s. ISBN 80-9000015-8-0.
[4] TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
[5] VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-2470-393-9.
Seznam doporučené literatury
[1] FREY, P. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha: Management Press, 2005. 120 s. ISBN 80-7226-558-X.
[2] KOTLER, P. Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[3] SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. 1. vyd. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, Plzeň, 2005. 340 s. ISBN 80-9000015-8-0.
[4] TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
[5] VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-2470-393-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Hana Brišová:
1. Blíže vysvětlete úlohu a fáze marketingu při vývoji výrobku.
2. Co bylo příčinou vzrůstu povědomí o novém produktu?
Ing. Pavla Staňková, Ph.D.:
1. Kolik stála televizní reklama produktu?
2. Má firma připraven krizový scénář pro řešení nepředvídaných situací? (např. pokles důvěry spotřebitelů vlivem závady na výrobku)
3. Použil jste ve Vašem dotazíkovém šetření otázky z minulého šetření?