Jako téma bakalářské práce jsem si zvolila "Marketingová analýza produktu životní pojištění v České pojišťovně a. s.". Práce je rozvržena do dvou částí, části teoretické a analytické. Teoretická část obsahuje obecné poznatky o pojišťovnictví, pojistném trhu, právní úpravě, pojištění, životním pojištění a jeho obměnách. V analytické části je uvedena nabídka České pojišťovny. Ta je následována charakteristikou vybraných produktů. Zhodnotila jsem a porovnala nabídku životního pojištění České pojišťovny s nabídkou vybraných pojišťoven. Cílem práce je vypracovat doporučení pro klienty pro snadnější výběr z nabídky životního pojištění. A současně vytvoření návrhů a doporučení pro Českou pojišťovnu na zvýšení konkurenceschopnosti.
Anotace v angličtině
As a subject of my Bachelor Thesis I have chosen "Marketing Analysis of the Product ‘Life Insurance’ in Česká pojišťovna a. s.". The work is divided into two parts -theoretical and analytical. Theoretical part includes basic facts about the system of insurance, insurance market, legal regulations, general insurance, about life insurance and its modifications. The analytical part mentions the insurance product range of Česká pojišťovna. After that follows the description of selected products. I reviewed and compared the product range Life Insurance in Česká pojišťovna with a selection of other insurance companies. The aim of this work is to draw up a recommendation for clients for easier choice from a range of life insurance. At the same time I suggest and recommend measures to increase the competitive advantage of Česká pojišťovna.
Klíčová slova
pojištění, pojistný trh, pojišťovna, pojišťovnictví, SWOT analýza, životní pojištění
Jako téma bakalářské práce jsem si zvolila "Marketingová analýza produktu životní pojištění v České pojišťovně a. s.". Práce je rozvržena do dvou částí, části teoretické a analytické. Teoretická část obsahuje obecné poznatky o pojišťovnictví, pojistném trhu, právní úpravě, pojištění, životním pojištění a jeho obměnách. V analytické části je uvedena nabídka České pojišťovny. Ta je následována charakteristikou vybraných produktů. Zhodnotila jsem a porovnala nabídku životního pojištění České pojišťovny s nabídkou vybraných pojišťoven. Cílem práce je vypracovat doporučení pro klienty pro snadnější výběr z nabídky životního pojištění. A současně vytvoření návrhů a doporučení pro Českou pojišťovnu na zvýšení konkurenceschopnosti.
Anotace v angličtině
As a subject of my Bachelor Thesis I have chosen "Marketing Analysis of the Product ‘Life Insurance’ in Česká pojišťovna a. s.". The work is divided into two parts -theoretical and analytical. Theoretical part includes basic facts about the system of insurance, insurance market, legal regulations, general insurance, about life insurance and its modifications. The analytical part mentions the insurance product range of Česká pojišťovna. After that follows the description of selected products. I reviewed and compared the product range Life Insurance in Česká pojišťovna with a selection of other insurance companies. The aim of this work is to draw up a recommendation for clients for easier choice from a range of life insurance. At the same time I suggest and recommend measures to increase the competitive advantage of Česká pojišťovna.
Klíčová slova
pojištění, pojistný trh, pojišťovna, pojišťovnictví, SWOT analýza, životní pojištění
1. Proveďte literární rešerši zdrojů a formulujte podstatu životního pojištění.
2. Analyzujte současnou nabídku životního pojištění v České pojišťovně a proveďte srovnání s vybranými pojišťovnami.
3. Zhodnoťte výsledky provedené analýzy.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte doporučení pro klienty a pro Českou pojišťovnu.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši zdrojů a formulujte podstatu životního pojištění.
2. Analyzujte současnou nabídku životního pojištění v České pojišťovně a proveďte srovnání s vybranými pojišťovnami.
3. Zhodnoťte výsledky provedené analýzy.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte doporučení pro klienty a pro Českou pojišťovnu.
Seznam doporučené literatury
[1] CIPRA, T. Pojistná matematika: teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Ekopress, 1999. 398 s. ISBN 80-86119-17-3.
[2] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. Ing. Monika Samcová. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 120 s. ISBN 80-247-0137-5.
[3] DUCHÁČKOVÁ, E. Principy pojištění a pojišťovnictví. Iva Kapcová. 2. aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2005. 178 s. ISBN 80-86119-92-0.
[4] MESRŠMÍD, J., et al. Životní pojištění. Ing. Monika Samcová. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 104 s. Finance. ISBN 80-247-0146-4.
[5] ZUZAŇÁK, A. Právní rádce pojištěných. 1. vyd. Praha: Linde, 1996. 95 s. ISBN 80-7201-002-6.
Seznam doporučené literatury
[1] CIPRA, T. Pojistná matematika: teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Ekopress, 1999. 398 s. ISBN 80-86119-17-3.
[2] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. Ing. Monika Samcová. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 120 s. ISBN 80-247-0137-5.
[3] DUCHÁČKOVÁ, E. Principy pojištění a pojišťovnictví. Iva Kapcová. 2. aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2005. 178 s. ISBN 80-86119-92-0.
[4] MESRŠMÍD, J., et al. Životní pojištění. Ing. Monika Samcová. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 104 s. Finance. ISBN 80-247-0146-4.
[5] ZUZAŇÁK, A. Právní rádce pojištěných. 1. vyd. Praha: Linde, 1996. 95 s. ISBN 80-7201-002-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Šárka Vránová:
1. Které další pojišťovny (mimo zde analyzované) na českém trhu nabízí životní pojištění?
2. Jak podle Vašeho názoru ovlivní ekonomická krize poptávku po životním pojištění?
3. Změní se vlivem krize předpoklady růstu akciového fondu a nemovitostních akcií?