Predložená bakalárska práca sa zaoberá analýzou internej komunikácie vo firme Continental Matador Rubber, spol. s r. o. Cieľom práce je získať informácie o súčasnom stave internej komunikácie a na základe uskutočneného dotazníkového prieskumu navrhnúť potrebné odporúčania pre zvýšenie efektívnosti vnútrofiremnej komunikácie. Teoretická časť práce sa zameriava na definovanie základných pojmov z oblasti komunikácie a internej komunikácie spoločnosti. Praktická časť zahŕňa profil a nástroje internej komunikácie využívané vo firme Continental Matador Rubber, spol. s r. o. Ďalej je v tejto časti opísaný priebeh dotazníkového prieskumu, získané informácie a odporučené návrhy pre firmu.
Anotace v angličtině
This Bachelor’s thesis deals with the analysis of the internal communication in the company Continental Matador Rubber Ltd. The aim of the thesis is to assess information about actual situation of the internal communication and suggest the recommendation how to improve efficiency of the internal communication on the basis of carried out questionnaire search in company. Theoretical part is focused on essential concept defined from the field of communication and internal communication of company. In the practical part of the thesis there is mentioned the profile of the company Continental Matador Rubber Ltd. The tools of the internal communication, which the company uses, are specified closer here. In this part, there is described else running questionnaire search, the information acquired and recommendations for the firm.
communication, internal communication, kinds of internal communication, internal communication tools, feedback, barriers to communication
Rozsah průvodní práce
88 s., 17 s. obr. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Predložená bakalárska práca sa zaoberá analýzou internej komunikácie vo firme Continental Matador Rubber, spol. s r. o. Cieľom práce je získať informácie o súčasnom stave internej komunikácie a na základe uskutočneného dotazníkového prieskumu navrhnúť potrebné odporúčania pre zvýšenie efektívnosti vnútrofiremnej komunikácie. Teoretická časť práce sa zameriava na definovanie základných pojmov z oblasti komunikácie a internej komunikácie spoločnosti. Praktická časť zahŕňa profil a nástroje internej komunikácie využívané vo firme Continental Matador Rubber, spol. s r. o. Ďalej je v tejto časti opísaný priebeh dotazníkového prieskumu, získané informácie a odporučené návrhy pre firmu.
Anotace v angličtině
This Bachelor’s thesis deals with the analysis of the internal communication in the company Continental Matador Rubber Ltd. The aim of the thesis is to assess information about actual situation of the internal communication and suggest the recommendation how to improve efficiency of the internal communication on the basis of carried out questionnaire search in company. Theoretical part is focused on essential concept defined from the field of communication and internal communication of company. In the practical part of the thesis there is mentioned the profile of the company Continental Matador Rubber Ltd. The tools of the internal communication, which the company uses, are specified closer here. In this part, there is described else running questionnaire search, the information acquired and recommendations for the firm.
communication, internal communication, kinds of internal communication, internal communication tools, feedback, barriers to communication
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literární prameny v oblasti interní komunikace.
2. Popište současný stav interní komunikace ve společnosti.
3. Na základě dotazníkového průzkumu analyzujte vnímání interní komunikace v organizaci zaměstnanci.
4. Navrhněte opatření ke zlepšení interní komunikace společnosti.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literární prameny v oblasti interní komunikace.
2. Popište současný stav interní komunikace ve společnosti.
3. Na základě dotazníkového průzkumu analyzujte vnímání interní komunikace v organizaci zaměstnanci.
4. Navrhněte opatření ke zlepšení interní komunikace společnosti.
Seznam doporučené literatury
[1] BLACK, S. Najúčinnější propagace: Public relations. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 1994. 208 s. ISBN 80-7169-106-2.
[2] DE VITO, J. A. Základy medzilidské komunikace. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2001, 420 S. ISBN 80-7169-988-8.
[3] HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 104 s. ISBN 80-7169-550-5.
[4] HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace. 2. vyd. Praha: Management Press. 2008. ISBN 978-80-7261-178-2.
[5] JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace, Praha: Grada Publishing, 2004. 128 s. ISBN 80-247-0781-0.
Seznam doporučené literatury
[1] BLACK, S. Najúčinnější propagace: Public relations. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 1994. 208 s. ISBN 80-7169-106-2.
[2] DE VITO, J. A. Základy medzilidské komunikace. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2001, 420 S. ISBN 80-7169-988-8.
[3] HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 104 s. ISBN 80-7169-550-5.
[4] HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace. 2. vyd. Praha: Management Press. 2008. ISBN 978-80-7261-178-2.
[5] JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace, Praha: Grada Publishing, 2004. 128 s. ISBN 80-247-0781-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Jakým způsobem bylo vybráno 100 pracovníků do výběrového souboru?
2. Jaký je Váš názor na "komunikační chodník" a schránku "UŠI"?
3. Které Vaše návrhy byly firmou akceptovány?
Ing. Karel Kučera:
1. Můžete srovnat firemní komunikaci na začátku roku 2008 a na konci roku 2008?
Ing. Pavla Staňková, Ph.D.:
1. Jak získávali zaměstnanci zpětnou vazbu na své dotazy?