Cílem bakalářské práce je na základě analýz vytvoření návrhů, které dle mého názoru vedou ke zlepšení současné situace regionu Mohelnicko v rámci cestovního ruchu. Bakalářská práce v první části uvádí teoretické poznatky v oblasti marketingu, marketingového výzkumu, analýzy SWOT, cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu. V praktické části analyzuje současný stav regionu Mohelnicko v rámci cestovního ruchu pomocí primárního (dotazníkového) a sekundárního šetření. Zhodnocení výsledků je zachyceno v analýze SWOT. Na základě těchto analýz jsou v závěru navrženy doporučení, která vedou k rozvoji cestovního ruchu regionu Mohelnicko.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create proposals based on the analysis. According to my opinion these proposals lead to improvement of current situation in Mohelnice region in terms of tourism. The Bachalor thesis depicts in its first part theoretical pieces of knowledges in the area of marketing, marketing research, SWOT analysis, tourism and marketing in tourism. In the practical part there is analyses the current state of Mohelnice region in the term of tourism using primary (via questionnaire) and secondary research. The evaluation of the results is depicted in SWOT analysis. On the basis of these analysis there are in the end suggested recommendations which lead to improvement of tourism in Mohelnice region.
Klíčová slova
marketing, marketingový výzkum, SWOT analýza, cestovní ruch, marketing v cestovním ruchu, analýza regionu
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing research, SWOT analysis, tourism, marketing in tourism, analysis of region
Rozsah průvodní práce
78 s., 4 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je na základě analýz vytvoření návrhů, které dle mého názoru vedou ke zlepšení současné situace regionu Mohelnicko v rámci cestovního ruchu. Bakalářská práce v první části uvádí teoretické poznatky v oblasti marketingu, marketingového výzkumu, analýzy SWOT, cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu. V praktické části analyzuje současný stav regionu Mohelnicko v rámci cestovního ruchu pomocí primárního (dotazníkového) a sekundárního šetření. Zhodnocení výsledků je zachyceno v analýze SWOT. Na základě těchto analýz jsou v závěru navrženy doporučení, která vedou k rozvoji cestovního ruchu regionu Mohelnicko.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create proposals based on the analysis. According to my opinion these proposals lead to improvement of current situation in Mohelnice region in terms of tourism. The Bachalor thesis depicts in its first part theoretical pieces of knowledges in the area of marketing, marketing research, SWOT analysis, tourism and marketing in tourism. In the practical part there is analyses the current state of Mohelnice region in the term of tourism using primary (via questionnaire) and secondary research. The evaluation of the results is depicted in SWOT analysis. On the basis of these analysis there are in the end suggested recommendations which lead to improvement of tourism in Mohelnice region.
Klíčová slova
marketing, marketingový výzkum, SWOT analýza, cestovní ruch, marketing v cestovním ruchu, analýza regionu
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing research, SWOT analysis, tourism, marketing in tourism, analysis of region
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu k dané problematice.
2. Analyzujte současný stav marketingu cestovního ruchu regionu pomocí primárního a sekundárního šetření.
3. Sestavte na základě analytických poznatků SWOT analýzu.
4. Vypracujte vlastní návrhy vedoucí ke zlepšení situace v dané oblasti.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu k dané problematice.
2. Analyzujte současný stav marketingu cestovního ruchu regionu pomocí primárního a sekundárního šetření.
3. Sestavte na základě analytických poznatků SWOT analýzu.
4. Vypracujte vlastní návrhy vedoucí ke zlepšení situace v dané oblasti.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] HESKOVÁ, M. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006. 223 s. ISBN 80-7168-948-3.
[3] KIRÁLOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
[4] VAŠKO, M. Cestovní ruch a regionální rozvoj. Praha: Oeconomica, 2002. 5 s. ISBN 80-245-0445-6.
[5] ZELENKA, J. Marketing cestovního ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 212 s. ISBN 978-80-7041-070-7.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] HESKOVÁ, M. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006. 223 s. ISBN 80-7168-948-3.
[3] KIRÁLOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
[4] VAŠKO, M. Cestovní ruch a regionální rozvoj. Praha: Oeconomica, 2002. 5 s. ISBN 80-245-0445-6.
[5] ZELENKA, J. Marketing cestovního ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 212 s. ISBN 978-80-7041-070-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Jakým způsobem jste vybírala respondenty do výběrového souboru?
2. Jaké jsou hlavní atraktivity regionu Mohelnicko?
3. Navrhněte víkendový produktový balíček pro rodinu se 2 dětmi.