Práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost byla v teoretické části zaměřena na charakteristiku problému vzdělávání znevýhodněných žáků. Byly rozděleny a popsány specifické poruchy učení i chování a diagnostika těchto poruch. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány problémům integrace, vzdělávání znevýhodněných žáků, problematice profesní přípravy a následného uplatnění těchto absolventů na volném trhu práce. Praktická část práce je zaměřena na ověření teoretických poznatků prostřednictvím dotazníkového průzkumu a dále pak prezentaci zjištěných výsledků tohoto průzkumu.
Anotace v angličtině
This work is concerned with the problems of pupils with the special educational needs. The theoretical part is aimed for the characteristic of the problem of handicapped pupils‘ education. There were divided and described particular faults of learning and behavior, and diagnosis of these faults. All chapters are devoted to the problems of integration, the education of handicapped pupils, the questions of occupational skills and subsequent use in labour market. The practical part of my work is focused on checking of theoretical knowledge using the questionnaire survey and presentation of the results.
Klíčová slova
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami, integrované vzdělávání, obrácená integrace, diagnostika, poradenské a podpůrné instituce, uplatnění žáků.
Klíčová slova v angličtině
Pupils with the special educational needs, integrated education, inverted integration, diagnosis, counseling (advisory) and subsidiary organizations, pupils‘ use.
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost byla v teoretické části zaměřena na charakteristiku problému vzdělávání znevýhodněných žáků. Byly rozděleny a popsány specifické poruchy učení i chování a diagnostika těchto poruch. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány problémům integrace, vzdělávání znevýhodněných žáků, problematice profesní přípravy a následného uplatnění těchto absolventů na volném trhu práce. Praktická část práce je zaměřena na ověření teoretických poznatků prostřednictvím dotazníkového průzkumu a dále pak prezentaci zjištěných výsledků tohoto průzkumu.
Anotace v angličtině
This work is concerned with the problems of pupils with the special educational needs. The theoretical part is aimed for the characteristic of the problem of handicapped pupils‘ education. There were divided and described particular faults of learning and behavior, and diagnosis of these faults. All chapters are devoted to the problems of integration, the education of handicapped pupils, the questions of occupational skills and subsequent use in labour market. The practical part of my work is focused on checking of theoretical knowledge using the questionnaire survey and presentation of the results.
Klíčová slova
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami, integrované vzdělávání, obrácená integrace, diagnostika, poradenské a podpůrné instituce, uplatnění žáků.
Klíčová slova v angličtině
Pupils with the special educational needs, integrated education, inverted integration, diagnosis, counseling (advisory) and subsidiary organizations, pupils‘ use.
Zásady pro vypracování
Rozpracování problematiky vzdělávání znevýhodněných žáků; specifické poruchy učení; problém integrace; problematika dalšího vzdělávání a profesní přípravy žáků. Praktická část: ověření teoretických východisek; provedení výzkumného šetření mezi žáky a pedagogy.
Zásady pro vypracování
Rozpracování problematiky vzdělávání znevýhodněných žáků; specifické poruchy učení; problém integrace; problematika dalšího vzdělávání a profesní přípravy žáků. Praktická část: ověření teoretických východisek; provedení výzkumného šetření mezi žáky a pedagogy.
Seznam doporučené literatury
1. JŮVA,V. et al. Základy pedagogiky pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-95-8.
2. JŮVA,V. sen & jun. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-06-0.
3. NOVOTNÁ,M.,KREMLIČKOVÁ,M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. 1. vyd. Praha: SPN, 1997. IBSN 80-95937-60-3.
4. VÁGNEROVÁ,M. Psychopatologie pro pomáhající profese: Variabilita a patologie lidské psychiky. 1.vyd. Praha: Portál, 1999. IBSN 80-7178-214-9.
5. KOŘÍNEK,M. Základy pedagogické diagnostiky. 1. vyd. Praha: SPN, 1986. ISBN 14-557-86
Seznam doporučené literatury
1. JŮVA,V. et al. Základy pedagogiky pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-95-8.
2. JŮVA,V. sen & jun. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-06-0.
3. NOVOTNÁ,M.,KREMLIČKOVÁ,M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. 1. vyd. Praha: SPN, 1997. IBSN 80-95937-60-3.
4. VÁGNEROVÁ,M. Psychopatologie pro pomáhající profese: Variabilita a patologie lidské psychiky. 1.vyd. Praha: Portál, 1999. IBSN 80-7178-214-9.
5. KOŘÍNEK,M. Základy pedagogické diagnostiky. 1. vyd. Praha: SPN, 1986. ISBN 14-557-86