Bakalářská práce se věnuje otázce mechanismů zvládání zátěžových situací u žáků. Teoretická část podává obecné informace o pojmech stres a zátěžová situace. Dále zpracovává téma strategií zvládání zátěžových situací. Empirická část zjišťuje do jakých situací se žáci nejčastěji dostávají. Otázkou výzkumu je způsob zvládání zátěžových situací žákem. Šetření bylo provedeno formou dotazníku. Dotazování se zúčastnilo celkem 99 respondentů ve věku 14-15 let.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the issue of mechanisms for managing stress situations for pupils. The theoretical part gives general information on the concept of stress and stress situations.Furthermore, the topic of strategies, management processes load situations. Empirical section identifies situations in which pupils receive most often. Research question is how pupil cope with stress situations.The investigation was carried out by means of a questionnaire. Interview was attended by 99 of respondents aged 14-15 years.
Bakalářská práce se věnuje otázce mechanismů zvládání zátěžových situací u žáků. Teoretická část podává obecné informace o pojmech stres a zátěžová situace. Dále zpracovává téma strategií zvládání zátěžových situací. Empirická část zjišťuje do jakých situací se žáci nejčastěji dostávají. Otázkou výzkumu je způsob zvládání zátěžových situací žákem. Šetření bylo provedeno formou dotazníku. Dotazování se zúčastnilo celkem 99 respondentů ve věku 14-15 let.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the issue of mechanisms for managing stress situations for pupils. The theoretical part gives general information on the concept of stress and stress situations.Furthermore, the topic of strategies, management processes load situations. Empirical section identifies situations in which pupils receive most often. Research question is how pupil cope with stress situations.The investigation was carried out by means of a questionnaire. Interview was attended by 99 of respondents aged 14-15 years.