Bakalářská práce je zaměřena na problematiku v oblastech důvěry, upřímnosti, věrohodnosti, procesu výchovy a socializace v podmínkách výkonu trestu odnětí svobody. Členěna je do čtyř kapitol, kdy základním zdrojem informací při zpracování části teoretické byla odborná literatura zaměřená na oblast forenzní psychologie, soudní psychiatrie, forenzní pedopsychiatrie, výslechové praxe, penelogie, socializace osobnosti a důvěry. V praktické části jsou na základě sociologického šetření mezi odsouzenými uvedeny znaky upřímnosti a věrohodnosti odsouzených, které lze využít v oblasti sociální pedagogiky, např. v případě výchovně vzdělávací práce s marginálními skupinami. Práce je určena zájemcům o problematiku forenzní psychologie, socializace a výchovy člověka ve specifických podmínkách výkonu trestu odnětí svobody.
Anotace v angličtině
The subject of my final work in Bachelor of Social Studies tackles problems such as trust, faith, credibility, process of education and socialization in conditions of imprisonment. It is divided into four chapters where the main source of information in theoretical part contains professional literature facts from Forensic Psychology, Forensic Psychiatry, Forensic Pedopsychiatry, close questioning, Peneologie, socialization and trust. On the basis of sociological investigation among convicts, the practical part introduces knowledge about these people in field of trust and credibility. This knowledge can be used in Social Pedagogy, for example in cases of education and work with marginal groups.The work is addressed to people who are interested in issues such as socialization and education of convicts and prisoners.
Klíčová slova
Důvěra, upřímnost, věrohodnost, činnost znalců, výchova, socializace, vězeňský kód, argot, druhý život, výkon trestu odnětí svobody, programy zacházení reintegrace.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku v oblastech důvěry, upřímnosti, věrohodnosti, procesu výchovy a socializace v podmínkách výkonu trestu odnětí svobody. Členěna je do čtyř kapitol, kdy základním zdrojem informací při zpracování části teoretické byla odborná literatura zaměřená na oblast forenzní psychologie, soudní psychiatrie, forenzní pedopsychiatrie, výslechové praxe, penelogie, socializace osobnosti a důvěry. V praktické části jsou na základě sociologického šetření mezi odsouzenými uvedeny znaky upřímnosti a věrohodnosti odsouzených, které lze využít v oblasti sociální pedagogiky, např. v případě výchovně vzdělávací práce s marginálními skupinami. Práce je určena zájemcům o problematiku forenzní psychologie, socializace a výchovy člověka ve specifických podmínkách výkonu trestu odnětí svobody.
Anotace v angličtině
The subject of my final work in Bachelor of Social Studies tackles problems such as trust, faith, credibility, process of education and socialization in conditions of imprisonment. It is divided into four chapters where the main source of information in theoretical part contains professional literature facts from Forensic Psychology, Forensic Psychiatry, Forensic Pedopsychiatry, close questioning, Peneologie, socialization and trust. On the basis of sociological investigation among convicts, the practical part introduces knowledge about these people in field of trust and credibility. This knowledge can be used in Social Pedagogy, for example in cases of education and work with marginal groups.The work is addressed to people who are interested in issues such as socialization and education of convicts and prisoners.
Klíčová slova
Důvěra, upřímnost, věrohodnost, činnost znalců, výchova, socializace, vězeňský kód, argot, druhý život, výkon trestu odnětí svobody, programy zacházení reintegrace.