Tato práce přibližuje čtenářům problematiku školního neúspěchu. Cílem bylo objasnit, kdo je to neúspěšný žák, jak ho popisuje teorie a jak ho pojímají samotní žáci, jejich okolí a učitelé. Není zaměřena pouze na popis problému, ukazuje i faktory, které ovlivňují úspěch či neúspěch. Práce popisuje také důsledky neúspěchu na psychiku dítěte a jeho možné řešení. Práce je rozdělena do třech částí. V teoretické části byly nastíněny názory mých předchůdců. V druhé, praktické části, jsme se na problematiku podívali očima žáků a jejich učitele. V rámci poslední části, jíž byla diskuze, jsem porovnala teoretické poznatky s praxí. Práce je určena širokému spektru čtenářů. Může posloužit učitelům, rodičům a i studentům, protože se jistě všichni s neúspěchem v životě setkali.
Anotace v angličtině
This work should approad to readers problem of schoul failure. The aim was clear up who is unsuccessful pupil, what the teory write about him and how taken in pupils thein environment and teachers. This work is not located only on description of schoul failure. It show factors that success and unsuccess influence. It write about effects unsuccess on psychic of child and his possible of solution. The work is dividend on three parts. In theory part are opinions of my previous. In second part we watched the problem throw eyes of pupils and their teacher. In the last part is a comparison between the theory and the practice. The work is determinated for wide spectrum of readers. It can help to teachers, parents and students, because everybody meet the unsuccess in usual live.
Klíčová slova
škola, žák, neúspěšný žák, spolužák, učitel, úspěch, školní úspěch, neúspěch, školní neúspěch
Klíčová slova v angličtině
school, pupil, unsuccessful pupil, schoolmate, teacher, success, school success, bad success, bad success at schoul
Rozsah průvodní práce
57 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce přibližuje čtenářům problematiku školního neúspěchu. Cílem bylo objasnit, kdo je to neúspěšný žák, jak ho popisuje teorie a jak ho pojímají samotní žáci, jejich okolí a učitelé. Není zaměřena pouze na popis problému, ukazuje i faktory, které ovlivňují úspěch či neúspěch. Práce popisuje také důsledky neúspěchu na psychiku dítěte a jeho možné řešení. Práce je rozdělena do třech částí. V teoretické části byly nastíněny názory mých předchůdců. V druhé, praktické části, jsme se na problematiku podívali očima žáků a jejich učitele. V rámci poslední části, jíž byla diskuze, jsem porovnala teoretické poznatky s praxí. Práce je určena širokému spektru čtenářů. Může posloužit učitelům, rodičům a i studentům, protože se jistě všichni s neúspěchem v životě setkali.
Anotace v angličtině
This work should approad to readers problem of schoul failure. The aim was clear up who is unsuccessful pupil, what the teory write about him and how taken in pupils thein environment and teachers. This work is not located only on description of schoul failure. It show factors that success and unsuccess influence. It write about effects unsuccess on psychic of child and his possible of solution. The work is dividend on three parts. In theory part are opinions of my previous. In second part we watched the problem throw eyes of pupils and their teacher. In the last part is a comparison between the theory and the practice. The work is determinated for wide spectrum of readers. It can help to teachers, parents and students, because everybody meet the unsuccess in usual live.
Klíčová slova
škola, žák, neúspěšný žák, spolužák, učitel, úspěch, školní úspěch, neúspěch, školní neúspěch
Klíčová slova v angličtině
school, pupil, unsuccessful pupil, schoolmate, teacher, success, school success, bad success, bad success at schoul