Práce pojednává o vlivu rozvoje osobnosti na prevenci sociálně patologických jevů u dětí v období povinné školní docházky. Zjišťuje, jak sami učitelé vnímají osobnostní a sociální rozvoj u dětí v základní škole jako nástroj prevence sociálně patologických jevů a uvádí názory pedagogů k problematice osobnostního a sociálního rozvoje.
Annotation in English
The work deals with the impact of development of the prevention of socially pathological phenomena in children during the period of compulsory schooling. It identifies how teachers themselves perceive the personal and social development in children in primary school as a tool to prevent socio-pathological phenomena, and gives the views of teachers on the issue of personality and social development.
Keywords
estetická výchova, mladší školní věk, mravní výchova, osobnostní a sociální rozvoj, osobnost, prevence sociálně patologických jevů, pracovní výchova, primární prevence, socializace, sociálně patologické jevy, starší školní věk, tělesná výchova, vývojová období.
Keywords in English
aesthetic education, younger school age, moral education, personal and social development, personality, the prevention of socially pathological phenomena, job training, primary prevention, socialization, social pathologies, older school age, physical education, the development periods.
Length of the covering note
70 s.
Language
CZ
Annotation
Práce pojednává o vlivu rozvoje osobnosti na prevenci sociálně patologických jevů u dětí v období povinné školní docházky. Zjišťuje, jak sami učitelé vnímají osobnostní a sociální rozvoj u dětí v základní škole jako nástroj prevence sociálně patologických jevů a uvádí názory pedagogů k problematice osobnostního a sociálního rozvoje.
Annotation in English
The work deals with the impact of development of the prevention of socially pathological phenomena in children during the period of compulsory schooling. It identifies how teachers themselves perceive the personal and social development in children in primary school as a tool to prevent socio-pathological phenomena, and gives the views of teachers on the issue of personality and social development.
Keywords
estetická výchova, mladší školní věk, mravní výchova, osobnostní a sociální rozvoj, osobnost, prevence sociálně patologických jevů, pracovní výchova, primární prevence, socializace, sociálně patologické jevy, starší školní věk, tělesná výchova, vývojová období.
Keywords in English
aesthetic education, younger school age, moral education, personal and social development, personality, the prevention of socially pathological phenomena, job training, primary prevention, socialization, social pathologies, older school age, physical education, the development periods.