V mé práci jsem se zabývala drogovou problematikou a závislostí dětí a mladistvých, jak mládež využívá drogu při hledání východiska z krizové situace. Studovala jsem vliv rodiny, společnosti, kamarádů, školy i prostředí, ve kterém děti žijí. Zaměřila jsem se na sociálně-patologické případy, které ve své práci podrobněji zmiňuji. Teoretické fakta jsem ve finále uplatnila při praxi ve Výchovném ústavu v Obořišti.
Anotace v angličtině
studied drugs and a drug´s dependence of children and teenagers in my work. I tried to describe how teenageres use drugs when they find a point of departure from a cisis situation. I studied an influence (effect) of a family, a society, friends, a school and an enviroment where children live. I concetrated on some social-patological cases and I tried to describe them in detail. Finally I used many teoretic facts during my working experience in ?Výchovný ústav v Obořišti?.
Children, teenagers, drugs, family, force/violence, law, education, city (town), village, free time, school, parents, vexation, criminality, experience, dependence, cisis situation.
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V mé práci jsem se zabývala drogovou problematikou a závislostí dětí a mladistvých, jak mládež využívá drogu při hledání východiska z krizové situace. Studovala jsem vliv rodiny, společnosti, kamarádů, školy i prostředí, ve kterém děti žijí. Zaměřila jsem se na sociálně-patologické případy, které ve své práci podrobněji zmiňuji. Teoretické fakta jsem ve finále uplatnila při praxi ve Výchovném ústavu v Obořišti.
Anotace v angličtině
studied drugs and a drug´s dependence of children and teenagers in my work. I tried to describe how teenageres use drugs when they find a point of departure from a cisis situation. I studied an influence (effect) of a family, a society, friends, a school and an enviroment where children live. I concetrated on some social-patological cases and I tried to describe them in detail. Finally I used many teoretic facts during my working experience in ?Výchovný ústav v Obořišti?.