Bakalářská práce na téma ‚qMasmédia a jejich vliv na rozvoj osobnosti dítěte‘‘ se zabývá masovými prostředky komunikace. Především televizí a počítačem spolu s Internetem. Vysvětluje důvody a příčiny, proč jsou to právě děti, na které mají masmédia největší vliv a jejichž, hlavně psychický vývoj, mohou negativním způsobem ovlivnit. Pokouší se zjistit množství volného času dětí věnovaného těmto médiím a tudíž i možnou míru ovlivnění. Z hlediska ochrany a prevence před těmito vlivy je významná úloha přisouzena sociální pedagogice spolu s mediální výchovou.
Anotace v angličtině
The bachelory work about ‚qMass media and their influence on the development of children’s personalities‘‘ deals with the means of mass comunication, especially television and computer together with Internet. It explains the reasons and cause of why it is the children who get influenced the most by mass media, and whose mental development in particular may be negatively affected. It tries to find out the amount of free time children devote to these media and therefore their possible interference rate. From the point of view of from these effects and their prevention, it is the social pedagogy in conjunction with media education which play a significant role.
Mass media, comunication, manipulation, personality child, media education, television, computer, Internet.
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma ‚qMasmédia a jejich vliv na rozvoj osobnosti dítěte‘‘ se zabývá masovými prostředky komunikace. Především televizí a počítačem spolu s Internetem. Vysvětluje důvody a příčiny, proč jsou to právě děti, na které mají masmédia největší vliv a jejichž, hlavně psychický vývoj, mohou negativním způsobem ovlivnit. Pokouší se zjistit množství volného času dětí věnovaného těmto médiím a tudíž i možnou míru ovlivnění. Z hlediska ochrany a prevence před těmito vlivy je významná úloha přisouzena sociální pedagogice spolu s mediální výchovou.
Anotace v angličtině
The bachelory work about ‚qMass media and their influence on the development of children’s personalities‘‘ deals with the means of mass comunication, especially television and computer together with Internet. It explains the reasons and cause of why it is the children who get influenced the most by mass media, and whose mental development in particular may be negatively affected. It tries to find out the amount of free time children devote to these media and therefore their possible interference rate. From the point of view of from these effects and their prevention, it is the social pedagogy in conjunction with media education which play a significant role.