Cílem této práce bylo posoudit, nakolik se environmentální výchova realizovaná na střední škole může uplatnit jako faktor ochrany životního prostředí. Životní prostředí České republiky, které si nese zátěž z desetiletí existence komunistického režimu, se v posledních dvou desetiletích relativně zlepšilo, avšak stále má ještě možnosti k dalšímu zlepšování. Na středních školách probíhá kutikulární reforma, jejíž součástí je i realizace environmentální výchovy, která se může dít teoretickým nebo praktickým způsobem nebo kombinací obojího.
Anotace v angličtině
Purpose of this study was to concider how much could be used environment education reliased in secondary schools as a factor of environment protection . Environment in Czech Republic which was affected by nearly fifty years existence of communist system is improved in last twenty years but there is still possibility for following improvement . Here is running curriculum reform in secondary schools that could be tought by theoretical way or by practice or combination both these ways.
Klíčová slova
životní prostředí, environmentální výchova; voda, vzduch, rámcový vzdělávací program pro střední školy, školní vzdělávací program.
Cílem této práce bylo posoudit, nakolik se environmentální výchova realizovaná na střední škole může uplatnit jako faktor ochrany životního prostředí. Životní prostředí České republiky, které si nese zátěž z desetiletí existence komunistického režimu, se v posledních dvou desetiletích relativně zlepšilo, avšak stále má ještě možnosti k dalšímu zlepšování. Na středních školách probíhá kutikulární reforma, jejíž součástí je i realizace environmentální výchovy, která se může dít teoretickým nebo praktickým způsobem nebo kombinací obojího.
Anotace v angličtině
Purpose of this study was to concider how much could be used environment education reliased in secondary schools as a factor of environment protection . Environment in Czech Republic which was affected by nearly fifty years existence of communist system is improved in last twenty years but there is still possibility for following improvement . Here is running curriculum reform in secondary schools that could be tought by theoretical way or by practice or combination both these ways.
Klíčová slova
životní prostředí, environmentální výchova; voda, vzduch, rámcový vzdělávací program pro střední školy, školní vzdělávací program.