Tato práce na téma ?Faktory utváření sebepojetí žáka ve škole? byla zaměřena na popis samotného pojmu sebepojetí a jednotlivých faktorů, které mohou souviset s jeho utvářením u dítěte a žáka. Během tohoto popisu bylo nutné vymezit i pojem Já, který tvoří základ samotného sebepojetí. Jedna kapitola této bakalářské práce byla mimo jiné věnována problematice sebepojetí samotného učitele, jelikož to považuji za jeden z klíčových faktorů utváření sebepojetí školního dítěte. Snahou bylo, také poukázat na důležitost těchto faktorů, jelikož jejich poznání a správné pochopení může vést k předcházení sociálně ? patologických jevů a zlepšení výchovně ? vzdělávacího procesu, a to jak pro žáka a jeho rodinu, tak pro samotného vyučujícího.
Anotace v angličtině
This thesis, the topic of which is ?Factors of a pupil?s self-concept at school?, is focused on the description of the very notion of self-concept and the individual factors that can be related with its formation for a child and pupil. During this description it was necessary to define the term Ego, which forms the basis of the self-concept as such. Apart from other things, one chapter of the thesis was devoted to the problems of a teacher?s self-concept as I regard it as one of the key factors when forming a self-concept of a pupil. The aim was to point out their importance because their discovery and correct comprehension can result in prevention of socio-pathological phenomena and improvements of pedagogical-educational process for the pupil as well as for the very teacher.
Klíčová slova
Sebepojetí, pojem a aspekty Já, primární a sekundární socializace, sociální učení, socializační autoregulace, sociální interakce, sociální komunikace, pedagogická interakce a komunikace, klima třídy a školy, sebepojetí a vlastnosti učitele, hodnocení žáků, funkce a zásady hodnocení, chyby hodnocení, temperament, školní úspěšnost.
Klíčová slova v angličtině
Self-concept, the notion and aspects of Ego, primary and secondary socialization, social learning, socializing self-control, social interaction, social communication, pedagogical interaction and communication, class and school climate, teacher?s self-concept and character, evaluation of pupils, functions and principles of evaluation, mistakes of evaluation, temperament, school success.
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce na téma ?Faktory utváření sebepojetí žáka ve škole? byla zaměřena na popis samotného pojmu sebepojetí a jednotlivých faktorů, které mohou souviset s jeho utvářením u dítěte a žáka. Během tohoto popisu bylo nutné vymezit i pojem Já, který tvoří základ samotného sebepojetí. Jedna kapitola této bakalářské práce byla mimo jiné věnována problematice sebepojetí samotného učitele, jelikož to považuji za jeden z klíčových faktorů utváření sebepojetí školního dítěte. Snahou bylo, také poukázat na důležitost těchto faktorů, jelikož jejich poznání a správné pochopení může vést k předcházení sociálně ? patologických jevů a zlepšení výchovně ? vzdělávacího procesu, a to jak pro žáka a jeho rodinu, tak pro samotného vyučujícího.
Anotace v angličtině
This thesis, the topic of which is ?Factors of a pupil?s self-concept at school?, is focused on the description of the very notion of self-concept and the individual factors that can be related with its formation for a child and pupil. During this description it was necessary to define the term Ego, which forms the basis of the self-concept as such. Apart from other things, one chapter of the thesis was devoted to the problems of a teacher?s self-concept as I regard it as one of the key factors when forming a self-concept of a pupil. The aim was to point out their importance because their discovery and correct comprehension can result in prevention of socio-pathological phenomena and improvements of pedagogical-educational process for the pupil as well as for the very teacher.
Klíčová slova
Sebepojetí, pojem a aspekty Já, primární a sekundární socializace, sociální učení, socializační autoregulace, sociální interakce, sociální komunikace, pedagogická interakce a komunikace, klima třídy a školy, sebepojetí a vlastnosti učitele, hodnocení žáků, funkce a zásady hodnocení, chyby hodnocení, temperament, školní úspěšnost.
Klíčová slova v angličtině
Self-concept, the notion and aspects of Ego, primary and secondary socialization, social learning, socializing self-control, social interaction, social communication, pedagogical interaction and communication, class and school climate, teacher?s self-concept and character, evaluation of pupils, functions and principles of evaluation, mistakes of evaluation, temperament, school success.