Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Na sociální pracovníky a pracovníky v přímé péči s uživateli jsou v současnosti kladeny vysoké nároky na jejich profesionální schopnosti a dovednosti. Je nutný rozvoj komunikačních dovedností pro vytváření a vyhodnocení individuálních plánů s uživateli sociální služby. Aby byli pracovníci profesionálně na dostatečné výši, je potřebná znalost standardů kvality sociálních služeb a tato znalost vyžaduje průběžné vzdělávání pracovníků v této problematice, ale nejenom v ní. V praktické části bakalářské práce je uvedeno vyhodnocení dotazníkového šetření u pracovníků v sociálních službách týkající se problematiky celoživotního vzdělávání, jeho kvality a přínosu pro zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of lifelong learning of social services workers. Social workers and workers in direct care with users are currently demanded to have highly professional skills and abilities; advancement of communication skills for reating and evaluating individual plans with social service users is therefore necessary. To ensure that workers are of a sufficient professional level, knowledge of social services quality standards is required; to reach this knowledge, continuous learning of this matter, as well as other related issues, is needed. In the case study of this thesis, evaluation of questionnaires for social services workers can be found. These questionnaires concern the issue of lifelong learning, its quality and benefits for enhancement of provided social services.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, pracovníci, standardy kvality, sociální služby, kvalita, podpora, supervize, individuální přístup, komunikace, motivace, plán vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, social workers, quality standards, social services, quality support, supervisit, tailor-made approach, communication, motivation, education plan.
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Na sociální pracovníky a pracovníky v přímé péči s uživateli jsou v současnosti kladeny vysoké nároky na jejich profesionální schopnosti a dovednosti. Je nutný rozvoj komunikačních dovedností pro vytváření a vyhodnocení individuálních plánů s uživateli sociální služby. Aby byli pracovníci profesionálně na dostatečné výši, je potřebná znalost standardů kvality sociálních služeb a tato znalost vyžaduje průběžné vzdělávání pracovníků v této problematice, ale nejenom v ní. V praktické části bakalářské práce je uvedeno vyhodnocení dotazníkového šetření u pracovníků v sociálních službách týkající se problematiky celoživotního vzdělávání, jeho kvality a přínosu pro zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of lifelong learning of social services workers. Social workers and workers in direct care with users are currently demanded to have highly professional skills and abilities; advancement of communication skills for reating and evaluating individual plans with social service users is therefore necessary. To ensure that workers are of a sufficient professional level, knowledge of social services quality standards is required; to reach this knowledge, continuous learning of this matter, as well as other related issues, is needed. In the case study of this thesis, evaluation of questionnaires for social services workers can be found. These questionnaires concern the issue of lifelong learning, its quality and benefits for enhancement of provided social services.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, pracovníci, standardy kvality, sociální služby, kvalita, podpora, supervize, individuální přístup, komunikace, motivace, plán vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, social workers, quality standards, social services, quality support, supervisit, tailor-made approach, communication, motivation, education plan.