Práce pojednává o mapování životních problémů mládeže a následné hledání sociální opory. Životní problémy adolescentů jsou poměrně známý a rozšířený pojem jak mezi odborníky, tak i mezi laiky. Jiné je to však se sociální oporou. Snaží se adolescenti vůbec hledat oporu? Jestli ano tak kde, jestli ji najdou, zda ji využijí a jak ji zpracují a také zda opravdu jsou jejich problémy vyřešeny. Také je provedeno mapování institucí, které, v případě potřeby, nahrazují oporu rodiny či vrstevníků. Blíže je zde rozpracována školská instituce ? Středisko výchovné péče v Brně.
Proč se z dětí stávají klienty SVP ( polepšovny)? To patří mezi základní otázky, na které jsem hledala odpověď v praktické části.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at a survey of young people?s living problems and their subsequent search for social support. Adolescents? living problems are quite known and rife among both experts and common people. Nevertheless, this does not apply to social support. Do adolescents try to search for any support? If so, where, will they find it, will they use it and how will they process it and will their problems will really be resolved? There is also a survey of institutions which, in case of need, substitute the role of family or peers. The Centre of Educational Care in Brno, an educational institution, is described here in detail.
Why do children become clients of detention homes? This is one of the basic questions to which I was trying to find an answer in the practical part.
Klíčová slova
Adolescent, rodiče, škola, vrstevníci, životní problém, pedagog, závislost, záškoláctví, životní styl, rizikové chování, respekt, sociální opora, výchova, instituce, denní režim, spolupráce, výchovný poradce, etoped, volný čas, koníčky, kurátor pro mládež, odolnost.
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, parents, schoo,l peers, living problem, pedagogue, addiction, truant, lifestyle, hazardous behaviour, respect, social support, upbringing, institution, daily routine, co-operation, educational adviser, ethopedy therapist, leisure time, hobbies, trustee for young people, endurance.
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o mapování životních problémů mládeže a následné hledání sociální opory. Životní problémy adolescentů jsou poměrně známý a rozšířený pojem jak mezi odborníky, tak i mezi laiky. Jiné je to však se sociální oporou. Snaží se adolescenti vůbec hledat oporu? Jestli ano tak kde, jestli ji najdou, zda ji využijí a jak ji zpracují a také zda opravdu jsou jejich problémy vyřešeny. Také je provedeno mapování institucí, které, v případě potřeby, nahrazují oporu rodiny či vrstevníků. Blíže je zde rozpracována školská instituce ? Středisko výchovné péče v Brně.
Proč se z dětí stávají klienty SVP ( polepšovny)? To patří mezi základní otázky, na které jsem hledala odpověď v praktické části.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at a survey of young people?s living problems and their subsequent search for social support. Adolescents? living problems are quite known and rife among both experts and common people. Nevertheless, this does not apply to social support. Do adolescents try to search for any support? If so, where, will they find it, will they use it and how will they process it and will their problems will really be resolved? There is also a survey of institutions which, in case of need, substitute the role of family or peers. The Centre of Educational Care in Brno, an educational institution, is described here in detail.
Why do children become clients of detention homes? This is one of the basic questions to which I was trying to find an answer in the practical part.
Klíčová slova
Adolescent, rodiče, škola, vrstevníci, životní problém, pedagog, závislost, záškoláctví, životní styl, rizikové chování, respekt, sociální opora, výchova, instituce, denní režim, spolupráce, výchovný poradce, etoped, volný čas, koníčky, kurátor pro mládež, odolnost.
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, parents, schoo,l peers, living problem, pedagogue, addiction, truant, lifestyle, hazardous behaviour, respect, social support, upbringing, institution, daily routine, co-operation, educational adviser, ethopedy therapist, leisure time, hobbies, trustee for young people, endurance.