Diplomová práce je zaměřena na vztahy dětí v předškolním a mladším školním věku k Vánocům, jejich názory a představy spojené s vánočními rituály s ohledem na jejich věk. Cílem teoretické části je popsat a charakterizovat kognitivní, emoční a sociální vývoj dětí obou věkových kategorií. Teoretická část dále objasňuje vznik a vývoj křesťanských vánočních svátků a současné moderní vlivy působící na Vánoce. Praktická část si klade za cíl zjistit a vytyčit rozdíly ve vnímání a prožívání vánočních svátků u dětí předškolního a mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
Diploma papers is focused on the relationship of pre-school and younger children to Christmas, their opinions and expectations connected with christmas rituals in regards to their age. Goal of the teoretic part is to describe and characterize cognitive, emotional and social development of children of both age cathegories. The teoretic part also explains the formation and development of christian season holidays and contemporary modern influences on Christmas. The practical part proposes to clarify and describe the diferences in christmas holiday perception and experince of pre-school and younger children.
Klíčová slova
psychický vývoj dítěte, dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, Vánoce, vánoční svátky
Diplomová práce je zaměřena na vztahy dětí v předškolním a mladším školním věku k Vánocům, jejich názory a představy spojené s vánočními rituály s ohledem na jejich věk. Cílem teoretické části je popsat a charakterizovat kognitivní, emoční a sociální vývoj dětí obou věkových kategorií. Teoretická část dále objasňuje vznik a vývoj křesťanských vánočních svátků a současné moderní vlivy působící na Vánoce. Praktická část si klade za cíl zjistit a vytyčit rozdíly ve vnímání a prožívání vánočních svátků u dětí předškolního a mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
Diploma papers is focused on the relationship of pre-school and younger children to Christmas, their opinions and expectations connected with christmas rituals in regards to their age. Goal of the teoretic part is to describe and characterize cognitive, emotional and social development of children of both age cathegories. The teoretic part also explains the formation and development of christian season holidays and contemporary modern influences on Christmas. The practical part proposes to clarify and describe the diferences in christmas holiday perception and experince of pre-school and younger children.
Klíčová slova
psychický vývoj dítěte, dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, Vánoce, vánoční svátky