Ve své diplomové práci na téma ?Dopravní chování a výchova ze sociálně pedagogického hlediska? jsem se pokusil v teoretické části shrnout a konkretizovat jednoduchou formou problematiku dopravní výchovy. Poukázat na její rozsáhlost a složitost, zejména pak na nutnost věnovat se přípravě dětí, aby mohly v prostředí, se kterým se každodenně setkávají, bezpečně chodit a jezdit na kole. V neposlední řadě, aby přiměřeně získaly i některé další vědomosti a dovednosti, které budou později a ve stále větší míře potřebovat. V praktické části jsem provedl výzkum ke zjištění úrovně dopravní výchovy na základních školách na okrese Plzeň-jih, chování žáků těchto škol v dopravním prostředí při přecházení na přechodu pro chodce před školou.
Anotace v angličtině
This graduation thesis concerns traffic behaviour and education from the social and pedagogical point of view. In the theoretical part, I tried to summarize and concretize problems with traffic education. I reffered to its extensiveness and complexity, but primarily to the necessity of paying attention to children and their traffic education. In the practical part, I described my research of the traffic behaviour of pupils in southern Pilsen primary schools, particularly while utilizing crosswalks in the vicinity of their schools.
Ve své diplomové práci na téma ?Dopravní chování a výchova ze sociálně pedagogického hlediska? jsem se pokusil v teoretické části shrnout a konkretizovat jednoduchou formou problematiku dopravní výchovy. Poukázat na její rozsáhlost a složitost, zejména pak na nutnost věnovat se přípravě dětí, aby mohly v prostředí, se kterým se každodenně setkávají, bezpečně chodit a jezdit na kole. V neposlední řadě, aby přiměřeně získaly i některé další vědomosti a dovednosti, které budou později a ve stále větší míře potřebovat. V praktické části jsem provedl výzkum ke zjištění úrovně dopravní výchovy na základních školách na okrese Plzeň-jih, chování žáků těchto škol v dopravním prostředí při přecházení na přechodu pro chodce před školou.
Anotace v angličtině
This graduation thesis concerns traffic behaviour and education from the social and pedagogical point of view. In the theoretical part, I tried to summarize and concretize problems with traffic education. I reffered to its extensiveness and complexity, but primarily to the necessity of paying attention to children and their traffic education. In the practical part, I described my research of the traffic behaviour of pupils in southern Pilsen primary schools, particularly while utilizing crosswalks in the vicinity of their schools.