Práce pojednává o současné problematice romského dítěte v české škole. V jednotlivých kapitolách pojednávám o současné problematice Romské populace 21. století, problematice soužití romského lidu s majoritou a možnostmi asimilace soužití s Romskými obyvateli na našem území. V dalších částech se zabývám vzděláváním Romů v ČR, Romským způsobem života a jeho odlišnostmi ve srovnání s životem majoritní většiny. Dále se v práci snažím nastínit příčiny problematiky ve výchově romských dětí, zvláště pak výchovy v rodině a vlivy rodinného prostředí na utváření osobnosti dítěte. Poslední části jsou věnovány řešení problematiky Romské školní docházky aplikací multikulturní výchovy ve školách a učení se žít s Romy v naší zemi. V praktické části se zabývám výchovným prostředím v romské rodině a formou rozhovorů zjišťuji, jaký mají romští rodiče ke vzdělání jejich dětí vztah a v čem spatřují problematiku výchovy romských dětí ve škole pedagogové, jež tyto děti učí.
Anotace v angličtině
This work deals with present issue of Romany children in Czech schools. In particular chapters I deal with problems of Romany natality in 21st century, problems of co-existence Romany minority with mijority and assimilatory possibilities of co-existence with Romany natality in our country. In other chapters I talk about education of Romany people in the Czech Republic, I compare lifeway of Romany people and mijority. Onward I try to outline causes of upbringing Romany children problems, especially in families and I outline the influence of family background on formation child´s personality. Bottom chapters are devoted to solving problems of Romany school attendance by applied multi-culture in schools and learning to live with Roms in our country. In a practical part I deal with an influence of education on a romany family, and by direct talking with families I try to find out the approach of Romany parents to their children beeing educated. Also I ask schoolteachers that teach Romany children, in what they see the problem of pedagogy Romany children.
Klíčová slova
Romské etnikum, výchova, vzdělání, školní a rodinné prostředí, nezaměstnanost, kriminalita, integrace, asimilace, adaptace, multikulturalismus, xenofobie, diskriminace.
Klíčová slova v angličtině
Romany ethnic minority, upbringing, education, school and family enviroment, unemployment, kriminality, integration, assimilation, adaptation, multi-culture, xenophobia, discrimination.
Rozsah průvodní práce
82 s. (123 345 znaků),2 s. obr
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o současné problematice romského dítěte v české škole. V jednotlivých kapitolách pojednávám o současné problematice Romské populace 21. století, problematice soužití romského lidu s majoritou a možnostmi asimilace soužití s Romskými obyvateli na našem území. V dalších částech se zabývám vzděláváním Romů v ČR, Romským způsobem života a jeho odlišnostmi ve srovnání s životem majoritní většiny. Dále se v práci snažím nastínit příčiny problematiky ve výchově romských dětí, zvláště pak výchovy v rodině a vlivy rodinného prostředí na utváření osobnosti dítěte. Poslední části jsou věnovány řešení problematiky Romské školní docházky aplikací multikulturní výchovy ve školách a učení se žít s Romy v naší zemi. V praktické části se zabývám výchovným prostředím v romské rodině a formou rozhovorů zjišťuji, jaký mají romští rodiče ke vzdělání jejich dětí vztah a v čem spatřují problematiku výchovy romských dětí ve škole pedagogové, jež tyto děti učí.
Anotace v angličtině
This work deals with present issue of Romany children in Czech schools. In particular chapters I deal with problems of Romany natality in 21st century, problems of co-existence Romany minority with mijority and assimilatory possibilities of co-existence with Romany natality in our country. In other chapters I talk about education of Romany people in the Czech Republic, I compare lifeway of Romany people and mijority. Onward I try to outline causes of upbringing Romany children problems, especially in families and I outline the influence of family background on formation child´s personality. Bottom chapters are devoted to solving problems of Romany school attendance by applied multi-culture in schools and learning to live with Roms in our country. In a practical part I deal with an influence of education on a romany family, and by direct talking with families I try to find out the approach of Romany parents to their children beeing educated. Also I ask schoolteachers that teach Romany children, in what they see the problem of pedagogy Romany children.
Klíčová slova
Romské etnikum, výchova, vzdělání, školní a rodinné prostředí, nezaměstnanost, kriminalita, integrace, asimilace, adaptace, multikulturalismus, xenofobie, diskriminace.
Klíčová slova v angličtině
Romany ethnic minority, upbringing, education, school and family enviroment, unemployment, kriminality, integration, assimilation, adaptation, multi-culture, xenophobia, discrimination.