Valešová, Markéta. Osobnostní a sociální kompetence sociálního pedagoga. Bakalářská práce. Brno: UTB, 2010.
Cílem bakalářské práce je poskytnutí informací o osobnosti sociálního pedagoga, jeho osobnostních a sociálních kompetencích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o historii a vývoji sociální pedagogiky a osobnosti sociálního pedagoga. Praktická část je zaměřena na projekty, které se k dané problematice vztahují.
Anotace v angličtině
Valešová, Markéta. Personal and social skills teacher. Bachelor thesis. Brno: UTB,2010
The aim of this work is to provide information on the personalities of the social educator, his personal and social skills. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part discusses the history and development of social education and personal social educator. The practical part is focused on projects that relate to the issue.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, vývoj sociální pedagogiky, sociální pedagog, kompetence sociálního pedagoga, uplatnění sociálního pedagoga.
Klíčová slova v angličtině
Social education, development of social pedagogy, social pedagogue, social skills teacher, social pedagogue application.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Valešová, Markéta. Osobnostní a sociální kompetence sociálního pedagoga. Bakalářská práce. Brno: UTB, 2010.
Cílem bakalářské práce je poskytnutí informací o osobnosti sociálního pedagoga, jeho osobnostních a sociálních kompetencích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o historii a vývoji sociální pedagogiky a osobnosti sociálního pedagoga. Praktická část je zaměřena na projekty, které se k dané problematice vztahují.
Anotace v angličtině
Valešová, Markéta. Personal and social skills teacher. Bachelor thesis. Brno: UTB,2010
The aim of this work is to provide information on the personalities of the social educator, his personal and social skills. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part discusses the history and development of social education and personal social educator. The practical part is focused on projects that relate to the issue.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, vývoj sociální pedagogiky, sociální pedagog, kompetence sociálního pedagoga, uplatnění sociálního pedagoga.
Klíčová slova v angličtině
Social education, development of social pedagogy, social pedagogue, social skills teacher, social pedagogue application.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na osobnost sociálního pedagoga a jeho kompetence,
- na problematiku a postavení sociálního pedagoga v současné době, i s ohledem na historický vývoj,
- na možnosti vzdělávání a dalšího rozvoje v oblasti sociální pedagogiky.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na další možnosti vzdělávání v oboru sociální pedagogiky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na osobnost sociálního pedagoga a jeho kompetence,
- na problematiku a postavení sociálního pedagoga v současné době, i s ohledem na historický vývoj,
- na možnosti vzdělávání a dalšího rozvoje v oblasti sociální pedagogiky.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na další možnosti vzdělávání v oboru sociální pedagogiky.
Seznam doporučené literatury
Janík, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido, 2005.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. 1 vyd. Praha: Portál, 2008.
Kurelová, M. Učitelská profese v teorii a praxi. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 1998.
Nezvalová, D. Některé trendy v pedagogické přípravě budoucích učitelů. Pedagogika, 2002.
Seberová, A. Výzkumná kompetence v učitelské profesi a ve vzdělávání učitelů. 1. vyd. Ostrava: PdF, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Janík, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido, 2005.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. 1 vyd. Praha: Portál, 2008.
Kurelová, M. Učitelská profese v teorii a praxi. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 1998.
Nezvalová, D. Některé trendy v pedagogické přípravě budoucích učitelů. Pedagogika, 2002.
Seberová, A. Výzkumná kompetence v učitelské profesi a ve vzdělávání učitelů. 1. vyd. Ostrava: PdF, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla správně
3. Prof. Mazánek: Patří sociální kompetence do osobnostních složek, jaké jsou sociálně pedagogické aspekty?
Mgr. Sýkora: Uplatňování sociální pedagogiky v rodině.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem